Business M Sport Edition -tarjous?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Petteri75 kirjoitti: Saisiko jostain talvirengaspakettia halvemmalla? Talvivarusteisiin uppoaisi n. 2k€ miten vain laskettuna, kas kun samalla rahalla saisi sen automaattilaatikonkin.
Mielestäni BMW:n vannepaketit on tosi hienoja, mutta talvikäyttöön ei ihan optimoituja. Mun tarkoitukseni on tilata Amazon.de:n kautta 18" BBS SR, siihen vielä CVC6 kitkarenkaat ja paineanturit. Jäänee alle 2 tonnin. Tuo BBS:n vanne on suunniteltu talvivanteeksi, kannattaa tutustua.

17 tuuman setti jäisi tuolla metodilla tasolle 1,5keur. 16 tuumaa vielä vähemmän. Eivät nuo pienemmät kuitenkaan mahdu M-sport jarruille.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jos joku koittaa 2k€ 17" talvirenggassetistä auton oston yhteydessä niin kannattaa kysyä tarjous muualta (=unohda Laakkonen ja mee Autokeskukseen, Espoon Laakkosen ja AK Airportin välillä oli tonnin ero F20:n 17" talvirengaspaketissa, letkulämmitin+sisälämmitin 2x hintaan jne).
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

16" talvirenkaat riittävät hyvin, mutta nyt kyllä tekee kovasti mieli kitkoja kaiken muun ohella. "Yllättäen" M-sport jarrut ja M-sport Adaptive -alusta ovat jääneet pois, mutta jos jommasta kummasta tai molemmista saisi ns. tiukan tarjouksen, niin ne eivät ole vielä poissuljettuja, jarrut varsinkin. Olisi mukava tietää, kuinka moneen F3x:ään on mennyt noita ///M-jarruja tai sport servotronicia.

Isoin este jäljellä, valkoinen väri ei innosta oikeastaan yhtään. Punaiseen on ehtinyt tässä vajaan puolentoista vuoden kohdalla tottumaan ja promo-kuvissa se näyttää oikein hyvältä. Jostain kumman syystä sitä ei saa toisena perusvärinä, mustana? 2013 hinnaston mukaan värit olivat n. 1k€, nyt 1.6k€ Onko pigmenteissä jokin noussut 60% viimeisen neljän vuoden aikana?
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Petteri75 kirjoitti:
Isoin este jäljellä, valkoinen väri ei innosta oikeastaan yhtään. Punaiseen on ehtinyt tässä vajaan puolentoista vuoden kohdalla tottumaan ja promo-kuvissa se näyttää oikein hyvältä. Jostain kumman syystä sitä ei saa toisena perusvärinä, mustana? 2013 hinnaston mukaan värit olivat n. 1k€, nyt 1.6k€ Onko pigmenteissä jokin noussut 60% viimeisen neljän vuoden aikana?
En ymmärrä. 1.7.2016 F30 hinnastossahan metalliväri on 930 euroa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Petteri75 kirjoitti:16" talvirenkaat riittävät hyvin, mutta nyt kyllä tekee kovasti mieli kitkoja kaiken muun ohella. "Yllättäen" M-sport jarrut ja M-sport Adaptive -alusta ovat jääneet pois, mutta jos jommasta kummasta tai molemmista saisi ns. tiukan tarjouksen, niin ne eivät ole vielä poissuljettuja, jarrut varsinkin. Olisi mukava tietää, kuinka moneen F3x:ään on mennyt noita ///M-jarruja tai sport servotronicia.
Ihan tiedoksi, että M-sport-jarrut eivät mahdu 16" vanteiden sisälle, 17":kaan ei oo hirveesti tilaa :mus:
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Konfiguraattorissa oli 1.6k€ väristä, ilmeisesti se on sitten väärin? Värillä on väliä, kuulemma (<- vastuutonta huhupuhetta siis) punaisten ja sinisten värien kanssa on oikeasti vaikeuksia saada lakkaa pysymään ja maalinvalmistajat ovat yrittäneet kovasti kehittää ainetta niin, että pysyvät paremmin.

Vielä ollaan alkuvaiheessa, ///M-jarrut eivät ole täydellä varmuudella tulossa. Sitten kyllä pitäisi ottaa auto sinisenä, sisälistoja myöten. Automaatti taitaa kyllä tulla tällä kertaa. Alla oli Kia Ceed ja senkin vaihteenvalitsin oli paljon sujuvampi käyttää kuin missään manuaali-bemarissa..

