150 000 ajettu 1-sarjalainen - ostaisitteko?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Perussääntö ei ole muuttunut vielä mihinkäään:
Kun ostaa käytettyä BMW:tä, ilman mitään supertakuita:
Kannattaa olla 6 sylinteriä, diesel, ja yksi turbo.
Vältä, jos mahdollista:
4- syl bensa, 4 syl diesel jos N47 (M47 ja B47 ok) ja valitettavasti kaikki 8- syliinteriset.
Manual tai automaatti, molemmat ok.
Kun ostaa käytettyä BMW:tä, ilman mitään supertakuita:
Kannattaa olla 6 sylinteriä, diesel, ja yksi turbo.
Vältä, jos mahdollista:
4- syl bensa, 4 syl diesel jos N47 (M47 ja B47 ok) ja valitettavasti kaikki 8- syliinteriset.
Manual tai automaatti, molemmat ok.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Mun edellisen E90 perustella uskon, että vastaavan ikäinen 1-srj olisi yhtälailla hyvää vastinetta rahalle.
Ajelin välin n. 35 tkm - n. 205 tkm tuolla.
150 tkm kohdalla autoon oli vaihdettu vain huolto ohjelman mukaiset osat.
Syksyllä kun tuo siirtyi vaihto-autohalliin siihen oli vaihdettu
- Ksenonit
- egr venttiili
- Hiukkasuodattimen joustoputki
- Takaiskarit
- Vetoakseleiden abs kehät oli diagnosoitu viallisiksi.
Eli toki noita korjauskulujakin alkoi olla 10v ja 200 tkm kohdalla, mutta mielestäni vielä maltillisesti.
N47 koneisissa luottaisin forum lähteisiin, enkä ostaisi ennen 3/11 valmistettua. Kannattaa googlata,
Niin, tuo omani oli 6/11 valmistettu.
Ajelin välin n. 35 tkm - n. 205 tkm tuolla.
150 tkm kohdalla autoon oli vaihdettu vain huolto ohjelman mukaiset osat.
Syksyllä kun tuo siirtyi vaihto-autohalliin siihen oli vaihdettu
- Ksenonit
- egr venttiili
- Hiukkasuodattimen joustoputki
- Takaiskarit
- Vetoakseleiden abs kehät oli diagnosoitu viallisiksi.
Eli toki noita korjauskulujakin alkoi olla 10v ja 200 tkm kohdalla, mutta mielestäni vielä maltillisesti.
N47 koneisissa luottaisin forum lähteisiin, enkä ostaisi ennen 3/11 valmistettua. Kannattaa googlata,
Niin, tuo omani oli 6/11 valmistettu.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Kiitos, tämä auttoi paljon. Jäin miettimään tuota dieseliä, onko bensakone sitten kokonaan poissuljettu mielestäsi, vaikka olisikin 6-sylinterinen? Tätä olen nyt pyöritellyt, mutta kilsat hirvittää https://www.autotalli.com/vaihtoauto/38 ... pe=usedCarjaki kirjoitti: ↑23 Kesä 2021, 16:15 Perussääntö ei ole muuttunut vielä mihinkäään:
Kun ostaa käytettyä BMW:tä, ilman mitään supertakuita:
Kannattaa olla 6 sylinteriä, diesel, ja yksi turbo.
Vältä, jos mahdollista:
4- syl bensa, 4 syl diesel jos N47 (M47 ja B47 ok) ja valitettavasti kaikki 8- syliinteriset.
Manual tai automaatti, molemmat ok.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuossa on N52, joo, kyllä sen kanssa voi elää, kunhan ostaa puolia varastoon.
Sitten n 200 tkm.n kohdalla uusitaan Valvetronic koneisto. Sehän ei kovin montaa tonnia maksa.
Sitten n 200 tkm.n kohdalla uusitaan Valvetronic koneisto. Sehän ei kovin montaa tonnia maksa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Omani (vaimon) oli 173000 ajettu kun ostin viisi vuotta sitten. Nyt siinä on 213000 ja aika vähällä on päässyt. Vm. 2005, M47 + 6-vaihteinen manuaali. N-sarjan koneita olen edelleen onnistunut välttämään. Viimeisin hankinta on M57.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport