Uusi 1-sarja on koeajettu. Laadukkaan tuntuinen auto on kyseessä. Vakiovarusteet ja lisävarusteiden hinta mietityttää.118i A lähtee32.700 eurosta. Varustelu on suorastaan köyhä. Hinnaston (19/7) mukaan autossa ei ole vakiona edes ESP:tä (DSC) eikä jalankulkijatunnistusta jarrutustoiminnolla? Turvavarustuksella hinta menee noin 40.000 euroon. Kokoluokka on Golf josta esitellään nyt uusi sukupolvi joka kilpailee samassa luokassa. Nykyinen Comfort Linen varustus on erinomainen, mm. adaptiivinen vakkari, tutkat edessä/takana, peruutuskamera, kääntyvät peilit himmennyksellä ja maavaloilla jne. Varustukseen tulee paljon lisää uudessa generaatiossa. Hinta tuolle alle 30.000 euroa.
Mersun A-sarjan 180 A varusteluun kuuluu mm. peruutuskamera, style-paketti, 17" kevytmetallivanteet, musta sisäkatto, LED High Performance -ajovalot. ESP ja kamerat vakiona. Hinta 32.600 euroa.
Onko sitten ihme että BMW:een kysyntä laskee Suomessa pahasti, nyt -26,5% verratuna vuoteen 2018.
1-sarjan kilpailijat
Eikös ESP ole ollut pakollinen varuste uusissa autoissa jo muutaman vuoden?
Olettaa saattaa että poistuvan mallin Golffissa vakiovarustelua on lisätty malliuudistuksen lähestyessä, samalla hintaa polkien niin kuin monilla merkeillä tapana on. Uusi malli on taas hinnoiteltu eri tavalla kun sen haluttavuus on paljon suurempi.
Mutta siinä ei ole mitään uutta että BMW on kallis auto, ja lisävarusteet hinnoiteltu että saadaksesi tämän joudut ostamaan myös tuon, ja jonkun jalopuulistan saamisesta tulikin monen tonnin lisähinta.
Olettaa saattaa että poistuvan mallin Golffissa vakiovarustelua on lisätty malliuudistuksen lähestyessä, samalla hintaa polkien niin kuin monilla merkeillä tapana on. Uusi malli on taas hinnoiteltu eri tavalla kun sen haluttavuus on paljon suurempi.
Mutta siinä ei ole mitään uutta että BMW on kallis auto, ja lisävarusteet hinnoiteltu että saadaksesi tämän joudut ostamaan myös tuon, ja jonkun jalopuulistan saamisesta tulikin monen tonnin lisähinta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Jos olisin tuon kokoluokan autoa etsimässä jättäisin uuden ykkösen väliin ja suuntaisin katseeni varmaan VAG leiriin. Etuveto + ei ZF laatikkoa + ei Android autoa + kallis == ei kovin houkutteleva yhdistelmä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
VAG:n vehkeet on jo koettu eikä sillä rintamalla ole mitään kiinnostavaa ja uuden ykkösen hinta on varusteilla aika käsittämätön. Joko nykyinen vaihtuu tuoreempaan 120 nelikkoon tai sitten katseet siirtyy Corolla 2.0 Hybridiin joka on aika mielenkiintoinen paketti.Galaxy1223 kirjoitti: ↑13 Loka 2019, 08:03 Jos olisin tuon kokoluokan autoa etsimässä jättäisin uuden ykkösen väliin ja suuntaisin katseeni varmaan VAG leiriin. Etuveto + ei ZF laatikkoa + ei Android autoa + kallis == ei kovin houkutteleva yhdistelmä.
Kävin ajamassa tuota kaksilitraista hybrid-Corollaa kun kaveri oli moisen hommannut. Meluisa, puhditon ja epävakaa. En kyllä saisi itseäni mitenkään moista hankkimaan.*Ari* kirjoitti: ↑17 Loka 2019, 07:21tai sitten katseet siirtyy Corolla 2.0 Hybridiin joka on aika mielenkiintoinen paketti.Galaxy1223 kirjoitti: ↑13 Loka 2019, 08:03 Jos olisin tuon kokoluokan autoa etsimässä jättäisin uuden ykkösen väliin ja suuntaisin katseeni varmaan VAG leiriin. Etuveto + ei ZF laatikkoa + ei Android autoa + kallis == ei kovin houkutteleva yhdistelmä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
On myös ajettu parilla eri yksilöllä. Premiumin meteli järkyttävä mutta astetta huonompi varustelu 17" pyörillä ja ensiasennus Falkenit vaihdettu Conteihin, aika sama melu mitä Golf 7 ja F20:ssa, ellei jopa hiljaisempi. Eihän se mikään tehotykki ole mutta menee aika samoihin nylyisen auton kanssa, testattu paikaltaan ja vauhdissa vierekkäin ajamalla. Epävakautta en huomannut olevan sen enempää kuin missään muussakaan saman segmentin autossa, vähemmän Corolla reagoi tuleen mitä nykyinen F20 tekee. Ne alla olevat Falkenit on iso vitsi, vielä suurempi kun pemarin runnflatit.
Siinä vaan saa olla aika paljon paksumpi pinkka jos ostaa saksalaisen hybridin samoilla tai vastaavilla varusteilla.
Siinä vaan saa olla aika paljon paksumpi pinkka jos ostaa saksalaisen hybridin samoilla tai vastaavilla varusteilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kävin tutustumassa uuteen ykköseen, koeajoa ei tarvinut tehdä koska viiden minuutin tutkiskelu ja kuskin sovittelu eri istumapaikkoihin teki selväksi ettei F40 tule olemaan mun auto. Pikkupemari mennyt pienempään suuntaan ainakin takapenkin osalta eikä takaluukku näyttänyt ainakaan suuremmalta kun F20:ssä. M-Sportin etuistuinten istumaosa ei vakuuttanut kapeuden ja matalien sivutukien osalta, säätöjä kyllä on ja ajoasento löytyy mutta muotoilu ei miellytä F20 M-Sport penkkeihin verrattuna. Takapenkki korkea 186cm istujalle, polvitilaa ei ole ja pää katossa, pää kolahtaa yläkarmiin oviaukossa. Keulan muotoilu muuten ok mutta isot munuaiset ei ole sopusuhtaisen keulaan, takapää saman muotoinen kun X1:ssä joka ei oikein säväytä. Vähän jäi mielikuva lattialle pudonneista palasista kasattu kokonaisuus joka ei ole kokonaisuutena samalla tavalla balanssissa mitä vastaavan hintaluokan kilpailijalla on.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tuli kans uus ykkönen käytyä testaamas ja olihan se varsinkin tilojen suhteen suuri pettymys. Etukäteen niin hehkutettiin että nyt kun on etuveto konstruktio niin tilat kasvaa. No eipä näin käynyt. Takatilat aivan onnettomat, eihän tonne kukaan mahdu. Varustelu politiikka aivan piäles. Perusmalli niin karvalakki ku olla voi ja sitten kun vähä ruksaa varusteita niin hinta karkaa aivan mahdottomiin ton koko luokan autoksi. Ei taida myydä tämä auto.
Kyllähän sen tilakehun tiesi paskapuheeksi jo ennen julkaisua, etuveto on pistetty pelkästään halpuutusmielessä ja se kyllä näkyy muustakin kuin tiloista. Ei oo enää ns. Bemari vaan kyllä tää vertautuu nyt ihan tavallisiin pikkuautoihin. Korin muotoilukin liikaa mennyt korealaisten suuntaan. No, helpottaa toki, kun ei synny mitään omistamisen halua
Taitaa nyt olla niin, että kun 2-sarjan Gran Coupekin on tätä samaa voimalinjapaskaa, niin kolmonen on eka ns. oikee BMW. Eli ihan sama ku Mersulla, C:stä alkaa oikeat Mersut ja niin pois päin.
Taitaa nyt olla niin, että kun 2-sarjan Gran Coupekin on tätä samaa voimalinjapaskaa, niin kolmonen on eka ns. oikee BMW. Eli ihan sama ku Mersulla, C:stä alkaa oikeat Mersut ja niin pois päin.
Kävin huvikseni kliksuttelemassa 1-sarjalaisen tuolta konfiguraattorista. Valitsin nyt 118i:n kun ei siinä paljoa vaihtoehtoja ollut. Klikkasin ne varusteet, jotka itse autoon haluaisin, niin auton hinta oli 47 t€ varusteilla, ihan jäätävä hinta tuollaisesta. Myös ulkonäkö on mielestäni tosi huono, tuo 2-sarjan Gran Coupe onkin to tosi hyvän näköinen mielestäni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Focus oli myös tarkastelun alla mutta jotain jäin kaipaamaan parempia etuistuimia, edes ST tei Comfort istuimet ei olleet sillä tasolla mihin on vuosien aikana tottunut VAG-BMW:n kanssa. Itseasiassa M-Sport penkit on jumalattoman hyvät kun vertaa moneen muuhun "varustepenkkiin", saati vakiojakkaraan.
