Onko tiedossa mitä sähköisiä palveluita on saatavissa I4 malliin myöhemmin BMW:n palveluista?
1. Remote recorder ja minimivaatimukset tekniikalta
2. Driving assistance - > päivitys professional versioon
3. Onko surround view tarjolla Suomessa
I4 teknisiä kysymyksiä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jos nyt oikein kysymystä tulkitsin niin
1) drive recorder voi ostaa storesta kunhan autossa on parking assistant plus eli 360-kamerat.
2) ei, driving assistant ja driving assistant pro pitää molemmat ruksia ihan tehtaalta, ei saa ostettua jälkikäteen. Aktiivivakkarin saa ostettua, mut kannattaa sekin ruksia jo tehtaalta, halvempi.
3) surround view ...siis että voit katsoa auton kameroita puhelinapplikaatiolla? ei ole päällä suomessa .
1) drive recorder voi ostaa storesta kunhan autossa on parking assistant plus eli 360-kamerat.
2) ei, driving assistant ja driving assistant pro pitää molemmat ruksia ihan tehtaalta, ei saa ostettua jälkikäteen. Aktiivivakkarin saa ostettua, mut kannattaa sekin ruksia jo tehtaalta, halvempi.
3) surround view ...siis että voit katsoa auton kameroita puhelinapplikaatiolla? ei ole päällä suomessa .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Mitä exraa tulee tarkalleen lisää, jos tilaa Driving assistance professionalin adaptiivisen vakionopeussäätimen ja driviing assistancen lisäksi:
- muutaman sekunnin automaattiohjaus / handsfree ohjaus?
- säästääkö oikeasti nopeuden tunnistettuun kilpinopeuteen itsestään/täysin automaattisesti +/- haluttu poikkeama?
(Nykyisessä 530eX autossa tuo mainittu kombo driving assistance + adaptiivinen vakionopeus = oikein tyytyväinen)
- muutaman sekunnin automaattiohjaus / handsfree ohjaus?
- säästääkö oikeasti nopeuden tunnistettuun kilpinopeuteen itsestään/täysin automaattisesti +/- haluttu poikkeama?
(Nykyisessä 530eX autossa tuo mainittu kombo driving assistance + adaptiivinen vakionopeus = oikein tyytyväinen)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Suomessa ei ota uutta nopeutta käyttöön automaagisest, pitää napista vahvistaa että ok. Muualla kyllä toimii ilman vahvistusta, esim taitaa toimia jos hyppäät rajan yli ruotsiin..M-Sport kirjoitti: ↑09 Marras 2021, 02:33 Mitä exraa tulee tarkalleen lisää, jos tilaa Driving assistance professionalin adaptiivisen vakionopeussäätimen ja driviing assistancen lisäksi:
- muutaman sekunnin automaattiohjaus / handsfree ohjaus?
- säästääkö oikeasti nopeuden tunnistettuun kilpinopeuteen itsestään/täysin automaattisesti +/- haluttu poikkeama?
(Nykyisessä 530eX autossa tuo mainittu kombo driving assistance + adaptiivinen vakionopeus = oikein tyytyväinen)
"driving assistant pro" vs "driving assistant + aktiivivakkari"
Meillä on molemmat kombinaatiot ajossa, 5-sarjalaisessa on toi assistant pro ja 1-sarjalaisessa vaan assistant + aktiivivakkari (acc). Henkilökohtaisesti omassa ajossa koettuna eroa tulee harvoin ja silloinkin lähinnä siis vain ruuhkassa toi automaattiohjaus on ihana. Pitkää matkaa ajaa molemmilla ok, en mä varsinaisesti kaipaa tota automaattiohjausta monestikaan, mutta onhan se leppoisampi sen kanssa kuitenkin jos nyt edes vähän. Pro:n risteävän liikenteen varoitus eteen laukeaa tietyissä tilanteissa, toisestahan se puuttuu.
Konkreettiset parannukset mitä pro tuo
- ohjausavustin
- risteävän liikenteen tunnistus eteen
- aktiivinen sivutörmäyssuoja
- hätäpysäytysavustin
... ja jos jotain unohtui niin muutakin. Ulkomailla ominaisuuksia taitaa olla vielä tästäkin enemmän, mm. kertoo että liikennevalot vaihtuivat ja että risteyksessä on väistämisvelvollisuus ja mitälie.
Ja toimintojen lisäksi tossa pro:ssa se keulan tutka on korkeamman resoluution ja siksi avustimet toimii 210 kmh asti kun tuo normaali vakkari on "vain" 160kmh rajaan asti.
Olen myös aika varma että pro-version aktiivivakkari toimii eri tavalla kuin toi "halvempi" elikkäs se logiikka ei ole identtinen. Ainakin meidän autoissa käytöksessä on eroa ja vielä niin päin että vanhemman vuosimallin "pro" auto toimii paremmin monessa tilanteessa kuin se jossa vain "assistant + acc".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Epäilen tulkintaa Remote recorder on varmaan eri kun drive recorder (ei sillä kovin kummosia filmejä kuvata).
Auton kameroiden käyttöä etänä "remote 3D View" toimintoa en saanut omassa toimimaan. Forumilta löysin että laki estää tämän käytön.
Auton kameroiden käyttöä etänä "remote 3D View" toimintoa en saanut omassa toimimaan. Forumilta löysin että laki estää tämän käytön.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Netissä on paljon kirjoituksia, jossa i4 M50 on osoittautunut nopeaksi ja tuntuu nopeammalta, kuin BMW:n julkaisemat luvut. Onkohan jossain jo kellotettu suorituskykyä? Ainakaan Zperfs tai videoista en ole löytänyt.
Yksi askarruttava seikka on ollut pohjalevyn alle laitettu akku, joka on madaltanut maavaraa 125 mm. Autossa on pitkä akseliväli. Tuleekohan töyssyissä ongelmia? Joko on joku aktiivinen tai pääkaupunkiseudun / muidenkin kuntien päättävissä elimissä hankkinut i4 auton? Kannattaa hyvissä ajoin aloittaa kampanja töyssyjen poistamiseksi, tulee meinaan kaupungille kalliiksi, kun raavitaan ensimmäiset 100 autoa pohjastaan kaupungin lukuun, joten vink vink, jos kaupungin herroja kuulolla.
Yksi askarruttava seikka on ollut pohjalevyn alle laitettu akku, joka on madaltanut maavaraa 125 mm. Autossa on pitkä akseliväli. Tuleekohan töyssyissä ongelmia? Joko on joku aktiivinen tai pääkaupunkiseudun / muidenkin kuntien päättävissä elimissä hankkinut i4 auton? Kannattaa hyvissä ajoin aloittaa kampanja töyssyjen poistamiseksi, tulee meinaan kaupungille kalliiksi, kun raavitaan ensimmäiset 100 autoa pohjastaan kaupungin lukuun, joten vink vink, jos kaupungin herroja kuulolla.
Carwow kellotti i4 M50:n 0-60mph kiihtyvyydeksi tasan saman kuin ovat kellottaneet G80 M3:lle. Joka oli useamman kymmenyksen vähemmän kuin virallinen aika, Youtubesta löytyy kun en lukemaa ulkoa muista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Mitä mieltä olette maavarasta. Ainakin muissa sivustoissa se herättää huolta.
- Liitteet
-
- Kuva 2
- 76DCB91F-0793-49FF-8B9B-93AC654F3E91.png (106.23 KiB) Katsottu 13615 kertaa
-
- Kuva 1
- 56E32328-42EE-4C5A-9154-34E0278385A3.png (83.41 KiB) Katsottu 13615 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Vertailun vuoksi meidän F40 118i vm2020 m sport maavara tyhjänä on alle 13cm eturenkaan etupuolella olevan ilmanohjaimen alareunan kohdalta ja aika tasan 13cm eturenkaan takaa. Auton etupuskurin alareuna menee jossain 16 sentissä.
Toki i4:ssä on sitten pidempi akseliväli
Niin ja kohtuu yleinen auto MB CLAn maavara ainoastaan 10,4cm!
Mutta olishan tuo n.14-15cm ihan ok.
Mutta olishan tuo n.14-15cm ihan ok.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Ei sitä ole useimmissa sähköautoissa edes vaihtoehtona. Eikä kyllä kaipaakaan kun yhden polkimen ajomoodissa menee helpommin, varsinkin peruuttelut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
- Auto: 330e xDrive 2021
- Paikkakunta: Espoo
Yo. keskustelun innoittamana piti eilen käydä hakemassa Espoon Laakkoselta i4 koeajoon, jotta voisin tarkistaa tuon maavaran. Meidän autotallin luiska on aika haasteellinen ja rakennusaikana yhen urakoitsijan (etelänaapurista) A8:n keula raapi maata joten kaivurilla piti ottaa hiekkaa aika paljon pois. Kivetystä tehdessäni mietin oikeaa profiilia tarkkaan ja siinä sitten kului melkoinen määrä kaljaa. Lopputulos oli varsin hyvä mutta tuo i4 teki kyllä hieman tiukkaa. Autotallin kynnyksen ja i4:n helman väliin jäi tuskin 5 senttiä mutta tämähän riittää kun autossa on takana ilmajouset niin perä ei laahaa maata jos peräkontti täynnä tavaraa.
Muoks. Tietenkin tuli sitten kokeiltua eilen myös kaduilla olevia töyssyjä ja ei niiden kanssa ollu mitään ongelmia.
Muoks. Tietenkin tuli sitten kokeiltua eilen myös kaduilla olevia töyssyjä ja ei niiden kanssa ollu mitään ongelmia.
- Liitteet
-
- 20220603_154601_2.jpg (885.14 KiB) Katsottu 8825 kertaa
-
- 20220603_154552_2.jpg (602.71 KiB) Katsottu 8825 kertaa
-
- 20220603_154720_2.jpg (895.91 KiB) Katsottu 8825 kertaa
prätkä: Kawasaki H2 SX