uusi 4er

G20, G21, G22, G23, G24, G26
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Uudelle 4-sarjalle voisi avata omat sivut osiolleen.
Esittely ensi viikolla.
Kuva

Kuva
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Munuaiset alkavat olemaan jo koko hurjaa kokoa näissä :w00t:
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

VolvostaBemariin kirjoitti: 01 Kesä 2020, 08:06 Munuaiset alkavat olemaan jo koko hurjaa kokoa näissä
Joo, pitäähän niitä suurentaa, että päästään taas kymmen vuoden päästä niitä pienentämään (vrt E10 jne) :) :) :)
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

(Teksti Top Gear Suomi)

BMW 4-sarja uudistuu täysin

BMW 4-sarjan Coupén muotokieltä on hiottu aiempaa persoonallisemmaksi ja suunnittelussa on painotettu ajamisen nautintoa sekä haluttu erottaa Coupé-malli selkeästi 3-sarjan malleista. Auto tulee myyntiin lokakuussa viidellä malliversiolla, joista huippumalli BMW M440i xDrive Coupéssa on kuusisylinterinen bensiinimoottori (275kW/374 hv), muina moottorivaihtoehtoina on kaksi nelisylinteristä bensiinimoottoria ja nelisylinterinen dieselmoottori. Valikoimaa aiotaan laajentaa kahdella kuusisylinterisellä dieselmoottorilla ensi vuonna.

Kaikki sarjan dieselmallit ja 6-sylinterinen bensiinimoottori ovat saatavilla kevythybriditeknologialla vähentäen näin polttoaineenkulutusta ja lisäten ajomukavuutta. Tehokas 48 voltin käynnistysmoottori vähentää polttomoottorin kuormitusta ja tehostaa moottoria kiihdytyksissä. Kaikissa dieselmoottoreissa on kaksivaiheinen turboahdin.

Malliston autoissa on vakiona kahdeksanportainen Steptronic-automaattivaihteisto. Valinnaisena on tarjolla Steptronic Sport -automaattivaihteisto uudella Sprint-kiihdytystoiminnolla nopeisiin ja dynaamista kiihdytystä vaativiin ajoliikkeisiin. BMW xDrive-neliveto on saatavissa aluksi kahteen malliin ja neljään malliin ensi vuoden maaliskuusta lähtien.

BMW 4-sarjan Coupén ulkoasu on edellismallia sähäkämpi. Auton rungon rakenne ja alustan teknologia tuovat sen suorituskykyisen luonteen ominaisuudet hyvin esiin. Auton massan keskipiste on 21 millimetriä matalammalla ja taka-akseli on 23 millimetriä leveämpi kuin 3-sarjan Sedan-mallissa. Mahdollisimman kevyen rungon ja alustan yhdistelmän painojakauma on tasapainotettu suhteessa 50:50. Aerodynamiikkaa optimoimalla on vähennetty perän nostetta.

Auto erottuu ulkopuolelta hyvin selvästi 3-sarjan malleista. Keskeiset muotoiluelementit, kuten selkeälinjaiset pinnat ja näyttävä keula BMW:n suurella jäähdyttimen säleiköllä, yhdistelevät BMW:n historiaa ja tulevaisuuden muotoilua. Coupén mittasuhteita korostavat pitkät ja kehyksettömät ovet sekä pitkä ja sulava kattolinja. Se on 57 millimetriä matalampi kuin 3-sarjan Sedan.

Sisätilojen muotoilussa on keskitytty urheilulliseen ajokokemukseen ja vaihtoehtoina ovat standardikokoinen 10,25 tuuman tai valinnaisesti 12,3 tuuman näyttö. Autossa vakiovarusteena ovat mm. uudesti muotoiltu nahkainen urheiluohjauspyörä, mukavuutta ja loistavan ajoasennon tarjoavat urheiluistuimet ja BMW Livecockpit Plus -navigointijärjestelmä.

Auton äänimaailmaa on parannettu merkittävästi edellismallista. Akustisesta lasista valmistettu tuulilasi ja lisävarusteena saatavat akustiset sivuikkunat vaimentavat yhdessä melua. Näiden lisäksi autossa on vakiovarusteena kolmialueilmastointi, joka lisää matkustajamukavuutta.

Auton kuljettajan avustinjärjestelmien määrä on kasvanut edellismallista. Valinnaisen Driving Assistant Professional -järjestelmän uraa uurtavat kuljettajan avustinjärjestelmät raivaavat tietä autonomiselle ajamiselle, sisältäen esimerkiksi entistä kehittyneemmät ohjaus- ja kaista-avustimet.

Uusi Active Navigation Guidance -navigointijärjestelmä ilmoittaa edessä olevista kaistanvaihdoista, ja kuljettaja voi kätevästi vaihtaa kaistaa kaistanvaihtoavustimen avulla. Uusi Emergency Lane Assistant -ruuhka-avustin ohjaa ajoneuvoa automaattisesti kaistan reunassa ruuhkautuneilla teillä.

BMW 4-sarjan Coupén valinnaisiin varusteisiin kuuluu myös Live Cockpit Professional -navigaatiojärjestelmä. Siihen saa myös pilvipohjaisen BMW Mapsin, jossa on reaaliaikaiset liikennetiedot ja haut millä tahansa hakusanalla.

BMW M440i xDrive Coupé:
Teho: 275 kW/374 hv
Kiihtyvyys 0–100 km/h 4,5 sekuntia
Yhdistetty kulutus: 7,1–6,8 l/100 km*
CO2-päästöt: 163–155 g/km*

BMW M440d xDrive Coupé:
Teho: 250 kW/340 hv
Kiihtyvyys 0–100 km/h 4,7 sekuntia
Yhdistetty kulutus: 6,7 l/100 km (WLTP)
CO2-päästöt: 158 g/km (WLTP)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Android autokin löytyy joka varmaan eksyy pian muihinkin malleihin.

Sinänsä ihan ymmärrettävää että autoa yritetään vähän erottaa normaalista 3-sarjasta myös ulkonäöllisesti. Jollain tapaa se suurempi hinta pitää perustella kuin pelkällä epäkäytännöllisyydellä :)
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin