iX1 xDrive preferoi etumoottoria ?

Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Tuli alla oleva teksti vastaan hakiessani tietoa iX1:seen liittyen:

"The iX1 favours its front motor in day-to-day driving, so most of the time you’ll be pottering around using half of its potential power in a front-wheel-drive car. The very thing BMW famously railed against in previous generations of car, and the format now used by VW's electric cars. 

Those still keen on sharp handling will be relieved to know the rear axle has no hesitation in getting involved when grip conditions or the childishness of your right foot dictates. The rear motor’s intervention is uncannily smart and you’ll exit junctions with utmost smoothness, however clumsily you hoof the throttle. "

https://www.electrifying.com/reviews/bmw/ix1/review

Sinällään kyllä hyvin loogista kun ottaa huomioon että autossa on suhteellisen pienehkö akku verrattuna moneen muuhun kilpailijaan, joten käytännön kulutuksella on siten suuri merkitys auton rangen kannalta.
Itse en lyhyellä koeajolla huomannut mitään samanlaista "venkoilua", kuin mitä esim Actrive Tourer hybrid tekee herkästi talvella kun vaihtaa kaistaa ja takaveto kytkeytyy päälle vasta kun auto ensin selkeästi huojahtaa.
Perinteinen xDrive menee vastaavassa tilanteessa kuin juna eikä esim. kaistojen välissä oleva pieni lumivalli tunnu yhtään missään, etenkin jos on pieni vetyo päällä kaistanvaihdon aikana.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

En ole huomannut mitään erityistä epäloogisuutta tuossa voimantuotannossa. Auto ei kuitenkaan missään vaiheessa tunnu takapainotteiselta ja kaasulla ei saa perää irti tiestä kuten esim i4 M50 ajaessa. Auto ei myöskään selkeästi puske, mun käteen se tuntuu varsin neutraalilta ja sillä tavalla vähän tylsältä. Kaasua voi polkea huoletta kaikissa tilanteissa, käytös on loogista ja ajaminen erittäin vaivatonta.

Muutamaa plug-in hybridiä on tullut ajettua jossa etu- ja takapää toimii epäjohdonmukaisesti tai viiveellä. Tai jossa pedaalia painaessa auto selkeästi puskee (T8 volvot). Tässä en ole semmosia huomannut.
Vastaa Viestiin