Sivu 17/17

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Loka 2022, 08:18
Kirjoittaja xstr
SaKo kirjoitti: 03 Loka 2022, 22:03 Kohta uuden 330e G21 omistajana huomasin maahantuojan sivuilta mielenkiintöisen ilmoituksen. Eikö tauko-ilmastointi(ilmastointi, ei tuuletus) onnistu yli 60k bemarihybridissä ilman laturia, vaikka kaikki edelliset työhybridikikkareet ovat sen onnistuneet tekemään? Muuten auto vakuuttaa(paperilla), mutta tuo kummastuttaa kovasti. T. kohta ex VAG-kuski
Saa puhelimen apista tai ajastimella autosta tai avaimella päälle jos ajoakussa on siihen riittävästi virtaa. Muistaakseni >30%. Etenkin lämmitys hörppää kyllä rutkasti energiaa. Ainakin näissä vanhemmissa G20:ssä toimii.

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Loka 2022, 11:05
Kirjoittaja Ceet
SaKo kirjoitti: 03 Loka 2022, 22:03 Kohta uuden 330e G21 omistajana huomasin maahantuojan sivuilta mielenkiintöisen ilmoituksen. Eikö tauko-ilmastointi(ilmastointi, ei tuuletus) onnistu yli 60k bemarihybridissä ilman laturia, vaikka kaikki edelliset työhybridikikkareet ovat sen onnistuneet tekemään? Muuten auto vakuuttaa(paperilla), mutta tuo kummastuttaa kovasti. T. kohta ex VAG-kuski
Kyllä minun auto viilenee tai lämpenee kun laittaa My BMW applikaatiosta "Ilmastoinnin" päälle. Eikä siinä tarvitse olla laturi kytkettynä. Hyvä se ois olla kytkettynä, kun aika reilusti se tuntuu energiaa kuluttavan...

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Loka 2022, 13:04
Kirjoittaja SaKo
Tämä on hyvä tieto. Mukava lähteä kesällä liikkeelle tai vaikka matkalla nopsaan pysähtyä kauppaan ja jättää auto hurisemaan siksi aikaa. Jonkin verran tuntuu olevan eroja noihin VAGn tekeleisiin, mutta eiköhän noihin ominaisuuksiin äkkiä opi. Sitä ainakin odotan innolla että ei mennä enää ensi talvea "vaajavetoisena" ja sitä minkälainen vaikutus tuolla akustiikka-ikkunoilla on ajomeluun. Nykyinen kikkare on melkoinen sisämelultaan.

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Loka 2022, 13:53
Kirjoittaja bemu77
MyBMW App kertoo, ettei autollani olisi aktiivista tilausta. Joku maksullinen palvelu päättyi syyskuussa, mutta esim. eDrive services pitäisi jatkua vielä pari vuotta.
Onko kellään käynyt vastaavaa, ja vinkkejä asian ratkaisemiseksi? Kirjauduin uudelleen sovellukseen, mutta ei auttanut.
Eikö lataustiedot ja etäohjaus pitäisi kuitenkin onnistua joka tapauksessa?

Vastaan nyt itselleni. Ilmeisesti remote services kuului connected professional pakettiin, joka päättyi syyskuun lopussa. Nyt pitää sitten ilmeisesti ostaa 100e connected paketti jos haluaa Appia vielä käyttää. Meneekö tosiaan näin, että tuo on maksullinen palvelu?

Re: G20 330e

Lähetetty: 08 Loka 2022, 19:55
Kirjoittaja TuukkaJK
SaKo kirjoitti: 03 Loka 2022, 22:03 Kohta uuden 330e G21 omistajana huomasin maahantuojan sivuilta mielenkiintöisen ilmoituksen. Eikö tauko-ilmastointi(ilmastointi, ei tuuletus) onnistu yli 60k bemarihybridissä ilman laturia, vaikka kaikki edelliset työhybridikikkareet ovat sen onnistuneet tekemään? Muuten auto vakuuttaa(paperilla), mutta tuo kummastuttaa kovasti. T. kohta ex VAG-kuski
No ainakin MY20 G20:ssä toimii, joten luulisi että se toimii kyllä uusissakin.

Re: G20 330e

Lähetetty: 09 Loka 2022, 13:49
Kirjoittaja Tombax
SaKo kirjoitti: 04 Loka 2022, 13:04 Tämä on hyvä tieto. Mukava lähteä kesällä liikkeelle tai vaikka matkalla nopsaan pysähtyä kauppaan ja jättää auto hurisemaan siksi aikaa. Jonkin verran tuntuu olevan eroja noihin VAGn tekeleisiin, mutta eiköhän noihin ominaisuuksiin äkkiä opi. Sitä ainakin odotan innolla että ei mennä enää ensi talvea "vaajavetoisena" ja sitä minkälainen vaikutus tuolla akustiikka-ikkunoilla on ajomeluun. Nykyinen kikkare on melkoinen sisämelultaan.
Ainakin oma auto viilenee kesähelteilläkin sen verran nopeasti, että en kyllä jättäisi turhaan ilmastointia päälle kuluttamaan akkua jos autossa ei ole ketään ja kaupassa menee yli 15 minsaa. Pistää vaikka kassajonossa ilmastoinnin päälle puhelimesta ja auto on viileä muutamassa minuutissa 😎 Toki nopeilla pysähdyksillä parempi jättää päälle niin säästää senkin vaivan.

