Nyt näyttää että äärimmäisyyksien ja kummallisuuksien jälkeen BMW on taas julkistanut hillityn tyylikkään ja valtavirtaan sopivamman mallin. Bensaa, hybridiä, töpselihybridiä ja täyssähköä tulossa. Ilmeisesti täyssähköisessäkin on pystylistaiset munuaiset, ei huono.
Uusi X1 ja iX1 julkistettu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mun makuun ihan hieno Mutta mikä toi U11 on? Eikö tää ookkaan G koppaasia
Hinta taitaa mennä silti aika pitkäksi kai.
Ja jos edellisen kopan infernaalinen sisämelu on saatu kuriin niin kiinnostava vaihtoehto tämä.
Hinta taitaa mennä silti aika pitkäksi kai.
Ja jos edellisen kopan infernaalinen sisämelu on saatu kuriin niin kiinnostava vaihtoehto tämä.
Onnistunut muotoilu niin ulkoa kuin sisällä. IDriven rullaa ei näy, ainoa vaihtoehto siis lienee hiplata ruutua?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Helmi 2022, 10:39
Hyvännäköinen auto, sähköversio kiinnostaa.
Minkähän kokoinen tuo tavaratila sitten konkreettisesti tulee olemaan, täytyypä tutkia videoita internetistä. Noin 500 litraa taitaa olla ainakin virallinen lukema.
Hinta sitten kohoaa johonkin 60.000 euroon kun listaa tarpeellisia varusteita. Ehkä parin vuoden päästä käytettynä alkaa olemaan järkevissä hinnoissa.
Ainoa mikä tuossa pistää silmään on tuo pienehkö akku ja sitä myötä kantama. 65kwh riittää talvella jo niukahkon matkan, perhettä kun kuljettaa isovanhemmille käymään, on tuo jo kysymysmerkki vajaan 300km matkan kohdalla.
Minkähän kokoinen tuo tavaratila sitten konkreettisesti tulee olemaan, täytyypä tutkia videoita internetistä. Noin 500 litraa taitaa olla ainakin virallinen lukema.
Hinta sitten kohoaa johonkin 60.000 euroon kun listaa tarpeellisia varusteita. Ehkä parin vuoden päästä käytettynä alkaa olemaan järkevissä hinnoissa.
Ainoa mikä tuossa pistää silmään on tuo pienehkö akku ja sitä myötä kantama. 65kwh riittää talvella jo niukahkon matkan, perhettä kun kuljettaa isovanhemmille käymään, on tuo jo kysymysmerkki vajaan 300km matkan kohdalla.
Omasta mielestäni tuon "päänäytön", eli nopeus-, kierrosluku- jne. mittariston korvaaminen pienellä monitorilla ei ole tyyylikkyyden kannalta mikään paras ratkaisu. Ihan sama juttu Mersulla. Eikö jotain perinteisempää siltä osin voisi säilyttää, koska vanhaan formaattiin saa kuitenkin sisällytettyä ihan saman informaation kuin tylsään flättiin monitoriin.
Tarkennuksena: siis ihan muotoilullisesti tarkoitin, en esimerkiksi näytettävän sisällön puolesta.
Tarkennuksena: siis ihan muotoilullisesti tarkoitin, en esimerkiksi näytettävän sisällön puolesta.
Mittaristonäytössä näyttää olevan pinta-alaa vähintään yhtä paljon kuin perinnemittaristossa. Kai siihen saa kliksuteltua viisarimittareiden kuvatkin jos haluaa. Sitten taas toisaalta kun tottuu että ajonopeus näkyy viisaria sujuvammin numeronäytöstä, loputkin viisarit (tai niiden mukaelmat) karsimalla kaikki mittaristotieto mahtuisi erinomaisesti kännykän ruudun kokoiseen näyttöön. (i3 ei ole hyvä esimerkki tästä.) Suorastaan ihme että varsinkaan halvempiin autoihin oikeita viisarimittareita enää laitetaan, ei voi olla halvempi kuin pelkkä näyttö.
