Moikka,
Tyttäreni mainitsi, kun näki ensimmäisen kerran kuvan I4 M50, että "näyttää ihan pepulta" eli munuaiset. :D Meni kuitenkin tilaukseen, vaikka ei tässä ole pitkä aika kun karsastin tätä uutta ulkonäköä. Tullee 2023 kevät / kesä eli on aikaa miettiä varusteita.
Lähti vähän lapanen käsistä eli varustelista päivittynyt:
Lämmitettävä ohjauspyörä
Ambient -valopaketti
Comfort Access
Parking Assistant Plus
Etuistuinten sähkösäätö
M-teknologia -paketti sisältäen 19" 861 M
Innovation paketti (ml. driving assistant plus)
M ajovalot Shadow Line
M Carbon paketti
Sisäkoristelistat M Carbon
M Sport penkit (Vernasca black contract stiching)
Puhelinvarustus Wireless Charging
G26BEV i4 tilaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
1. kerta kun on tilattu AUTO ilman että edes on voinut jotain kokeilla. No pitihän jotain virittää.
Oli sitten 420d kevyt hybridi ajossa. Kivan hiljainen kulkine kunhan ei kierrätä tiisseliä.
Voi sitä tärinää joka tuntuu ahterissa ja äänenä kapiinissa. Onneksi ei itselle tule tiisseliä.
kiihtyvyys oli jotain... ei edes nykyisen 530e luokkaa toivotaan että tuleva "sähkö ämmä" kiihtyy
hitusen ketterämmin.
Alustaan toki kaipaa jotakin.. toivotaan että adaptiivinen M-alusta auttaa.
Minun kulkineeseen ei tule m-jaakkaroita vaan m-sport jakkara. ei sovi normi suomipojan lantiolle.
Tai ankaa omaan lantioon saati ahterille.
Akustiikka kera hifien oli no nätisti sanotuna syvältä vahintää syvyys olkpään asti tummaa.
LAser ajovalot... no normi adaptiiviet led valot.
kun taas hyppäsi omaan AUTON niin tuntui mahtavalta.
toivotaan että an tulevan auton kiihtyvyys ja muut kilkkeet saavat hymyn leviämään
korvasta korvaan.
Oli sitten 420d kevyt hybridi ajossa. Kivan hiljainen kulkine kunhan ei kierrätä tiisseliä.
Voi sitä tärinää joka tuntuu ahterissa ja äänenä kapiinissa. Onneksi ei itselle tule tiisseliä.
kiihtyvyys oli jotain... ei edes nykyisen 530e luokkaa toivotaan että tuleva "sähkö ämmä" kiihtyy
hitusen ketterämmin.
Alustaan toki kaipaa jotakin.. toivotaan että adaptiivinen M-alusta auttaa.
Minun kulkineeseen ei tule m-jaakkaroita vaan m-sport jakkara. ei sovi normi suomipojan lantiolle.
Tai ankaa omaan lantioon saati ahterille.
Akustiikka kera hifien oli no nätisti sanotuna syvältä vahintää syvyys olkpään asti tummaa.
LAser ajovalot... no normi adaptiiviet led valot.
kun taas hyppäsi omaan AUTON niin tuntui mahtavalta.
toivotaan että an tulevan auton kiihtyvyys ja muut kilkkeet saavat hymyn leviämään
korvasta korvaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Ei minun mielestä 530eX-drive mikään hidas auto ole. Olen erittäin tyytyväinen. Siitä syystä vaihdetaankin toinen diesel bemari pois ja tilalle tulee i4 M50. Uskoisin, että eroa kulkupuolessa on rajusti.
Jäätävä on kuitenkin odotusaika. Oman auton arvio on syyskuussa 2022.
Nopeasti on slotit täyttyneet, ilmeisesti USAN mukaan tulon vuoksi, jos 2023 vuotta myydään nyt.
Jäätävä on kuitenkin odotusaika. Oman auton arvio on syyskuussa 2022.