Re: G20 330e

Lähetetty: 16 Marras 2022, 21:51
Kirjoittaja Takapainoinen T
Olen 3 viimeistä Bimmeriäni ohjelmoinut ja ollut erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Nuo toki olleet R6 dieseleitä.

Tekisi mieleni tehdä sama operaatio tuolle G20:lle, jonka ostin käytettynä reilu viikko sitten. Autolla on ajettu 53 tkm ja takuu menee ensi keväänä umpeen. B48B-moottoriversio ja takaveto.

Kokemuksia? Suosituksia?

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Marras 2022, 16:24
Kirjoittaja Juhazi
Tuossa pari riviä alempana on ketju aiheesta. Valitettavasti 4/20 jälkeen valmistetuissa 30e autoissa on boksin koodit lukittu, joudutaan tyytymään erilaisiin lisäbokseihin ja aika mietoihin tehonlisäyksiin.

viewtopic.php?f=103&t=15356

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Joulu 2022, 14:56
Kirjoittaja M_Sport_70
Jasp kirjoitti: 01 Maalis 2022, 20:51 Jos E91 kulki Turusta Hesaa ilman kosketusta rattiin niin Bemari on kait ollu ajastaan edellä. Outo kirjoitus, vaikka juuri noista malleista ei kokemusta.
Oudolta voi kuulostaa ei siinä mitään. Kun elettiin hydraulihammastanko aikaa niin ratti kertoi kaiken. Sitten piti saada napista eri moodeja ja tuli sähkö. Höh. Vanhat bemut oli herkkiä tuntumaltaan ja kevyitä. Patteriauto tuntuu siltä kun olis 3 kaveria takapenkillä mutta ilman älämölöä. E36 lukolla ja e91 on parhaat talviautot tähän mennessä. E30 touring oli kanssa mutta jalat jäätyi :) Siksi tuli pettymyt tai liian suuri muutos. Nyt on tarkoitus mennä koeajamaan G21 330e lci , jos siitä innostuisi. Mittaristot kyllä vieroksuttaa tai siis ne "jälkiasennustabletit". Eiköhän niiden kanssa pärjää jos ajettavuus on parempi. Viime vuonna auto und bildin testissä bmw kommentoi että g20 sarjan ohjaukseen tulee muutoksia.....
Webastoakin jo näkee näissä, viime syksynä kun kyselin niin väitettiin ettei voi asentaa.

Re: G20 330e

Lähetetty: 23 Joulu 2022, 09:39
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
"Webastoakin jo näkee näissä, viime syksynä kun kyselin niin väitettiin ettei voi asentaa."
Onko tuollaisesta toteutuksesta mitään lisätietoa? Normaali bensa/diesel malleihin kyllä onnistuu, mutta miten tähän 330e/320e lataushybridiin.
Ihan sillä kyselen, että miten tuon lataushybrideissä olevan 5kW sähkölämmitteisen "pannun" ohitus ja/tai vesiventtiilien ohjaus on toteutettu , jos rinnalle on asennettu vielä bensiinikäyttöinen jälkiasenteinen webasto? Lämpöä näissä kyllä riittää, joten en itse heti keksi mihin tuollaista websatoa tarvitaan. Toki siinä tapauksessa että se saadaan keskutelemaan auton oman järjestelmän kanssa siten, että jos ulkolämpötila ja akun varaustaso ei mahdollista sähköllä ajamista/liikkeelle lähtöä niin sisätilat (ja jopa moottori) lämmitettäisiin webastolla, vai osaako auton oma järjestelmä ottaa sen bensiinikäyttöisen webaston huomioon, eli jos lähtövalmistelut on ajastettu/käynnistetty, niin auton oma järjestelmä osaa olla lämmittämättä nesteitä, ja käynnistää pelkästään puhaltimet ja nestekierron pumput, jolloin tuo jälkiasenteinen webasto hoitaa sen lämmittämisen(?).