Kaikki tarvittava informaatio mahtuu vaikka kännykän kokoiseen näyttöön, siitä ei ole kyse. Teslassa ei ole sitäkään, vaan pelkkä keskimonitori. Tarkoitin ihan ulkoista tyylikkyyttä, joka mielestäni on perinteisissä mittaristoissa parempi. Ihan sitten sama, mitä siellä perinteisen mekaniikan alla näytetään, viisareita, numeroita, karttoja tms. Toki maku muuttuu sukupolvien vaihtuessa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kaikkeen kai tottuu paitsi siihen jääpuikkoon.... Mullakin oli muutama vuosi sitten vaikeaa sisäistää Bemarin vaihdettua keskinäytön "läpyskäksi". Nyt jo kolmas auto sillä lookilla alla ja ei okseta enääEmppu kirjoitti: ↑02 Kesä 2022, 23:49 Kaikki tarvittava informaatio mahtuu vaikka kännykän kokoiseen näyttöön, siitä ei ole kyse. Teslassa ei ole sitäkään, vaan pelkkä keskimonitori. Tarkoitin ihan ulkoista tyylikkyyttä, joka mielestäni on perinteisissä mittaristoissa parempi. Ihan sitten sama, mitä siellä perinteisen mekaniikan alla näytetään, viisareita, numeroita, karttoja tms. Toki maku muuttuu sukupolvien vaihtuessa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Sen verran hyvältä näyttää, että nakkasin tuollaisen iX1 tilaukseen. Tulee sitten joskus aikanaan i4 kaveriksi. Jos i4 on tullut siihen mennessä.
Auto nyt itsessään ei ole huumaava, mutta kabiini miellyttää ja ulkoa tuo on ok, joskin nyt vähän liian neutraali. Lähinnä tässä vaikutti se, että mitä muuta samaan tai vähempään rahaan markkinoilta saa. Ei oikein ollut parempiakaan vaihtoehtoja. Plug in hybridiin en enää ryhdy.
Auto nyt itsessään ei ole huumaava, mutta kabiini miellyttää ja ulkoa tuo on ok, joskin nyt vähän liian neutraali. Lähinnä tässä vaikutti se, että mitä muuta samaan tai vähempään rahaan markkinoilta saa. Ei oikein ollut parempiakaan vaihtoehtoja. Plug in hybridiin en enää ryhdy.
- X-driver
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 25 Helmi 2011, 22:53
- Auto: X3 (F25) 2.0dA '11
Sama täällä, iX1 tilattu M sport paketilla.
Jo ennen koronaa oli X3 30e harkinnassa, mutta alle 50km sähköllä ajomatka oli liian vähän, eikä facelift ei parantanut ajomatkaa. Onneksi odotin iX1:n julkistusta
Tässä hyvä video iX1 M sport paketilla: https://m.youtube.com/watch?v=waZUIN1YdF0
Jo ennen koronaa oli X3 30e harkinnassa, mutta alle 50km sähköllä ajomatka oli liian vähän, eikä facelift ei parantanut ajomatkaa. Onneksi odotin iX1:n julkistusta
Tässä hyvä video iX1 M sport paketilla: https://m.youtube.com/watch?v=waZUIN1YdF0
Hyvän näköinen peli:) Mikähän siinä on, ettei Bemari laita takaoville lainkaan "kynnyssuojia" ainakaan X1-X3 sarjoissa, X5:sta ei tullut katsottua niin tarkkaan. Nyt odotellaan, kuten edellisessä, kiinan pojan suojia jotka sopivat yllättävän hyvin ja näyttävät "like original"....
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
NIin sitä BMW muoviläpyskää takaovien kynnykseen? Puuttuu muistaakseni myös 1-sarjasta ja 3-sarjasta se, vitosessa vasta.Jasp kirjoitti: ↑12 Kesä 2022, 21:22 Hyvän näköinen peli:) Mikähän siinä on, ettei Bemari laita takaoville lainkaan "kynnyssuojia" ainakaan X1-X3 sarjoissa, X5:sta ei tullut katsottua niin tarkkaan. Nyt odotellaan, kuten edellisessä, kiinan pojan suojia jotka sopivat yllättävän hyvin ja näyttävät "like original"....
