G20 viat ja ominaisuudet

G20, G21, G22, G23, G24, G26
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Ei muuta kun lauantaiajelulle ja katot meneekö 60 kilsaa näissä koleissa keleissä. Ei tartte motarilla kokeilla :tong: Kuha koronant on juotu, niin olis auton vaihto edessä. Tuoreempi hybridi tai sähkis, olis kiva tietää mikä on tosielämän sähkörange. X5 ovat päässeet muistaakseni yli 80 kilsaa.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

gestapo kirjoitti: 24 Loka 2020, 10:33 Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.
Minulla g30 oli sama juttu, niin huollon yhteydessä laittoivat kuntoon veloituksetta. Nyt on tiukasti, eikä rämise.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

gestapo kirjoitti: 24 Loka 2020, 10:33 Saakohan nuo rek.kilven muoviset "niitti"kiinnitysruuvit mitenkään ehjänä irti?
Kilpi rämähtää luukun kiinnityksen yhteydessä ja laittaisin taakse vähän pehmikettä.
Juu painat vaikka pienellä torx-kärjellä sen niitin sisään, niin kiinnitys irtoaa. Saa takaisin kasaan samalla niitillä.

Mulla aina eka juttu omissa autoissa vaihtaa kilpipohja huomaamattomaan, mainokset pois. Olen kyllä suosinut sellaista pohjaa, jossa kilven kiinnityksenä on valkoiset muoviruuvit. Kätevämpi käyttää.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kiitos tiedosta! :thuup:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Nnlund
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Loka 2020, 21:10

Nnlund kirjoitti: 23 Loka 2020, 21:13 Navigoinnista kadonnut ominaisuuksia.. Onko muilla kadonnut osoitteen syöttö auton navigoinnista? En löydä tähän mitään ratkaisua.
Kuva liitteenä. 74448F33-9455-45CC-9EED-4E8414FDAE2F.jpeg
Päivitystä:

Sain vastauksen että tämä on ominaisuus ja muuttunut iDrive päivityksessä.
akusamulin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12

330e malli tuntuu olevan soveltumaton sorapintaisille teille. Erittäin ikävä ilmiö on, että kiviä tuntuu menevän ilmeisesti jonnekin jarrulevyjen ja sen takana olevan suojapellin väliin. Tuloksena on järkyttävä kirskuna etupäässä, kivet eivät meinaa lähteä irti millään, voi olla että menee monta päivää kun saa " nauttia" kirskunnasta. No ainakin auto kääntää päät kadulla, kun ääni kuuluu kauas. Ei ole moista ilmiötä tullut juuri vastaan ennen, ehkä ihan satunnaisesti joskus.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

akusamulin kirjoitti: 14 Marras 2020, 10:08 330e malli tuntuu olevan soveltumaton sorapintaisille teille. Erittäin ikävä ilmiö on, että kiviä tuntuu menevän ilmeisesti jonnekin jarrulevyjen ja sen takana olevan suojapellin väliin. Tuloksena on järkyttävä kirskuna etupäässä, kivet eivät meinaa lähteä irti millään, voi olla että menee monta päivää kun saa " nauttia" kirskunnasta. No ainakin auto kääntää päät kadulla, kun ääni kuuluu kauas. Ei ole moista ilmiötä tullut juuri vastaan ennen, ehkä ihan satunnaisesti joskus.
Minulla oli 530e G30:ssä kaksi kertaa kivi levyn ja sen peltisen suojan välissä. Molemmilla kerroilla kuskinpuoleinen takarengas kyseessä.
Rengashan on otettava irti ja väännettävä sitä suojalevyä että irtoaa.
Tiukassa se on.
Nykyisessä ei vielä ole tuota tapahtunut.

ja ei koskaan aikaisemmissa muissa Bemuissa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Kertaalleen 530 e kivi kiilautunut pellin väliin. Soitin tällöin paikalliseen huoltoon ja sain ohjeen, että peruuta.
Ja jos ei tämä tepsi, tule huoltoon. Noo aika pätkän sai peruuttaa, mutta kivi kyllä putosi itsekseen. 330 e kohdalla ei ole vielä moista tapahtunut.
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

No ei tämä ole kyllä pelkästään bemarin ongelma. Kerran on nykyisessä Paskatissakin käynyt vastaavalla tavalla. Kivi lähti sitten itsestään pois.
prätkä: Kawasaki H2 SX
Pete76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Elo 2019, 12:27
Auto: BMW 330i xDrive Touring M Sport

Mulla edellisessä Audi A4:ssa jäi tuolleen kaksi kertaa kivi jumiin jarruihin. Ikävää ääntä kyllä piti. Molemmilla kerroilla irtosi peruuttamalla.
akusamulin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12

Kahdeksan kertaa kuukauden aikana, kolme kertaa sai peruuttamalla pois, kaksi kertaa lähti itsestään 20 kilometrin sisällä, kolme kertaa rengas irti. Nyt neljään päivään ei yhtään kiveä!
Ei tämä nyt ihan normaalia ole, ei tässä määrin ole ikinä tullut vastaan.
pikonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Maalis 2020, 16:46
Auto: M340i xDrive (2021) ja X3 xDrive 30e (tulossa)

Viimeisen parin viikon aikana auton hälytin mennyt useamman kerran tahattomasti päälle (auto ollut lukittuna lämpimässä tallissa, mutta silti joku triggeröi hälytyksen päälle). Nyt olen kytkenyt sisähälytyksen ja asentotunnistimen pois päältä, toistaiseksi hälytin ollut hiljaa. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia....pitänee viedä auto huoltoon tarkistettavaksi.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09
Markku J kirjoitti: 10 Marras 2019, 17:56 Mistähän johtuu, että meidän G20:n liikennemerkkien tunnistus ei enää lue 100 kmh merkkiä Tuusulantiellä? Se toimi alkuun ihan normaalisti, ja oli helppo asettaa vakkari merkkien mukaan, kun auto tarjoaa HUDissa "set- moodia". Jokin aika sitten se lakkasi tunnistamasta 100 kmh alueen alkua. Voisiko johtua siitä, että navi syöttää oletuksena talvinopeusrajoitusta (jota tuolla pätkällä ei kuitenkaan ole)?