Ilmeisesti en ole aivan ainoa kiinnostunut ja tilauksiakin on kuulemma jo tullut. Tämähän tarkoittaa sitä, että 2018 on sitten kymmeniä aitoja M-sport F30:ia tarjolla kun tulee uusi 3-sarjalainen markkinoille ja sellainen pitää saada.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Petteri75 kirjoitti: Vielä ollaan alkuvaiheessa, ///M-jarrut eivät ole täydellä varmuudella tulossa. Sitten kyllä pitäisi ottaa auto sinisenä, sisälistoja myöten. Automaatti taitaa kyllä tulla tällä kertaa. Alla oli Kia Ceed ja senkin vaihteenvalitsin oli paljon sujuvampi käyttää kuin missään manuaali-bemarissa..
Makuasioitahan nämä, mutta moni muukin väri sinisen lisäksi sopii m-sport paketin ja m-jarrujen kanssa. Hopea on minusta paras. Musta, harmaa ja valkoinen toki passaa myös. Individual-värejä ei Suomessa pahemmin näe ainakaan 3-sarjassa, toki ne on kaikki tyylikkäitä.

Adaptiivinen alusta on kutoskoneen kanssa pakollinen varuste. Eikä ole edes kallis. Pienempitehoisiin nelareihin se ei ole niin tärkeä.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kannattaa kysyä hinnat ja varsinkin tarjoukset myyjältäkin, ei olisi ollenkaan ensimmäinn kerta kun konfiguraattoriin on unohtunut päivittää varusteita tai tarjouksia.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:Adaptiivinen alusta on kutoskoneen kanssa pakollinen varuste. Eikä ole edes kallis. Pienempitehoisiin nelareihin se ei ole niin tärkeä.
Mitä ihmettä meinaat? No kyllä se nelari menee mutkatietä ihan samaa vauhtia kuin kutonen. Yhtä tärkeä tai ei tärkeä kumpaankin on tuo varuste.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Raskaampi kone keulalla.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Adaptiivinen alusta on aika kallis. M-sport alusta on mielestäni niin hyvä, etten ole vielä kertaakaan pystynyt perustelemaan itselleni säädettävää alustaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^Just näin. Kyllähän se aina kiva ois, mutta kun se hinnanero M-sport-alustaan on valtava ja lisäarvo aika vähäinen, paitsi sit kun ne extra-anturit yms. ylimääräiset osat vikaantuu ja saat alustan virheilmootuksen ruudulle ;)
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Adaptiivinen M-sport alusta = edes teoreettinen mahdollisuus mukavuuteen. Taustaksi se, että ex- E34 M5 3.8 Nürburgring (tjsp) -alustalla oli siedettävä kun EDC-kytkin oli P:llä. Kun EDC-järjestelmä ei ollut päällä, auto oli hirveä kivireki. Mutta kyse on lähinnä budjettirajoituksen sisällä tapahtuvasta varusteiden tärkeysjärjestyksestä ja myös siitä, että kun auto lähtee 2 vuoden ja 60tkm kuluttua vaihtoon, mikä lisää JA-arvoa, mikä ei. En jaksa uskoa, että yksikään valtuutettu antaa satastakaan lisää vaihtohyvitystä M-sport -jarruista, mutta HiFi-paketti saattaisi heruttaa lisää. Adaptiivinen on jäämässä rannalle.

Toisekseen, jos nyt ollaan jahtaamassa tarjouksia, niin järkevintähän olisi ottaa vain paketti ja kiittää - ei mitään lisävarusteita. Mutta kun kaikkeen näemmä tottuu jne. Servotronic on hyvä, mutta edelleen Sport servotronic mietityttää. Sekin on konfiguraattorissa 0.5k€..

Väri olikin 1k€, Individualit yli 2k€. Pitäisi kai sitä pyöritellä konfiguraattoria muulloinkin kuin iltamyöhällä. Estoril sininen on kyllä omalla listalla aika lailla 1:nä. Punainen sen jälkeen, mutta jos mustan saisi ilman lisähintaa, niin sitten sellainen. Nykyinen on Sport Line (=punaisilla tikkauksilla penkeissä, ratissa ja kojelauden koristelistassa) Melbourne punaisena ja se on kyllä ihan OK.