Nopeasti on slotit täyttyneet, ilmeisesti USAN mukaan tulon vuoksi, jos 2023 vuotta myydään nyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Onko marraskuun aikana toimitusaika jollekin i4:n aiemmin tilanneelle tarkentunut?
Vaiikka mm. komponenttitilanne maailmalla on mikä on niin luulisi olevan haastavaa tehdä kauppaa ”toimitusaika on mahdollisesti joskus kesällä 2022, ehkä myöhemmin”.
Jostain BMW Suomen lisätuotantopaikkamahdollisuusksista myyjä mutisi. Eipä ole kuukauteen kuulunut mitään.
Vaiikka mm. komponenttitilanne maailmalla on mikä on niin luulisi olevan haastavaa tehdä kauppaa ”toimitusaika on mahdollisesti joskus kesällä 2022, ehkä myöhemmin”.
Jostain BMW Suomen lisätuotantopaikkamahdollisuusksista myyjä mutisi. Eipä ole kuukauteen kuulunut mitään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
Suomeen tulevien autojen tuotanto slottista ei tietoakaan.bfi1864 kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 14:32 Onko marraskuun aikana toimitusaika jollekin i4:n aiemmin tilanneelle tarkentunut?
Vaiikka mm. komponenttitilanne maailmalla on mikä on niin luulisi olevan haastavaa tehdä kauppaa ”toimitusaika on mahdollisesti joskus kesällä 2022, ehkä myöhemmin”.
Jostain BMW Suomen lisätuotantopaikkamahdollisuusksista myyjä mutisi. Eipä ole kuukauteen kuulunut mitään.
huhujen mukaan viimeksitilatut saattaisi mennä vuodelle 23
Ensimmäisten Suomeen tulevien tilausten tuotantopaikat jaettaneen aikaisintaan tammikuussa, mikäli omat ja muiden kesällä auton varanneiden saamat tiedot pitävät edelleen kutinsa.
Ehkä joku heti kesäkuun ensimmäisinä päivinä varannut tietää lisää?
Ehkä joku heti kesäkuun ensimmäisinä päivinä varannut tietää lisää?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Luin toisilta sivuilta, että tuotantoaikataulu olisi 3 kk etuajassa. Näinköhän?
Luulisi, että ainakaan Suomeen ei kannattaisi tuottaa linjalta yhtään i420-M440 laitosta. Niin vaan niitä alkaa autoliikkeissä olemaan.
Luulisi, että ainakaan Suomeen ei kannattaisi tuottaa linjalta yhtään i420-M440 laitosta. Niin vaan niitä alkaa autoliikkeissä olemaan.
https://insideevs.com/news/551178/bmw-i ... eliveries/
Ensimmäisten toimitusten aikaistumisesta on tosiaan uutisoitu, mutta samanaikaisesti kv-foorumeilla raportoidaan toimitusten siirtymisellä kuukausilla eteenpäin. Ehkä kyse on lähinnä markkinointitempauksesta, jolla pyritään luomaan vaikutelma että hommat rullaa…
Mahdotonta lähteä arvailemaan minkälaisissa volyymeissä tuotanto tällä hetkellä pyörii, ja miten optimistisia tai pessimistisiä nuo myyjien antamat arviot lopulta ovat.
Ensimmäisten toimitusten aikaistumisesta on tosiaan uutisoitu, mutta samanaikaisesti kv-foorumeilla raportoidaan toimitusten siirtymisellä kuukausilla eteenpäin. Ehkä kyse on lähinnä markkinointitempauksesta, jolla pyritään luomaan vaikutelma että hommat rullaa…
Mahdotonta lähteä arvailemaan minkälaisissa volyymeissä tuotanto tällä hetkellä pyörii, ja miten optimistisia tai pessimistisiä nuo myyjien antamat arviot lopulta ovat.
Tuo 3 kuukauden aikaistus oli suhteessa bemarin alkuperäiseen aikatauluun liittyen. Se muistaakseni mainittiin jo kesäkuun julkistuksessa.
Myyjän lähettämistä liitteistä löytyy ainakin minulla tuo digitaalisen esittelyn linkki. Sitä ei välttämättä huomaa heti.
Tässä malliksi omassani ollut, joka ei ole enää ajan tasalla..
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/4805729
Odotan, että jotain viivästyksiä voi tulla. Suomen tehdastilauksista minullakin tieto, että tehdään joskus tammikuun puolella.
Myyjän lähettämistä liitteistä löytyy ainakin minulla tuo digitaalisen esittelyn linkki. Sitä ei välttämättä huomaa heti.
Tässä malliksi omassani ollut, joka ei ole enää ajan tasalla..
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/4805729
Odotan, että jotain viivästyksiä voi tulla. Suomen tehdastilauksista minullakin tieto, että tehdään joskus tammikuun puolella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Kävin tänään valtuutetulla BMW myyjällä. Heti tilaamalla saisi i4 M50 auton JO helmikuuhun 2023 mennessä. Joko ei ollut tämä diileri uskaltanut laittaa yhtään autoa ennakkotilaukseen tai sitten tilanne on todella surkea.
Viimeksi muokannut M-Sport, 04 Joulu 2021, 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
Miten muuten mahtaa olla korvausten osalta, kun varusteita karsitaan? Oma sopimus ainakin pakottaa myyjän toimittamaan juuri sellaisen kun on tilannut, tai myyjä on korvausvastuussa. Kauppa voidaan perua niin varustepuuteiden tai myöhästymisen vuoksi ja molemmissa tapauksessa myyjä on korvausvelvollinen. Minusta kuulostaa kovin vähältä, jos korvataan esim 500 €, jos puuttuu esim pysäköintiavustin. Itse avustin maksaa enemmän vai onko kysymys varsute +korvaus? Korona ei ole force majour, koska se on ollut myyjällä jo tilatessa tiedossa ja olisi pitänyt pystyä varautumaan.
I4 M50 tilattu perjantaina. San Remo green Fully charged -paketilla ja lisätty Sensatec cognac, Drive recorder, Harman Kardon ja laajennettu Shadow Line. Auton otan maaliskuun alussa 2023, kun nykyinen liisari loppuu. Koeajoa sitten joskus, kun tohon Laakkoselle saavat autoja.
i4 40 tilattu eilen, Skycraper Grey, Hudi, Sensatec konjakki kuten yllä, HiFi, ja pari muuta lisävarustetta. Toisella foorumilla olikin jo puhetta, että adaptiivisia valoja tulee vasta laserien yhteydessä...joten kaukovaloavustin on sama kuin nykyisessä, mut varmaa parempi
Münchenissä kaavaillaan lauantaityövuorojen käyttöönottoa i4:n suureen kysyntään vastaamiseksi:
https://www-wiwo-de.translate.goog/unte ... x_tr_hl=de
https://www-wiwo-de.translate.goog/unte ... x_tr_hl=de
Netistä löysin 4 CC hinnastoa jenkkilästä, ja lisävarusteet on hinnaltaan pikkasen eri luokkaa kuin suomessa, noita i4 sopivia vanteita yritin kooklailla, Metallivärikin vaan 550$ vanteiden vaihto seuraavaan kokoon/malliin ei kanssa kauheesti maksa....
26.11 tilattu i4 M50 fully charged, sähkösäätöisillä penkeillä ja driving assistant professionalilla. Värinä mineral white metallic, penkit jätin mustiksi. Jotenkin sopi omaan silmään. Toimitusaikaa veikkaltiin 2023 alkuun? -_-
Suomessahan varustepaketit kattavat varusteita sitten. Esim monen valitsema Fully charged sisältää metallivärin. Paljon myös myydään liisareina, joissa valmis paketti lasketaan auton hintaan ja myös jäännösarvoon, kun taas yksittäin valitut varusteet kuoletetaan liisausaikana.
No tämähän selittää miksi varustepaketit on usein kalliimpia kuin paketin hyödylliset varusteet erikseen otettuna, täydennettynä muutamalla humpuukivarusteella.