Volvon kanssahan minulla meni luottamus liikennemerkkitunnistukseen, kun ei koskaan voinut olla varma tuleeko nopeus navilta vai aidoista merkeistä. Huono homma, jos BMW on pilannut systeeminsä samalla tavoin. Kyllä nuo oikeat merkit pitäisi aina priorisoida.
Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11
juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09
Markku J kirjoitti: 10 Marras 2019, 17:56 Mistähän johtuu, että meidän G20:n liikennemerkkien tunnistus ei enää lue 100 kmh merkkiä Tuusulantiellä? Se toimi alkuun ihan normaalisti, ja oli helppo asettaa vakkari merkkien mukaan, kun auto tarjoaa HUDissa "set- moodia". Jokin aika sitten se lakkasi tunnistamasta 100 kmh alueen alkua. Voisiko johtua siitä, että navi syöttää oletuksena talvinopeusrajoitusta (jota tuolla pätkällä ei kuitenkaan ole)?

Volvon kanssahan minulla meni luottamus liikennemerkkitunnistukseen, kun ei koskaan voinut olla varma tuleeko nopeus navilta vai aidoista merkeistä. Huono homma, jos BMW on pilannut systeeminsä samalla tavoin. Kyllä nuo oikeat merkit pitäisi aina priorisoida.
Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Juu, heti kun talvinopeusrajoitukset tulivat voimaan, alkoi samat ongelmat tuon kanssa kuin viime talvena. Huvittavaa sinänsä että ongelma koskee myös sellaisia teitä jossa ei talvirajoituksia tai muuttuvanäyttöiset nopeusrajoitusmerkit.

Tuo varmaan korjautuu iDrive 8ssa tai 9ssä :rolle:
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11 [
Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Tuskin rupeavat Suomea varten (jossa ainoana talvi nopeusrajoitukset käytössä) tekemään omia softia. Joku ihme Suomi moodi iskee Suomen rajojen sisällä päälle, ja toiminnallisuus muuttuu täysin ajettaessa esim. Haaparannalta rajan yli. Automaattinen nopeuden säätö toimii Ruotsin puolella loistavasti, lisäksi kun Suomen puolella kesäaikaankin set namiska ratissa antaa mahdollisuuden nopeuden säätöön vasta liikennemerkin kohdalla, kun taas Ruotsissa tuo mahdollisuus tulee hyvissä ajoin ennen liikennemerkkiä (jos ei siis käytössä automaattinen nopeudensäätö). Myös risteävän tien liikenteen varoitukset piirtyvät hudille jne. Kaikki tuo toiminnallisuus poistuu kun palaa takaisin Suomen puolelle.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Varmaan Kekkos slovakkian peruja, liikennetiedot ja vaihtoehtoiset reitit toi tosi hienosti Saksassa kun oli ruuhkia tms. mut täällä ei mitää. Noh ei ky ruuhkiakaan, mut ku joskus.
Hienoa oli opettaa tytärtä, ja oppia itse, mikä ehdotetuista reiteistä valitaisiin.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

juntta kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:20
xstr kirjoitti: 25 Marras 2020, 15:11
juntta kirjoitti: 10 Marras 2019, 18:09

Olen huomannut saman ja alkoi tosiaan heti kun siirryttiin talvirajoituksiin. Motarin rampeissa lukee vielä oikein 80 ja 100 mutta heti kun vaihtaa kaistaa, tulee mittaristoon 80 ja sen jälkeen ei lueta enää 100 merkkejä. Alkaa taas toimimaan kun poistuu valtateiltä.
Tuli luettua näitä vanhempia postauksia. Näyttää toistuvan sama ilmiö edelleen Tuusulantiellä ja Kehä 3:lla. Molemmat kokemukset oli pimeässä sateessa, minkä piikkiin näitä laitoin.
Varuste muuttui siis turhakkeeksi :curse:

Toivottavasti tulee korjaus softaan.
Juu, heti kun talvinopeusrajoitukset tulivat voimaan, alkoi samat ongelmat tuon kanssa kuin viime talvena. Huvittavaa sinänsä että ongelma koskee myös sellaisia teitä jossa ei talvirajoituksia tai muuttuvanäyttöiset nopeusrajoitusmerkit.

Tuo varmaan korjautuu iDrive 8ssa tai 9ssä :rolle:
Meikäläisellä liikennemerkkitunnistuksen hoitaa wDrive 2. 🤣
Avatar
Kompakti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19
Paikkakunta: Tuusula

Oliko wDrive1 jotain softa ongelmia? :)
Edelliset BMW:t

E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Kompakti kirjoitti: 27 Marras 2020, 18:55 Oliko wDrive1 jotain softa ongelmia? :)
Juu, siinä oli bugina vaihtelevan korkuinen naputus, jota ei saanut pois. Tämä 2. versio on selkeästi hiljaisempi ja joustavampi ajotyylin suhteen. :)
Vastaa Viestiin