Sivu 4/9

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 24 Loka 2020, 09:03
Kirjoittaja 315i
Ei muuta kun lauantaiajelulle ja katot meneekö 60 kilsaa näissä koleissa keleissä. Ei tartte motarilla kokeilla :tong: Kuha koronant on juotu, niin olis auton vaihto edessä. Tuoreempi hybridi tai sähkis, olis kiva tietää mikä on tosielämän sähkörange. X5 ovat päässeet muistaakseni yli 80 kilsaa.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 24 Loka 2020, 10:33
Kirjoittaja gestapo
Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 24 Loka 2020, 10:42
Kirjoittaja bemul13
gestapo kirjoitti: 24 Loka 2020, 10:33 Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.
Minulla g30 oli sama juttu, niin huollon yhteydessä laittoivat kuntoon veloituksetta. Nyt on tiukasti, eikä rämise.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 25 Loka 2020, 11:45
Kirjoittaja lnaukkar
gestapo kirjoitti: 24 Loka 2020, 10:33 Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.
Juu painat vaikka pienellä torx-kärjellä sen niitin sisään, niin kiinnitys irtoaa. Saa takaisin kasaan samalla niitillä.

Mulla aina eka juttu omissa autoissa vaihtaa kilpipohja huomaamattomaan, mainokset pois. Olen kyllä suosinut sellaista pohjaa, jossa kilven kiinnityksenä on valkoiset muoviruuvit. Kätevämpi käyttää.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 25 Loka 2020, 15:40
Kirjoittaja gestapo
Kiitos tiedosta! :thuup:

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 26 Loka 2020, 11:41
Kirjoittaja Nnlund
Nnlund kirjoitti: 23 Loka 2020, 21:13 Navigoinnista kadonnut ominaisuuksia.. Onko muilla kadonnut osoitteen syöttö auton navigoinnista? En löydä tähän mitään ratkaisua.
Kuva liitteenä. 74448F33-9455-45CC-9EED-4E8414FDAE2F.jpeg
Päivitystä:

Sain vastauksen että tämä on ominaisuus ja muuttunut iDrive päivityksessä.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Marras 2020, 10:08
Kirjoittaja akusamulin
330e malli tuntuu olevan soveltumaton sorapintaisille teille. Erittäin ikävä ilmiö on, että kiviä tuntuu menevän ilmeisesti jonnekin jarrulevyjen ja sen takana olevan suojapellin väliin. Tuloksena on järkyttävä kirskuna etupäässä, kivet eivät meinaa lähteä irti millään, voi olla että menee monta päivää kun saa " nauttia" kirskunnasta. No ainakin auto kääntää päät kadulla, kun ääni kuuluu kauas. Ei ole moista ilmiötä tullut juuri vastaan ennen, ehkä ihan satunnaisesti joskus.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Marras 2020, 10:34
Kirjoittaja gestapo
akusamulin kirjoitti: 14 Marras 2020, 10:08 330e malli tuntuu olevan soveltumaton sorapintaisille teille. Erittäin ikävä ilmiö on, että kiviä tuntuu menevän ilmeisesti jonnekin jarrulevyjen ja sen takana olevan suojapellin väliin. Tuloksena on järkyttävä kirskuna etupäässä, kivet eivät meinaa lähteä irti millään, voi olla että menee monta päivää kun saa " nauttia" kirskunnasta. No ainakin auto kääntää päät kadulla, kun ääni kuuluu kauas. Ei ole moista ilmiötä tullut juuri vastaan ennen, ehkä ihan satunnaisesti joskus.
Minulla oli 530e G30:ssä kaksi kertaa kivi levyn ja sen peltisen suojan välissä. Molemmilla kerroilla kuskinpuoleinen takarengas kyseessä.
Rengashan on otettava irti ja väännettävä sitä suojalevyä että irtoaa.
Tiukassa se on.
Nykyisessä ei vielä ole tuota tapahtunut.

ja ei koskaan aikaisemmissa muissa Bemuissa.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 16 Marras 2020, 09:35
Kirjoittaja Monni
Kertaalleen 530 e kivi kiilautunut pellin väliin. Soitin tällöin paikalliseen huoltoon ja sain ohjeen, että peruuta.
Ja jos ei tämä tepsi, tule huoltoon. Noo aika pätkän sai peruuttaa, mutta kivi kyllä putosi itsekseen. 330 e kohdalla ei ole vielä moista tapahtunut.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 16 Marras 2020, 11:05
Kirjoittaja jlik
No ei tämä ole kyllä pelkästään bemarin ongelma. Kerran on nykyisessä Paskatissakin käynyt vastaavalla tavalla. Kivi lähti sitten itsestään pois.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Marras 2020, 13:55
Kirjoittaja Pete76
Mulla edellisessä Audi A4:ssa jäi tuolleen kaksi kertaa kivi jumiin jarruihin. Ikävää ääntä kyllä piti. Molemmilla kerroilla irtosi peruuttamalla.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Marras 2020, 20:40
Kirjoittaja akusamulin
Kahdeksan kertaa kuukauden aikana, kolme kertaa sai peruuttamalla pois, kaksi kertaa lähti itsestään 20 kilometrin sisällä, kolme kertaa rengas irti. Nyt neljään päivään ei yhtään kiveä!
Ei tämä nyt ihan normaalia ole, ei tässä määrin ole ikinä tullut vastaan.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 23 Marras 2020, 09:40
Kirjoittaja pikonen
Viimeisen parin viikon aikana auton hälytin mennyt useamman kerran tahattomasti päälle (auto ollut lukittuna lämpimässä tallissa, mutta silti joku triggeröi hälytyksen päälle). Nyt olen kytkenyt sisähälytyksen ja asentotunnistimen pois päältä, toistaiseksi hälytin ollut hiljaa. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia....pitänee viedä auto huoltoon tarkistettavaksi.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 25 Marras 2020, 15:11
Kirjoittaja xstr
juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09
Markku J kirjoitti: 10 Marras 2019, 17:56 Mistähän johtuu, että meidän G20:n liikennemerkkien tunnistus ei enää lue 100 kmh merkkiä Tuusulantiellä? Se toimi alkuun ihan normaalisti, ja oli helppo asettaa vakkari merkkien mukaan, kun auto tarjoaa HUDissa "set- moodia". Jokin aika sitten se lakkasi tunnistamasta 100 kmh alueen alkua. Voisiko johtua siitä, että navi syöttää oletuksena talvinopeusrajoitusta (jota tuolla pätkällä ei kuitenkaan ole)?

