Kiva kuulla, ehkä tolla pärjää noinkin, ja onhan tossa sentään penkinlämmittimet
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Jos tykkää hinkailla ikkunoita auki, lähteä liikkeelle huurtuvalla tuulilasilla, istua kylmälle penkille ja nauttia kylmästä viimasta auton sisällä niin mikäs siinä, silloin ei kannata laittaa lisälämmitintä. Toisessa keskustelussa avasin aihetta vähän enemmän esilämmitetyn auton eduista joten eiköhän tämä riitä tältä erää.
Autokuumeesta. Kävin eilen "vieraissa" koeajamassa uuden 180hp hybridi Corollan. Toyota on mennyt isoja harppauksia eteenpäin vuosien aikana eikä tuo tuntunut perinteiseltä japsikotterolta. Penkit ok mutta säädöt puutteelliset, eikä rattia saa edelleenkään tarpeeksi lähelle. Varusteita kattavasti ja tyylikäs sisustus joka varman jakaa mielipiteitä. Rengasmelu aivan jäätävä, pemarit on kuluneilla runflateilla todella hiljaisia ja normi renkailla äänettömiä tuohon verrattuna. 180hp hybridin voimalinja on aika luonteettoman tuntuinen ja pehmeällä kaasuvasteella, en millään jaksa uskoa että se oikeasti kirmaa sataseen 8.1sek. Ajettavuudessa ei moitittavaa, alusta toimii kuten saksalaisissa autoissa. Jämäkkä, ei kallistele, suuntavakaa mutta samalla miellyttävä huonokuntoisilla teillä.
Omalla kun lähti pihasta pois niin autokuume laski samantien, tossa kinnerissä on monta pientä juttua mistä tykään ja niitä ei saa edes lisävarusteena japseihin. En vielä ole vaihtamassa mutta tylsinä päivinä on hyvä käydä kokeilemassa vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi joka tulee olemaan trendin mukainen hybridi, pistokkeella tai ilman.
Autokuumeesta. Kävin eilen "vieraissa" koeajamassa uuden 180hp hybridi Corollan. Toyota on mennyt isoja harppauksia eteenpäin vuosien aikana eikä tuo tuntunut perinteiseltä japsikotterolta. Penkit ok mutta säädöt puutteelliset, eikä rattia saa edelleenkään tarpeeksi lähelle. Varusteita kattavasti ja tyylikäs sisustus joka varman jakaa mielipiteitä. Rengasmelu aivan jäätävä, pemarit on kuluneilla runflateilla todella hiljaisia ja normi renkailla äänettömiä tuohon verrattuna. 180hp hybridin voimalinja on aika luonteettoman tuntuinen ja pehmeällä kaasuvasteella, en millään jaksa uskoa että se oikeasti kirmaa sataseen 8.1sek. Ajettavuudessa ei moitittavaa, alusta toimii kuten saksalaisissa autoissa. Jämäkkä, ei kallistele, suuntavakaa mutta samalla miellyttävä huonokuntoisilla teillä.
Omalla kun lähti pihasta pois niin autokuume laski samantien, tossa kinnerissä on monta pientä juttua mistä tykään ja niitä ei saa edes lisävarusteena japseihin. En vielä ole vaihtamassa mutta tylsinä päivinä on hyvä käydä kokeilemassa vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi joka tulee olemaan trendin mukainen hybridi, pistokkeella tai ilman.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Onko se vain minä, vai kokeeko joku muukin että bemari on tipahtanut täysin kyydistä EV-malliston täydellisesti puuttuessa?
Joo, onhan i3 olemassa, mutta sehän alkaa olla jo mallina ikivanha. Tesla 3, Porsche Taycan, Audi eTron... Moderneja autoja pukkaa tuutista ulos nyt ja huomenna. Missä on BMW:n vastaus? Ehtiikö se lopulta uudistua ajoissa vai jäikö firma täysin historiansa vangiksi kun autoilu siirtyi seuraavaan vaiheeseen?
Joo, onhan i3 olemassa, mutta sehän alkaa olla jo mallina ikivanha. Tesla 3, Porsche Taycan, Audi eTron... Moderneja autoja pukkaa tuutista ulos nyt ja huomenna. Missä on BMW:n vastaus? Ehtiikö se lopulta uudistua ajoissa vai jäikö firma täysin historiansa vangiksi kun autoilu siirtyi seuraavaan vaiheeseen?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
i3 on Bemarille harjoitusmalli, veikkaan että ihan nurkan takana on monta sähkömallia. Ei ole eTroneja näkynyt liikenteessä vielä ruuhkaksi asti, sähkö-Mersua ei ole vielä näkynyt liikenteessä ollenkaan. Taycan on vasta konsepti? Mielestäni fiksumpaa on tehdä ajatuksella kunnollinen sähköauto, eikä hätäpäissään "jotain" jolle nauraa hetken päästä naurismaan aitakin. Teslalla on etumatkaa sähköautotekniikkaan, mutta laadultaan Bemari menee oikealta ja vasemmalta ohi, kunhan e-vekottimet saadaan kunnolla vireeseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Bemarin täyssähkömalleista i4 ja iX3 on ainakin nurkan takana ... parin vuoden sisään siis. Plugareihin panostavat nyt kovasti, mikä voi olla ihan fiksu peliliike jos voittoa näiden kanssa haluaa tehdä.
