Käsinpesu talviaikaan

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
xx520ixx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2015, 13:19

Mulla on kesällä ostettu uusi F10 (metalliväri), johon syksyn kynnyksellä tehtiin brilliant + käsittely. Käsittelyyn olen ollut tyytyväinen toistaiseksi. Kesällä auto tulee pestyä käsin pihassa tarvittaessa esipesuaineella avittaen. Nyt kylmemmillä ilmoilla vaihtoehdoiksi tulee käsipesu tee-se-itse-pesuhallissa ja välipesuina harjaton automaatti. Pesuhallissa ei ole painepesuri mahdollisuutta, mutta ihan ok paineella varustettu haalea vesi letkusta kyllä. Tavoitteena on löytää paras mahdollinen kombinaation pintakäsittelyn pysyvyyden ja suolalian pois saamisen välillä - eli esipesuaine ja sen laimennus-suhde on avainasemassa. Käsin pesu sienellä toki esipesun jälkeen. Mikä olisi kokemuksien mukaan minun tapauksessa paras esipesuaine ja millä laimennus-suhteella?
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Jos se brilliant käsittely on vielä kunnossa, eli vesi hylkii, niin on one and only Bilthamber Autofoam! Siitä ei esipesuaine paremmaksi muutu. Moneen kertaan todettu pesukinnas.com foorumilla. On vaha, sekä pinnoiteystävällinen ja irroittaa lian todella hyvin. Laimennus esim painepulloon 8% (auton käsittelyyn menee valmista n. 1,5-2litraa). Jos vaahdotin käytössä niin siitä n. 4% liuos. Tavaraa saa esim. Autonhoitokauppa.com.

Vaatii tosin painepesurilla huuhtelun, mutta itse en autoa muutenkaan pesisi ilman painepesurilla tehtyä esipesua.
- Vähempi parempi -
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Samaa mieltä - BH autofoamin voittajaa on vaikea löytää

Minä käytän Motonetista ostettua 5 litran kungs paineruiskusäiliötä johon teen n 5- 8 % seoksen. Minulla on aiemmin ollut muunmerkkisiä paineruiskuja mutta tuo on paras tähänastisista. Ainakin hintalaatusuhde on hyvä. Minulla oli aiemmin myös foam lance vaahdotin, mutta pidän enemmän tuosta kungsista joten myin foam lancen pois.
RubriQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Syys 2014, 20:23

Edellisiin kokemuksiin on helppo yhtyä; BH Autofoamilla olen nyt neljän vuoden aikana pessyt pelkästään uusien autojen pintoja (kolmas tällä hetkellä alla), ja en voi kyllä kuin hämmästellä aineen vahaystävällisiä puhdistusominaisuuksia.
Olen kylläkin aina käyttänyt [Kränzlen] painepesuria ja [Projectechilta hankittua] vaahdotinta, mutta vaikka huuhtelisit vesijohtopaineella, paras - eli vahapinnalle hellä - esipesuaine on tuo.

±rbrq
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

RubriQ kirjoitti:Edellisiin kokemuksiin on helppo yhtyä; BH Autofoamilla olen nyt neljän vuoden aikana pessyt pelkästään uusien autojen pintoja (kolmas tällä hetkellä alla), ja en voi kyllä kuin hämmästellä aineen vahaystävällisiä puhdistusominaisuuksia.
Olen kylläkin aina käyttänyt [Kränzlen] painepesuria ja [Projectechilta hankittua] vaahdotinta, mutta vaikka huuhtelisit vesijohtopaineella, paras - eli vahapinnalle hellä - esipesuaine on tuo.±rbrq
Komppaan tätä. Itse aloin käyttämään BH Autofoamia nyt kesällä vaahdottimella ja ei voi kun hämmästellä kaman tehoa ja sitä ettei vie vahaa pois. Pessyt vielä eilen viimeksi omalla kotipihalla, mutta nyt joutuu varmaan talven myötä siirtymään TI halliin ja laittamaan tuon BH:n matalapaineruiskuun seoksella. Vaahdottimessa olen laittanut pulloon Autofoamia 1-2dl raakana ja säätimestä sitten säätänyt seoksen (kaikki kiinni ja 0,5-1,5 kierrosta auki likaisuudesta eli halutusta vaikutusajasta riippuen) ja hyvin on toiminut. Päälle kinnaspesu Finish karen shampoolla. Pohjalla mulla vahana elo- ja syyskuussa pintaan 1kk välein laitettuna FK1000P vaha.

Sen muuten huomasin eilen, että edellisestä pesusta kulunut n. 3 viikkoa, niin jo oli helmoissa pikipalloja kiinni (PK seutu).
Ne lähtee hyvin pesun yhteydessä esim. tällä http://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-tar-1-l.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Hyvin toimi eilen pikku -1 C pakkasellakin, kun emännän monta viikkoa paskoontuneen Noten pesin. Vähän sulattelin eka painepesurilla yön jäljiltä olevia jäitä pois pelleistä, kun jäät kadoksissa niin BH Autofoamia pintaan ja hetken päästä toinen kerros. Sen jälkeen huolellinen painepesu ja avot, valkoinen auto todella puhdas taas (vahattu/käsitelty BH:n tuotteilla pari kk sitten). No ok, näytin mä sille sitten vielä lampaanhanuria + Zainon pesuainetta, jotta sai kaikki pikipisteetkin pois hellävaraisesti.
Vastaa Viestiin