Nyt vain pitäisi saada autoa näytille ja tarjouksia sähköpostiin!
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

M-sport alusta on mielestäni myös mukava, ei mikään kivireki. Toki makuasia.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kyl se mukautuva sport ohjaus olla pittää :D Ihan loistava nyt ku pari viikkoo ajellu vs. koeajoautois oli vaan servotronic. En jättäis pois jos yhtään rattimiehen vikaa. Jos ajat pitkää matkaa suoraa motaria niin älä ota.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

ssalmela kirjoitti:M-sport alusta on mielestäni myös mukava, ei mikään kivireki. Toki makuasia.
Omassa 330e:ssä m-sport alusta on kyllä melko epämukava. Varsinkin perä "pompottaa" aika ikävästi. Alla on vielä nuo vakiomalliset kottikärrynpyörät (16") ja olen miettinyt johtuuko se noista kumeista (paksumpi kumi joustaa jotenkin ja korostaa tuota kovuutta pompauttamalla takaisinpäin iskun jälkeen). Tänään velipoika tuossa tuumi että voisikohan tuossa yksilössä olla kasausvirhe, ja matalamman m-sport alustan kanssa olisi tullut normaalikorkeat pohjaanlyöntikumit, ja sen seurauksena tuo pohjaisi liian aikaisin. Tuo takapään jousitus nimittäin on nyt sellainen että se pompauttaa melko väkivaltaisesti hiemankaan isommissa heitoissa. Etupää on jämäkkä, mutta huomattavasti inhimillisempi kuin perä. Pitänee hieman tutkia sopivassa välissä tuota...
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

toukopouko kirjoitti:Tänään velipoika tuossa tuumi että voisikohan tuossa yksilössä olla kasausvirhe, ja matalamman m-sport alustan kanssa olisi tullut normaalikorkeat pohjaanlyöntikumit, ja sen seurauksena tuo pohjaisi liian aikaisin. Tuo takapään jousitus nimittäin on nyt sellainen että se pompauttaa melko väkivaltaisesti hiemankaan isommissa heitoissa. Etupää on jämäkkä, mutta huomattavasti inhimillisempi kuin perä. Pitänee hieman tutkia sopivassa välissä tuota...
Vai olisiko niin että tuossa on samat osat kuin 320i:ssä ja lisääntynyttä painoa taka-akselilla ei ole otettu huomioon ja tekisi tuota sen takia.

Ottakaapas muutkin 330e-omistajat ne BMW-lasit pois silmiltä ja katsokaa onko samaa oiretta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Ei ole moiseen pohjaamisen tuntumaan tullut törmättyä vajaan 9tkm aikana. Äärirajoilla ei ole kyllä tämän auton kanssa juuri ajeltu. Kerran perä tuntui lähtevän mutkassa yllättävän äkkiä töyssystä, mutta silloin tulkitsin sen olevan ihan vaan yhdistelmä nimismiehenkiharaa, irtosoraa ja tilanteeseen aivan liian leveää (255) takarengasta. Liian kova tilannenopeus ;)

Autobaanalla kuormattuna liimautui kyllä tiehen hienosti eikä töyssyt sielläkään tuntuneet mitenkään erilaiselta kuin 328i:n kanssa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Sen verran vielä voisin tuota kuvailla lisää, että yksin tai kaksin ajaessa tuo toimii kohtuullisen hyvin. Takapenkille kun tulee ihminen tai kaksi, alkaa tuo peräpää "pompottaa" ikävästi.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Omassa on M-sport alusta + 17" -renkaat, toimivat yhdessä ihan hyvin. Totta kai alustan kovuus tulee läpi kaikissa kohdin, mutta toisaalta taas kaarrekäyttäytyminen ja ohjaustuntuma ovat oikein hyviä, jopa siinä määrin että näistä ei halua luopua. Talvirenkaat ovat 16", mutta mitään pompottamista ei ole havaittu? Kaipuuta suurempaan vannekokoon ei ole, jopa M-sport tarjouksen 18"-koko ja vielä takana leveämmät arveluttavat, mutta näitä tuskin saa vaihdettua ainakaan ilmaiseksi. Niin, ja ehkä RF-renkaista ei vieläkään pääse eroon..
Vastaa Viestiin