Vedyn polttokennotekniikkaan ne nyt panostaa oikeesti, kuten myös Mersu (Mersu näyttää suunnan teknologiassa, kuten aina) ja ilmeisesti Audikin. Se on massavaihtoehto heittää muutama kilo vetyä tankkiin muutamassa sekunnissa "bensa-asemalla" eli huolttiksella. Sitten autossa sähköinen voimalinja. Saksassa valmistuu tänä vuonna 50 asemaa lisää, alkuun kasvu toki vaan 100% mutta kyllä se siitä lähtee eksponentiaalisesti kasvuun. Kunhan lainsäädännön saa kuntoon, niin Suomessa voi pohjavesialueellakin asemat jatkaa kun jakelevat vaikka vaan vetyä. Tietysti jos haluaa hankalamman elämän / brassailla naapurille / valehdella itselleen olevan ekologinen niin saattaa sähköautoilijoitakin silti löytyä. Noi täyssähkötöpselimallit on ihan marginaalimalleja, Suomen automyynnin osuus se promille.
Viime syksyllä tuli pohdittua x5 vaihtamista johonkin bensakoneeseen. Viime viikolla X5:sta hävisi tehot ja meni pariksi päiväksi pajalle.
Uusi nox sensori ja uusi imusarja takuuseen. Pari päivää piti ajaa vakuutusyhtiön tarjoamalla Subaru xv ja jotenki se laukaisi autokuumeen taas jälleen (ei siis subaruun päin).
Huomenna menossa koeajamaan 435i, m Performance palikoilla, ohjelmoituna ja Eisenmanin putkistolla
Pahasti kahen vaiheilla.. jättääkö X5 käyttikseksi, jolla ajelee seuraavat 10 vuotta ja sitten sen kaveriksi ns. harrastepeliksi tuo 435i
Vai vaihtaakko X5 tuohon 435i
Edit: Koeajo ei kyllä helpottanut yhtää autokuumetta. Päivastoin..
X5:n korvaajaksi tuo 435i ei sovellu sen epäkäytännöllisyyden takia, mutta kakkosautona tuo olis kyllä unelma
Mitähän tässä oikein vielä käy
Uusi nox sensori ja uusi imusarja takuuseen. Pari päivää piti ajaa vakuutusyhtiön tarjoamalla Subaru xv ja jotenki se laukaisi autokuumeen taas jälleen (ei siis subaruun päin).
Huomenna menossa koeajamaan 435i, m Performance palikoilla, ohjelmoituna ja Eisenmanin putkistolla
Pahasti kahen vaiheilla.. jättääkö X5 käyttikseksi, jolla ajelee seuraavat 10 vuotta ja sitten sen kaveriksi ns. harrastepeliksi tuo 435i
Vai vaihtaakko X5 tuohon 435i
Edit: Koeajo ei kyllä helpottanut yhtää autokuumetta. Päivastoin..
X5:n korvaajaksi tuo 435i ei sovellu sen epäkäytännöllisyyden takia, mutta kakkosautona tuo olis kyllä unelma
Mitähän tässä oikein vielä käy
Viimeksi muokannut Jaleo, 19 Heinä 2019, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
318d on huollossa ja sijaisautoksi sain 118i:n. Olen monta kertaa sanonut, että mulla ei ole kiire, vähemmälläkin voimalla on ihan sujuvaa autoilla. Mutta nyt 118i paljasti että voimattomampi moottori saa vaihteiston toimimaan selvästi epämukavammin, nykii vaihteita terävämmin päälle ja huudattaa moottoria että saisi autoon liikettä. Vaikka rauhallisesti taajamassa ajoinkin. Jos 100Nm tekee noin suuren eron, miltähän tuntuisi 100Nm enemmän kuin 18d:ssä... En uskalla vielä kokeilla, voi tulla kalliiksi.
Noin muuten F20 ykkönen on aika pitkälle oletuksen mukainen. Hieman meluisampi, hieman ketterämpi ja hieman rattia tyhjäkäynnillä täristävämpi kuin F31, parkkikiekko rämisee ovikotelossa ihan samalla tavalla molemmissa. Ohjaamon laatuvaikutelmassa ei juuri eroa. Hoffmeister kink lyö kyynärvarteen takaovea avatessa, toisin kuin Touringissa.
Noin muuten F20 ykkönen on aika pitkälle oletuksen mukainen. Hieman meluisampi, hieman ketterämpi ja hieman rattia tyhjäkäynnillä täristävämpi kuin F31, parkkikiekko rämisee ovikotelossa ihan samalla tavalla molemmissa. Ohjaamon laatuvaikutelmassa ei juuri eroa. Hoffmeister kink lyö kyynärvarteen takaovea avatessa, toisin kuin Touringissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Nyt on kuume päällä! Kahta 520d g31 -18 autoa on tullut ajettua. Molemmat ovat olleet hienoja pelejä. Vitossarjalainen kulkee niin paljon jämäkämmin kuin omani. Ekassa koeajoautossa oli nahkapenkit ja niistä en tykännyt. Peffa alkoi hikoilla. Autossa oli nopeusrajoitusten näyttö mittaristossa (oiskohan innovation paketti?). Se oli tosi kiva toiminto. Toinen koeajettu oli msportti. Tykkäsin penkeistä, vaikkakin ristiseläntuki puuttui. Noiden koeajojen jälkeen teimme vaimon kanssa päätöksen, että auto vaihtuu kun sopiva yksilö löytyyy. Kriteerit ovat kankaiset urheilupenkit, navi (iso näyttö), 190 hv, jonkun moinen takuu, nelivetoja ajettu ,ax 50 tkm Ja väliraha max 17 teur. Hätätilassa voisin tinkiä nelivedosta.Katsotaan miten käy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kattele mielummin tuuletetut comfort-jakkarat, jos oikein mukavaa haet...kaijarto kirjoitti: ↑10 Elo 2019, 14:51 Nyt on kuume päällä! Kahta 520d g31 -18 autoa on tullut ajettua. Molemmat ovat olleet hienoja pelejä. Vitossarjalainen kulkee niin paljon jämäkämmin kuin omani. Ekassa koeajoautossa oli nahkapenkit ja niistä en tykännyt. Peffa alkoi hikoilla. Autossa oli nopeusrajoitusten näyttö mittaristossa (oiskohan innovation paketti?). Se oli tosi kiva toiminto. Toinen koeajettu oli msportti. Tykkäsin penkeistä, vaikkakin ristiseläntuki puuttui. Noiden koeajojen jälkeen teimme vaimon kanssa päätöksen, että auto vaihtuu kun sopiva yksilö löytyyy. Kriteerit ovat kankaiset urheilupenkit, navi (iso näyttö), 190 hv, jonkun moinen takuu, nelivetoja ajettu ,ax 50 tkm Ja väliraha max 17 teur. Hätätilassa voisin tinkiä nelivedosta.Katsotaan miten käy.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Seuraava ei suoranaisesti ole autokuume, vaan sen antikliimaksi. Kun odottelin autoa huollosta Espoon Laakkosella niin vaihtoautohallissa oli 620d GT!!?? Hieno auto kuin mikä, mutta kuinka ihmeessä todelliseen GT autoon nyt tuollainen voimalinja. Vitoseen se vielä sopii kun kyseessä on arkiauto.
Hinnasto kertoo 23951,73 syytä (euroa) pienemmän moottorin valitsemiselle. 630d on 35% kalliimpi kuin 620d!VolvostaBemariin kirjoitti: ↑23 Elo 2019, 19:50 Seuraava ei suoranaisesti ole autokuume, vaan sen antikliimaksi. Kun odottelin autoa huollosta Espoon Laakkosella niin vaihtoautohallissa oli 620d GT!!?? Hieno auto kuin mikä, mutta kuinka ihmeessä todelliseen GT autoon nyt tuollainen voimalinja. Vitoseen se vielä sopii kun kyseessä on arkiauto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Varsin looginen syy/ peruste jos tuollaisen hankkii - olen samaa mieltä. Ymmärrän kyllä että makuasiat ovat makuasioita (kuten kissakin nuollessan sanoi) mutta eihän nelari nyt tuollaiseen autoon sovi sitten yhtään mitenkään. Siis todelliseen isoon GT-autoon. 3 GT on erikseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Samaa mieltä. Joku tolkku pitäis pihistelyssäkin olla...VolvostaBemariin kirjoitti: ↑23 Elo 2019, 20:11Varsin looginen syy/ peruste jos tuollaisen hankkii - olen samaa mieltä. Ymmärrän kyllä että makuasiat ovat makuasioita (kuten kissakin nuollessan sanoi) mutta eihän nelari nyt tuollaiseen autoon sovi sitten yhtään mitenkään. Siis todelliseen isoon GT-autoon. 3 GT on erikseen.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tuli hankittua autokuumeenpoistoainetta. Reseptinä paljolti hiilikuitua ja litiumia.
https://imgur.com/a/YMXMHxv
Matka Hollannista kotia kohti ei mennyt lähimainkaan suunnitelman mukaan, mutta nyt istun Finnlinesin baarissa, ja Musti on autokannella lepäämässä. Kirjoittelen autotalliosastoon kertomusta seikkailusta ensi viikolla kunhan pääsen kotiin.
https://imgur.com/a/YMXMHxv
Matka Hollannista kotia kohti ei mennyt lähimainkaan suunnitelman mukaan, mutta nyt istun Finnlinesin baarissa, ja Musti on autokannella lepäämässä. Kirjoittelen autotalliosastoon kertomusta seikkailusta ensi viikolla kunhan pääsen kotiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
^Autotalliketjua odotellessa, näistä ei vielä liikaa kokemusseurantaa näkyvästi tarjolla ole.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence