En tiedä onko tämä sellainen, mutta http://news.cision.com/fi/renault/r/ren ... m,c2088858ssalmela kirjoitti:Haluan hyvän näköisen pienen sähköauton. On vaan pakko odottaa että joku keksii yhdistää nämä ominaisuudet.
BMW:n plug-in hybridit?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Tarkennan, että tarkoitin omassa viestissäni käytettyjä autoja.Eerote kirjoitti:Kyllä, C350e ja Passat GTE:hen molempiin saa vetokoukun.wilho kirjoitti:Tuohon BMW 2:een tai 3:een ei saa vetokoukkua, saako mersuun tai passattiin?Ludwig kirjoitti:Tein nopeasti parilla konfiguraattorilla "sopivan" auton varusteineen, PHEV-malleja siis, tässä:
BMW 2: 51 000 e
MB 300Ce T: 80 500 e
Passat Variant GTE: 64 500 e
Hyvä jos Nettiautosta etsii "hybrid", "acc", "vetokoukku" ja "ei-toyota, ei lexus", on tasan kaksi osummaa, molemmat Volvo XC90 T8.
Koukun saa tosiaan molempiin, mutta nyt en enää muista tarkemmin, mutta jommasta kummasta koukun valitessa lähti joku hyvä mukavuusvaruste pois. Eli jos ottaa koukun, niin ei voinut ottaa jotain toista varustetta. Olisikohan ollut sähkötoiminen takaluukku. Ihmettelin tuota autoa tehdessäni, mutta en tietenkään muista nyt tarkemmin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
x5 40e saa myös koukunWonderi kirjoitti:Piti oikein tarkistaa että C350e:llä saa vetää 1600kg, Passat GTE:llä 1900kg ja XC90 T8:lla peräti 2400kg. Useimmilla hybrideillä ei saa vetää edes tyhjää koukkua, tai vain tyhjää kärryä. Pikkuhiljaa näistä saadaan arkipäivän käyttöön sopivia. Tosin luulen vahvasti että jätän hybridit kokonaan väliin ja seuraava auto voi olla ihan oikea sähköauto.
bmw.fi:
Sallittu vetopaino jarruton/jarrullinen kg
750/2700
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tuohon BMW 2:een tai 3:een ei saa vetokoukkua, saako mersuun tai passattiin?[/quote]wilho kirjoitti:
Onko tämä muuten varmaa tietoa? 3-sarjan hinnaston mukaan koukun saisi myös 330e:hen (autoa tilatessa huhtikuussa sitä ei ollut hinnastossa).
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Onko tämä muuten varmaa tietoa? 3-sarjan hinnaston mukaan koukun saisi myös 330e:hen (autoa tilatessa huhtikuussa sitä ei ollut hinnastossa).[/quote]toukopouko kirjoitti:Tuohon BMW 2:een tai 3:een ei saa vetokoukkua, saako mersuun tai passattiin?wilho kirjoitti:
Sama havainto, 3/2016 tilatessani ei koukkua saanut hinnaston mukaan...
Asentaako ne täällä jälkiasennettuna sellaisia sähköisiä alle taittuvia koukkuja?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
Tämä ainakin oli tilanne keväällä kun tilasin 225xe:tä ja työkaverini vaimo 330e:tä. Ei koukkua BMWltä, joten silloin ymmärsin että näihin ei saisi laittaa edes jälkiasennuskoukkua...
Tämä ainakin oli tilanne keväällä kun tilasin 225xe:tä ja työkaverini vaimo 330e:tä. Ei koukkua BMWltä, joten silloin ymmärsin että näihin ei saisi laittaa edes jälkiasennuskoukkua...
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
BMW lupailee ladattavaa hybridiä myös uudesta X3:sta:
http://www.bmwblog.com/2016/09/30/bmw-g ... ni-bmw-x3/
Saa nähdä, tuleeko samantien kun uusi X3 ilmestyy reilun vuoden päästä vai odotetaanko vielä toinen vuosi?
Kiire on, Mersulla on jo GLC ladattavana hybridinä ja Audin kohta julkaistava uusi Q5 tullee myös hybridiversiona kuten isoveljensä Q7.
http://www.bmwblog.com/2016/09/30/bmw-g ... ni-bmw-x3/
Saa nähdä, tuleeko samantien kun uusi X3 ilmestyy reilun vuoden päästä vai odotetaanko vielä toinen vuosi?
Kiire on, Mersulla on jo GLC ladattavana hybridinä ja Audin kohta julkaistava uusi Q5 tullee myös hybridiversiona kuten isoveljensä Q7.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Pakko tulla X3:sta e-malli ja pian! Sen verran houkuttelevasti on Mersun GLC 350 e on hinnoiteltu. Vain 2000 euroa kalliimpi kuin hinnat alkaen 220 d ja samalla tehot pomppaavat 170 hv:sta 211 + 116 hv:een. Jos vähänkin varustelee autoa, niin varusteiden alempi autoveroprosentti vetää eron nollaan tai sen allekin.jpk kirjoitti:BMW lupailee ladattavaa hybridiä myös uudesta X3:sta.
Saa nähdä, tuleeko samantien kun uusi X3 ilmestyy reilun vuoden päästä vai odotetaanko vielä toinen vuosi?
Kiire on, Mersulla on jo GLC ladattavana hybridinä ja Audin kohta julkaistava uusi Q5 tullee myös hybridiversiona kuten isoveljensä Q7.
Jostakin luin, että Suomessa GLC:n ylivoimaisesti myydyin malli on 350 e 60 %:n osuudella.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Myös farkku olisi kiva. Ihme ettei vielä ole tullut edes 3-sarjaan, vaikka sedan on ollut jo jonkin aikaa myynnissä. Lähinnä 530e G31 kiinnostaisi..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tässä threadissa varmaan voisi porista myös näiden pluginien rangesta?
Alla on siis 330e, jolle luvataan max 35km kulku sähköllä. Kesällä töihin saapuessa (matka noin 3km maantietä ja 17km moottoritietä/moottoriliikennetietä, 100km/h rajoitus) rangea oli auton mukaan parhaillaan 12km jäljellä. Nyt syksyn tultua range on tasaisesti laskenut, ja tänä aamuna lämpötilan ollessa -3.5c, näytti range jo tyhjää kun rullailin firman pihaan. Hieman jännittää vieläkö tuo tuosta lyhenee, eli riittääkö tuo sähkörange kuljettamaan kulkineen tuon 20km matkan kovemmillakin pakkasilla .
Asiaa auttanee osaltaan tämän viikon lopussa tulevat talvinopeusrajoitukset, jolloin ~puolet matkasta muuttuu 80km/h-alueeksi. Toisaalta nastat tulee tänään alle, vaikuttaneeko nekin rangeen.
Ilmojen alettua viilenemään olen käyttänyt preconditioningia säännöllisesti, ja ajonut tuon välin max edrive ja eco pro -asetuksilla.
Loppuviimeinhän tuolla ei juuri merkitystä liene, vaikka osan matkasta joutuisikin menemään bensalla... vaan olisihan tuo mukavaa jos pelkällä sähköllä pääsisi .
Alla on siis 330e, jolle luvataan max 35km kulku sähköllä. Kesällä töihin saapuessa (matka noin 3km maantietä ja 17km moottoritietä/moottoriliikennetietä, 100km/h rajoitus) rangea oli auton mukaan parhaillaan 12km jäljellä. Nyt syksyn tultua range on tasaisesti laskenut, ja tänä aamuna lämpötilan ollessa -3.5c, näytti range jo tyhjää kun rullailin firman pihaan. Hieman jännittää vieläkö tuo tuosta lyhenee, eli riittääkö tuo sähkörange kuljettamaan kulkineen tuon 20km matkan kovemmillakin pakkasilla .
Asiaa auttanee osaltaan tämän viikon lopussa tulevat talvinopeusrajoitukset, jolloin ~puolet matkasta muuttuu 80km/h-alueeksi. Toisaalta nastat tulee tänään alle, vaikuttaneeko nekin rangeen.
Ilmojen alettua viilenemään olen käyttänyt preconditioningia säännöllisesti, ja ajonut tuon välin max edrive ja eco pro -asetuksilla.
Loppuviimeinhän tuolla ei juuri merkitystä liene, vaikka osan matkasta joutuisikin menemään bensalla... vaan olisihan tuo mukavaa jos pelkällä sähköllä pääsisi .
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
- Auto: BMW E92 335cix 2008
Mites näissä plug-in hybrideissä on tuon tehon suhteen jos ajaa pitkään lataamatta ja range näytää tyhjää, niin mennäänkö silloin vain bensamoottorin tehoilla vai onko siinä se yhteisteho kuitenkin aina käytössä ? Esim tuo 330e vissiin 184hp pelkkä bensa, mutta 252 yhteisteho? Tuommoisen teho eron vissiin huomaisi ihan "persdynollakin".
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Vahvistan tämän. eBoost on käytettävissä myös silloin kun Max eDrive-täyssähköajolle ei enää ole sähköä. Olen havainnut että auto käyttää polttomoottorista voimaa ainakin 15kW lataukseen (vrt. töpselistä tulee vain 3 kW) saadakseen ylläpidettyä riittävän sähkövaraston täyden tehon kiihdytyksiä varten. Esim. Saksan autobaanoilla voi rauhassa kiihdytellä varsin nopeasti saavutettavaan huippunopeuteen (234 km/h) ja heti kun joutuu kaasua nostamaan, akkuja "pikaladataan" energian talteenotolla ja polttomoottoria edelleen käyttämällä, täysillä Sport-asetuksilla (moottorinohjaus+vaihteisto) akun kapasiteetti pysyi yli puolessa maksimista vaikka kuinka polki. Käytännössä virta siis riittää aina.jva kirjoitti:Akku ei mene koskaan täysin tyhjäksi, eli esim kiihdytyksiin luvattu sähkön + bensakoneen yhteisteho on käytössä käytännössä aina.
Tuota 15 kW:n lataustehoa näkyi muuten jopa pelkällä vakionopeudensäätimen tekemällä moottorijarrutuksella kun tultiin Alppeja alaspäin.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Eikös Bemarin hybridisysteemissä ole pakko riittääkin virtaa, jos auto halutaan ylipäänsä saada liikkeelle?ssalmela kirjoitti:Käytännössä virta siis riittää aina.
Autossahan ei ole momentinmuunninta eli jos liikkeellelähtöjä ei tehtäisi sähkömoottorilla, olisivat ne varsin kengurumaisia.
Latausasemaa se kaipaa jos siellä on vain valmius. Tinkaa kauppaan mukaan tai sitten ostat jonkin markkinoilla olevan. Itse hankein "Wallbox Pulsar" merkkisen latausaseman, siinä BT yhteys ja saa sähkönkulutukset ylös joten taloyhtiö saa omansa pois. Alle tonnilla saa jo vastaavan, oma oli vuos sitten tarjouksessa ja hinta jotain 800€.
Webastoltakin löytyy tuotteita ja monelta muulta.
Webastoltakin löytyy tuotteita ja monelta muulta.