Hei paljon on ollut aiheita missä ollaan puitu syitä sille miksi auto ei puhalla lämmintä muttan ongelmani on ihan omaa luokkaansa.
Eli autoni on BMW 320i e46 2001 touring enkä saa autosta millään tulemaan lämmintä. Olen vaihtanut nyt paisarin, paisarinkorkin, vesipumpun, termarin, syylärin ja vesiventtiilin, mutta mikään ei ole auttanut. Autosta rupeaa tulemaan hieman lämmintä, kun termari on auennut ja kierrokset ovat yli 2000 rpm mutta silloinkaan tuleva ilma ei ole mitään kuumaa. Autossa on eber lämmityslaite voiko olla, että tuo vaikuttaisi tai olisi jotenkin syy noihin ongelmiin ? Eberiä kun pitää päällä niin silloin kyllä tulee kuumaa ilmaa joten en usko, että lämmittimen kennokaan on tukossa. Yleisimmin kaikki sanovat, että kyse on vain ilmaamisesta, mutta en nyt usko koska autoa on talven aikana ilmailtu tuntikausia tuloksitta. Olisin hyvin iloinen jos joillain olisi ratkaisu ongelmaani.
BMW 320 e46 ei puhalla lämmintä millään.
Kysy myös sisarfoorumilta www.btcf.fi, siellä ollaan aika tietäväisiä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Vaihdettujen osien listan perusteella tulee mieleen kiertovesipumppu (E46 ei välttämättä sitä edes ole).
Voihan toki olla, että jos olet asentanut esim. käytetyn vesiventtiilin, joka on jo valmiiksi viallinen. Oletko tunnustellut lämmityslaitteen kennolle menevien letkujen lämpöä?
Onhan sinulla säädettynä kojelaudan keskellä sijaistevien ilmasuulakkeiden lämmönsäätörulla punaiselle?
Tuo, että lämmintä alkaa tulla yli 2000rpm, viittaa vesiventtiiliin tai kiertovesipumppuun. Ilmauksesta vika tuskin johtuu, koska Eberissä on oma kiertovesipumppu, joka ilmaa lämmityslaitteen kierron silmän räpäyksessä.
Itse lähtisin ohittamaan vesikierron komponentteja yksi kerrallaan, aloittaen vesiventtistä. Vesiventtiilin kytketyt letkut vain jollain sopivan kokoisella holkilla yhteen ja koeajolle. Jos tuolla ei ole vaikutusta, niin siirrä holkki ohittamaan Eberi ja taas koeajolle.
Ps. Orkkis lisälämmitin on muuten Webasto, joten autosi Eber on jälkiasenteinen.
Voihan toki olla, että jos olet asentanut esim. käytetyn vesiventtiilin, joka on jo valmiiksi viallinen. Oletko tunnustellut lämmityslaitteen kennolle menevien letkujen lämpöä?
Onhan sinulla säädettynä kojelaudan keskellä sijaistevien ilmasuulakkeiden lämmönsäätörulla punaiselle?
Tuo, että lämmintä alkaa tulla yli 2000rpm, viittaa vesiventtiiliin tai kiertovesipumppuun. Ilmauksesta vika tuskin johtuu, koska Eberissä on oma kiertovesipumppu, joka ilmaa lämmityslaitteen kierron silmän räpäyksessä.
Itse lähtisin ohittamaan vesikierron komponentteja yksi kerrallaan, aloittaen vesiventtistä. Vesiventtiilin kytketyt letkut vain jollain sopivan kokoisella holkilla yhteen ja koeajolle. Jos tuolla ei ole vaikutusta, niin siirrä holkki ohittamaan Eberi ja taas koeajolle.
Ps. Orkkis lisälämmitin on muuten Webasto, joten autosi Eber on jälkiasenteinen.