Volvon kanssahan minulla meni luottamus liikennemerkkitunnistukseen, kun ei koskaan voinut olla varma tuleeko nopeus navilta vai aidoista merkeistä. Huono homma, jos BMW on pilannut systeeminsä samalla tavoin. Kyllä nuo oikeat merkit pitäisi aina priorisoida.
Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 25 Marras 2020, 15:20
Kirjoittaja juntta
xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11
juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09
Markku J kirjoitti: 10 Marras 2019, 17:56 Mistähän johtuu, että meidän G20:n liikennemerkkien tunnistus ei enää lue 100 kmh merkkiä Tuusulantiellä? Se toimi alkuun ihan normaalisti, ja oli helppo asettaa vakkari merkkien mukaan, kun auto tarjoaa HUDissa "set- moodia". Jokin aika sitten se lakkasi tunnistamasta 100 kmh alueen alkua. Voisiko johtua siitä, että navi syöttää oletuksena talvinopeusrajoitusta (jota tuolla pätkällä ei kuitenkaan ole)?

Volvon kanssahan minulla meni luottamus liikennemerkkitunnistukseen, kun ei koskaan voinut olla varma tuleeko nopeus navilta vai aidoista merkeistä. Huono homma, jos BMW on pilannut systeeminsä samalla tavoin. Kyllä nuo oikeat merkit pitäisi aina priorisoida.
Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Juu, heti kun talvinopeusrajoitukset tulivat voimaan, alkoi samat ongelmat tuon kanssa kuin viime talvena. Huvittavaa sinänsä että ongelma koskee myös sellaisia teitä jossa ei talvirajoituksia tai muuttuvanäyttöiset nopeusrajoitusmerkit.

Tuo varmaan korjautuu iDrive 8ssa tai 9ssä :rolle:

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 26 Marras 2020, 19:21
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11 [
Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Tuskin rupeavat Suomea varten (jossa ainoana talvi nopeusrajoitukset käytössä) tekemään omia softia. Joku ihme Suomi moodi iskee Suomen rajojen sisällä päälle, ja toiminnallisuus muuttuu täysin ajettaessa esim. Haaparannalta rajan yli. Automaattinen nopeuden säätö toimii Ruotsin puolella loistavasti, lisäksi kun Suomen puolella kesäaikaankin set namiska ratissa antaa mahdollisuuden nopeuden säätöön vasta liikennemerkin kohdalla, kun taas Ruotsissa tuo mahdollisuus tulee hyvissä ajoin ennen liikennemerkkiä (jos ei siis käytössä automaattinen nopeudensäätö). Myös risteävän tien liikenteen varoitukset piirtyvät hudille jne. Kaikki tuo toiminnallisuus poistuu kun palaa takaisin Suomen puolelle.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 26 Marras 2020, 21:07
Kirjoittaja 315i
Varmaan Kekkos slovakkian peruja, liikennetiedot ja vaihtoehtoiset reitit toi tosi hienosti Saksassa kun oli ruuhkia tms. mut täällä ei mitää. Noh ei ky ruuhkiakaan, mut ku joskus.
Hienoa oli opettaa tytärtä, ja oppia itse, mikä ehdotetuista reiteistä valitaisiin.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Marras 2020, 06:26
Kirjoittaja bemul13
juntta kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:20
xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11
juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09

Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Juu, heti kun talvinopeusrajoitukset tulivat voimaan, alkoi samat ongelmat tuon kanssa kuin viime talvena. Huvittavaa sinänsä että ongelma koskee myös sellaisia teitä jossa ei talvirajoituksia tai muuttuvanäyttöiset nopeusrajoitusmerkit.

Tuo varmaan korjautuu iDrive 8ssa tai 9ssä :rolle:
Meikäläisellä liikennemerkkitunnistuksen hoitaa wDrive 2. 🤣

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Marras 2020, 18:55
Kirjoittaja Kompakti
Oliko wDrive1 jotain softa ongelmia? :)

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Marras 2020, 19:09
Kirjoittaja bemul13
Kompakti kirjoitti: 27 Marras 2020, 18:55 Oliko wDrive1 jotain softa ongelmia? :)
Juu, siinä oli bugina vaihtelevan korkuinen naputus, jota ei saanut pois. Tämä 2. versio on selkeästi hiljaisempi ja joustavampi ajotyylin suhteen. :)