Toistaiseksi ykköshaastajaksi on noussut 2.0 hybridi Corolla, eikä Camry ole pois suljettu reilu vuoden kuluttua käytettynä. Suurin miinus noissa on ettei ole pistokkeella ladattavissa. Onneksi ei vielä tarvii tehdä päätöstä vaan seurataan rauhassa mitä on tulossa, kuten Ford Kuga pistokehybridi ensi vuoden alkupuoliskolla. Ja onhan noita paljon muitakin hybridejä, pistokkeella ja ilman.
Toistaiseksi ykköshaastajaksi on noussut 2.0 hybridi Corolla, eikä Camry ole pois suljettu reilu vuoden kuluttua käytettynä. Suurin miinus noissa on ettei ole pistokkeella ladattavissa. Onneksi ei vielä tarvii tehdä päätöstä vaan seurataan rauhassa mitä on tulossa, kuten Ford Kuga pistokehybridi ensi vuoden alkupuoliskolla. Ja onhan noita paljon muitakin hybridejä, pistokkeella ja ilman.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Nyt kun tosiaan auto löytyy konfiguraattorista kävin myös rakentelemassa. Perus-1 on niin karvalakki kun olla ja voi. Eli 118i automaattina lähes 33.000 eur. On siinä mopolle hintaa. Maahantuoja epäonnistuu hinnoittelussaan pahasti. Kun tuohon ottaa mukaan pakolliset turvavarusteet (Innovation-pak.) ja adaptiivisen vakkarin + sisätilan polttoainekäyttöisen lämmittimen (hinnastossa ei muuten sitä löydy, menee jälkiasennukseen), niin ollaan jo yli 40.000 eur. ja kone on perus-3-sylinterinen 1,5l.
Jos varustelua (turva+talvi) ei tarvitsisi erikseen ostaa, tuo 33k olisi about oikeilla nurkilla.
Jos varustelua (turva+talvi) ei tarvitsisi erikseen ostaa, tuo 33k olisi about oikeilla nurkilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Juuri näin, tuohon edelliseen kommenttiini vielä. Jonkin tason hyväksyttävällä varustelulla menee siis yli 40keur. Sitten jos ottaa parempia istuimia + 17" pyörää, eli Sport-paketti + vaikka parking assistant, mennään tuohon 45 - 50 keur haarukkaan. En usko, että ykkönen tulee juurikaan myymään Suomessa tällä hinnoittelulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Kävin toissapäivänä Laakkosella pyytämässä tarjouksen samoilla varusteilla kuin nykyinen sportline 118iA -18. Loppuhinta noin 44k€, 20k€ väliin jos nykyinen vaihtuisi uuteen. Ei tullut pienintäkään hinkua uuteen. Edellinen vaihtui kaksi ja puolivuotiaana nykyiseen 8k€ välillä. On F40 hinnoittelu ominaisuuksiin metsässä. Onkohan seuraava sitten 3-sarjalainen vai mikä kun takavetoista kuitenkin haluan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Tuohan on ihan järjetön pyyntö. Vuoden vanhasta samoilla varusteilla 20k€ välii?? Itseltäni meni kyllä heti maku koko 1-sarjaan, ei tuo niin ihmeellinen auto ole vaikka Golfiin G8 verrattuna. Ilmeisesti Golfin Suomen tuontimallina on 2-taso, Style, jossa varusteet kunnossa, diginäytöt, turvavarusteet, ACC, navit, nettiyhteydet/ päivitykset, myös Android sekä kevythybridi automaateissa. Automaattina hinta-arvio on juuri alle 30 k€, 4-sylinterisellä 1,5-litraisella koneella. 1-sarja menee varusteineen sinne 45k€ luokkaan, eli 50% ekstraa.. Suomen maahantuoja ei tunnu tajuavan, että asiakkaat valuvat muille merkeille.drago kirjoitti: ↑03 Marras 2019, 12:04 Kävin toissapäivänä Laakkosella pyytämässä tarjouksen samoilla varusteilla kuin nykyinen sportline 118iA -18. Loppuhinta noin 44k€, 20k€ väliin jos nykyinen vaihtuisi uuteen. Ei tullut pienintäkään hinkua uuteen. Edellinen vaihtui kaksi ja puolivuotiaana nykyiseen 8k€ välillä. On F40 hinnoittelu ominaisuuksiin metsässä. Onkohan seuraava sitten 3-sarjalainen vai mikä kun takavetoista kuitenkin haluan.