F40 1-sarja tilaukset

F40, F44
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

^

M sport alusta muuttaa tota käytöstä huomattavasti paremmaksi. Vakioalustalla ei mun mielestä herättänyt tunteita mihinkään suuntaan -- asiallinen pikkuauto.

Penkin sain jotenkin säädettyä niin, että ei tuu enää en huomaa sitä "jää vähän korkealle" fiilistä kun hyppii vitosen comfort-penkin ja tän ykkösen välillä. Tai sitten totuin. Muuten sport-penkki sekä ergonomia on ollut kiva koko ajan. Tai no on siinä se, että tuo keskikonsoli eli kepin seutu jää turhan alas.

Start stop on todellakin huono, just toi kun sammuttaa jo ennen pysäytystä ja muutenkin. Koodasin muistin päälle ja nyt se on pois päältä ikuisesti -- kuten kaikissa polttomoottoreissa, joita meillä on ollut. Aina ärsyttää paitsi noissa sähkövehkeissä, heh.

Äänekkyydestä en osaa vertailla, sanoisin että normaalia Golf-luokkaa. Omassa GY Asymmetric kumit tehtaalta. Motarilla melua on jo ärsyttävän paljon, mutta sinne asti ok.

masaf1 kirjoitti: 15 Loka 2020, 10:49 Kaikki tuntuu olevan vähän halpuutettu siellä sun täällä [F20 verrattuna]
Tää on mun mielestä just toistepäi, nyt tuntuu ja näyttää vähän jo premiumilta kabiinissa :)

Toki en mä edes muista enää millainen olis ilman varusteita.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

masaf1 kirjoitti: 15 Loka 2020, 10:49 Just ajelin pari päivää sijaisauto 118i:llä (1200->1300 km sen mittariin). Aika äänekäs on omaan F20 verrattuna vaikka sijarin alla 205/55/16 Turanzat ei rft. Hirvee ulina yli satkun nopeuksilla
Meillä on kahessa autossa Turanzat (E90 ja 159) ja molemmissa hirvee ulina, kuulostaa laakerivauriolta. Kirsikkana kakussa epäsymmetrinen kuvio saa aikaan sen, että auton painotus vaikuttaa ja ulina kovenee vasemmalle kantatessa, eli kuulostaa just oikeen puolen laakerivauriolta. Niistä oikeen puolen laakereista vieläpä 3/4 on vaihdettu hiljattain, eli kehtaan melko vahvalla varmuudella sanoa ettei vika ole oikeasti niissä.

Eli ei kannata F40:stä meluisaksi tuomita pelkästään noiden perusteella.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Oli kyllä tosiaan laakerivaurion kuulonen jo 100 km/h ja 120 km/h kuulosti jo siltä että kohta ne hirttää :lol:

En oo ikinä kuullu noin kovia ääniä 16" renkailla pl. vm. 2012 Dacia Logan 15" renkailla joka ois tarvinu jo Peltoreita.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Tähän 1-sarjaan ei ilmeisesti ole tehdasasennettua Webastoa saatavana? Hinnastosta ei ainakaan löydy. Mitään jälkiasennuksia en hyväksy, eli ei tule kauppoja.

Toinen asia mikä ihmetyttää. Hinnastossa 1.7.2020 väitetään ettei 118i:ssä ole Dynamic Stability Control (DSC), ajovakauden hallintajärjestelmää, eikä Jalankulkijatunnistusta kaupunkijarrutustoiminnolla. Voiko tämä olla 2020 totta uudessa mallissa?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

SportySedan kirjoitti: 21 Loka 2020, 14:56 Tähän 1-sarjaan ei ilmeisesti ole tehdasasennettua Webastoa saatavana? Hinnastosta ei ainakaan löydy. Mitään jälkiasennuksia en hyväksy, eli ei tule kauppoja.
Ei saa webastoa eikä esilämmitystä tehtaalta.

SportySedan kirjoitti: 21 Loka 2020, 14:56
Toinen asia mikä ihmetyttää. Hinnastossa 1.7.2020 väitetään ettei 118i:ssä ole Dynamic Stability Control (DSC), ajovakauden hallintajärjestelmää, eikä Jalankulkijatunnistusta kaupunkijarrutustoiminnolla. Voiko tämä olla 2020 totta uudessa mallissa?
Sanoisin että puppua hinnastossa?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Just ajelin taas päivän verran F40 118i sijaiskärsijänä kun oma F20 oli takuukorjuussa ts. ikkunatiivistejumpassa. Sattui sadekeli, niin renkaat ei ulvoneet pahastikaan. Muutaman kerran kun kovempaa kaasutteli niin sateella kyllä keula pomputtaa melkoisesti etuvedon pidon hävitessä. Iltapäivällä kun omaan hyppäsi niin ah niitä pehmoisia mukavia alcantaraisia sport-jakkaroita ja ah kunnon M-ratti eikä mikään kovamuovikoppura, ah pehmeä kyynärnoja ja se BMW-tunnelma. Ja alkoi taaa ykkönen kuulostaa hiljaiselta, vai oliko Laakkoselle F40 menomatkasta mennyt jo turraksi...

Illalla piti testaa vaimon 2017 mallin 190hp Nissan Pulsarilla mallia Tekna R, niin ei siinä kyllä keula pomppinut samaan malliin pyörät kääntyneenä ampaistaessa (liekö uudet Goodyearin Eff Grip 2 tjsp. sitte niin paljo paremmat vaiko alustageometria).

Ihmettelen niin suuresti tota muutosta takavedosta etuvetoon, ei pysty jummartaan...

Kai toi pitäs testaa fully loaded 120xda tjsp. eikä 118i ns. n****rimalli, mutta surkee on karvalakkina kyllä... Esim. F20 116dA / 118iA takaveto pesee ton ajofiiliksessä kyllä 6-0.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

M-Sporttina varsin hyvä paketti omassa kokoluokassaan. Kymppitonni jo mittarissa :thuup:
Pari pikku ärsyttävyyttä kuten se että jos vaimo ajaa autolla ja käyttää omaa carplayta, sitten hyppään itse puikkoihin omalla avaimella ja omalla profiililla niin ei koskaan tunnista suoraan mun puhelinta. Pikkujuttuja mutta muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Ajoin peräkkäin 118i ja Golf. Heti lähtiessä tuli selväksi Golfin ohjaus, on selvästi parempi. Ja hanaa antaessa ei vetele kuten BMW. Varustelu BMW:hen maksaa maltaita, edes adaptiivinen vakkari ei ole vakio, puhumattakaan turvallisuudesta. Siis BMW automaatilla/ xDrivellä ja varusteet 45.000€. Mieluummin karvalakki 3-sarja.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Sehän tossa on ongelma, että on 10-15 k€ liian kallis markkinoille tai todellisiin kilpailijoihin verrattuna. Sama toki oli F20 kanssa myös, aika prkl paljo sai maksaa täysin varusteltuna ja ois sillä jo ihan ok kolmosenkin saanu, mutta F20 LCI hanskaan sopivuus / hallittavuus vaan sattuu oleen parempi ku F30 LCI. Nyt sitte taas G-sarjan kolmonen on ihan eri peli (täysverinen Bemari).

Ja tosiaan kuten sanoin, Seat Leon noista heittämällä paras hintalaatukäpäläsuhde.
Vastaa Viestiin