Kynnykset on ollut tapana suojata ppf-kalvolla, joten eipä tuolla niin väliä.
Huumorintajua maahantuojalla. iX1:n lisävarustehinnastossa tummien takalasien lisähinta on 420 euroa. Bemarin varustekoodihan on tummille takalaseille ollut jo iäisyyden juurikin 420. Alkaa tuntumaan jo Elon Muskin huumorilta.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Tilaukseen menee loppu viikosta iX1 xdrive30.
Varusteina M Sport- + innovatio- + comfort-paketit, lisäksi aktiivi istuimet, sähkösäädöt edessä, lämmitettävä ratti ja M Shadow line laajennus.
Tänään ajelin bensakoneisella X1 tovin. Rengasäänien voimakkuus kabiiniin oli vähän suurempi ku odotin, muutoin OK.
Paluu BMW leiriin muutamien Audien jälkeen.
Varusteina M Sport- + innovatio- + comfort-paketit, lisäksi aktiivi istuimet, sähkösäädöt edessä, lämmitettävä ratti ja M Shadow line laajennus.
Tänään ajelin bensakoneisella X1 tovin. Rengasäänien voimakkuus kabiiniin oli vähän suurempi ku odotin, muutoin OK.
Paluu BMW leiriin muutamien Audien jälkeen.
Onko ajofiilis lähempänä pitkittäiskoneisia vai poikittaiskoneisia Bemareita? Ainakin edellisen sukupolven poikittaiskoneisen ratin takana tunnelma on aika eri kuin kolmosessa tai vitosessa.
Onko tietoa mikä on iX1:n painojakauma?
Onko tietoa mikä on iX1:n painojakauma?
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Nyt on saanut tuotantopaikan ja näillä näkymin saan ajoon tammi/helmikuun vaihteessa (myyjän arvio). Jos näin toteutuu niin maltillinen toimitusaikaVice kirjoitti: ↑18 Loka 2022, 22:29 Tilaukseen menee loppu viikosta iX1 xdrive30.
Varusteina M Sport- + innovatio- + comfort-paketit, lisäksi aktiivi istuimet, sähkösäädöt edessä, lämmitettävä ratti ja M Shadow line laajennus.
Tänään ajelin bensakoneisella X1 tovin. Rengasäänien voimakkuus kabiiniin oli vähän suurempi ku odotin, muutoin OK.
Paluu BMW leiriin muutamien Audien jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
- Auto: BMW iX1, (2023)
Volvo V60 T8, (2021) - Paikkakunta: Kouvola
BMW iX1 M-Sport alla olevilla spekseillä tilattu kesäkuussa ja pitäisi saapua nyt Tammikuun aikana. Vielä muutama viikko odottelua.
1EK 19" M Leichtmetallräder Doppelspeiche 871 M Bicolor
230 EU-specific additional contents
248 Steering-wheel heating
2PA Locking wheel bolts
2VB Tyre pressure indicator
2VF Adaptiv M Suspension
302 Alarm system
322 Comfort access system
337 M Sport Package
3AC Trailer Tow Hitch
3BE Mirror caps Black
3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L
402 Panorama glass roof
413 Luggage-compartment separating net
420 Sun protection glazing
428 Warning triangle
430 Interior and exterior mirror package
431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function
451 Active Seat For Driver
45A Seat Adjustment, Electric, With Memory
478 Child Seat Mount
481 Sport seats for driver and front passenger
494 Seat heating for driver and front passenger
4LP Aluminium Hexacube Dark M Interior Trim
4NR Interior Camera
4NW Instrument Panel Luxury
4T2 Ladekabel Professional (Mode 3)
4U9 Acoustic protection for pedestrians
4V1 Bmw Iconicsounds Electric
548 Speedometer with kilometer reading
552 Adaptive LED headlights
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5AU Driving Assistant Professional
5AV Active Guard
5DN Parking Assistant Plus
610 Head Up Display
654 DAB tuner
674 HiFi loudspeaker system Harman Kardon
6AE Teleservices
6AF Legal emergency call
6AK ConnectedDrive Services
6C3 Connectedpackage Professional
6NX Wireless Charging Tray
6U3 Bmw Live Cockpit Professional
710 M Leather Steering Wheel
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
7EW equipment package Professional
7LG Guidance Package
7LK Travel Package
7M9 BMW Individual high-gloss Shadowline exterior trim with extended features
8A9 Language version Finnish
8AX Finnish / on-board documentation
8R9 Refrigerant
8SM VIN, visible from outside
8TF Active pedestrians safety
8TG Anti-theft security system
8WQ
993 Model year code
9T1 M Sport Exterieurumfänge
9T2 M Sport Interieurumfänge
1EK 19" M Leichtmetallräder Doppelspeiche 871 M Bicolor
230 EU-specific additional contents
248 Steering-wheel heating
2PA Locking wheel bolts
2VB Tyre pressure indicator
2VF Adaptiv M Suspension
302 Alarm system
322 Comfort access system
337 M Sport Package
3AC Trailer Tow Hitch
3BE Mirror caps Black
3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L
402 Panorama glass roof
413 Luggage-compartment separating net
420 Sun protection glazing
428 Warning triangle
430 Interior and exterior mirror package
431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function
451 Active Seat For Driver
45A Seat Adjustment, Electric, With Memory
478 Child Seat Mount
481 Sport seats for driver and front passenger
494 Seat heating for driver and front passenger
4LP Aluminium Hexacube Dark M Interior Trim
4NR Interior Camera
4NW Instrument Panel Luxury
4T2 Ladekabel Professional (Mode 3)
4U9 Acoustic protection for pedestrians
4V1 Bmw Iconicsounds Electric
548 Speedometer with kilometer reading
552 Adaptive LED headlights
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5AU Driving Assistant Professional
5AV Active Guard
5DN Parking Assistant Plus
610 Head Up Display
654 DAB tuner
674 HiFi loudspeaker system Harman Kardon
6AE Teleservices
6AF Legal emergency call
6AK ConnectedDrive Services
6C3 Connectedpackage Professional
6NX Wireless Charging Tray
6U3 Bmw Live Cockpit Professional
710 M Leather Steering Wheel
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
7EW equipment package Professional
7LG Guidance Package
7LK Travel Package
7M9 BMW Individual high-gloss Shadowline exterior trim with extended features
8A9 Language version Finnish
8AX Finnish / on-board documentation
8R9 Refrigerant
8SM VIN, visible from outside
8TF Active pedestrians safety
8TG Anti-theft security system
8WQ
993 Model year code
9T1 M Sport Exterieurumfänge
9T2 M Sport Interieurumfänge
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei ole mitään tietoakaan takavedosta iX1 ajossa, mutta käytös on kovin neutraali ja ehkä vielä enemmän niin kun pistää Sport Plus päälle. Se on sama kuin perinteinen Sport ajotila + DTC luistonesto.
Ajoltaan siis huomattavasti tylsempi kuin meidän i4M50, mutta mitään muuta valittamisen aihetta mulla ei ole kun hyppään i4 ruorista tuohon. Ajoltaan ja mukavuudeltaan toimii. Tuntuu näppärältä taajamassa (enemmän kuin i4) ja vakaalta motarilla (samoin kuin i4). Ajettavuus on mun mielestä tässä kokoluokassa ja kategoriassa todella mainio. Meillä on 18" vanteet (ja nyt kitkat alla), se vie aika paljon tarkkuutta ohjauksesta. Veikkaan että 20" vannekoko ois aika kohdallaan iX1 kanssa jos kiinnostaa tarkempi käytös.