Re: G20 330e

Lähetetty: 20 Helmi 2023, 21:41
Kirjoittaja ljh82
Sunnuntaina sain oman 330e M-sportin. Täytyy kyllä sanoa, että hieno auto on kyseessä. Ensimmäinen hybridi itsellä ja tuo range hieman ihmetyttää, kun luvataan jopa 60km kantamaa. Minkälaisia lukemia näin talvella voisi odottaa? Pari kertaa vasta lataillut, mutta aamulla kun töihin ajoin noin 19km matkan sähköllä, niin näytti perillä enää 9km. Eli 28km todellinen. Lähtiessä näytti 32km ja esilämmityksen jälkeen enää 23km. Lämpötila ulkona kuitenkin vain muutaman asteen pakkasella. Aloin vain miettimään, että voiko akustossa olla vikaa jo noin uudessa. 2019 malli ja ajettu 94tkm.

Ajattelin että tällä G-mallilla olisi päässyt työajot (n 40km) päivässä pelkällä kotilatauksella.

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Helmi 2023, 07:35
Kirjoittaja Anssi79
ljh82 kirjoitti: 20 Helmi 2023, 21:41 Sunnuntaina sain oman 330e M-sportin. Täytyy kyllä sanoa, että hieno auto on kyseessä. Ensimmäinen hybridi itsellä ja tuo range hieman ihmetyttää, kun luvataan jopa 60km kantamaa. Minkälaisia lukemia näin talvella voisi odottaa? Pari kertaa vasta lataillut, mutta aamulla kun töihin ajoin noin 19km matkan sähköllä, niin näytti perillä enää 9km. Eli 28km todellinen. Lähtiessä näytti 32km ja esilämmityksen jälkeen enää 23km. Lämpötila ulkona kuitenkin vain muutaman asteen pakkasella. Aloin vain miettimään, että voiko akustossa olla vikaa jo noin uudessa. 2019 malli ja ajettu 94tkm.

Ajattelin että tällä G-mallilla olisi päässyt työajot (n 40km) päivässä pelkällä kotilatauksella.
Talvella ne kilometrit hupenee lämmitykseen, keskiarvona voi varmaan pitää 30km. Oman range näyttää nyt -7 asteessa 25km

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Helmi 2023, 12:10
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
Komppaan Anssi79:iä, harvemmin talvella range näyttää lähtiessä yli 40km, jossain 30-40km välillä se on riippuen ulkoilman lämpötilasta ja edellisestä ajosuorituksesta. Kesällä olen parhaimmillani päässyt 58.4km, vaikkei range kyllä omalla kohdallani edes kesällä ole koskaan näyttänyt 56km enempää.

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Helmi 2023, 12:22
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
Ja tuo käytössäni oleva yksilö ei ole M-Sport, vaan ihan normi business varusteltu charge edition sport 17" vanteilla - kyseisen auton WLTP tais olla 1.8 tai 1.9l/100km. M-Sportissa yleensä jonkin verran suurempi (riippuen myös vannekoosta), eli käytännössä sähköiset ajomatkat jää lyhyemmiksi.

Re: G20 330e

Lähetetty: 21 Helmi 2023, 17:47
Kirjoittaja ljh82
Kiitos tiedoista. Eiköhän tuo tuosta lämpimällä ala sitten näyttämään vähän enemmän. Malli on siis M-sport Business. Talvella on alla 18" kitkat ja kesäksi näytti tulevan 19" kesärenkaat. Vielä menee vähän opiskellessa, kun edellinen oli e91 farkku ja eroa on kyllä kun yöllä ja päivällä.

Oletteko tähän jotain latausasemaa kotiin ostanut? Olen nyt tuolla mukana tulleella kotilaturilla lataillut ja yöksi siihen aina jättänyt. Käytättekö tässä muuten 95 vai 98 bensaa?

Re: G20 330e

Lähetetty: 22 Helmi 2023, 10:08
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
BMW Essential wallboxin otin tuon nykyisen lataushybridin ohessa kun halvalla sai. Ihan ok wallboxi, mutta ei osaa kuormanhallintaa (ei toki ole vielä tämän lataushybridin kanssa edes ajankohtaista, mutta täyssähköllä ehkä vois olla tarvetta).
Jos nyt olisin ostamassa, niin tuo Beny voisi olla kova sana kun tuli paneelit heitettyä syksyllä katolle:
https://scanoffice.fi/tuote/sahkoauton- ... otitaloon/
Edellisen lataushybridin kanssa tuli käytettyä pelkästään sitä mukana tullutta "tilapäislaturia". Toimi ihan ok (oli muistaakseni 12A malli) joskin esilämmityksen aikana ajoakun varaustila jonkinverran putosi, kun lämmitys söi enemmän kun tuo latauslaite anoi ottaa verkosta.

Re: G20 330e

Lähetetty: 27 Helmi 2023, 19:34
Kirjoittaja AP1982
Minkälaista kulutusta olette saaneet näillä uusimmilla 330e xdrive malleilla pelkällä bensalla ajaen? Itsellä tulee melkoisesti moottoritiellä ajoa, ja kiinnostaisi mikä on todellinen maantiekulutus ilman sähköä?

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Maalis 2023, 19:22
Kirjoittaja Kruisailija
Tyhmä kysymys mutta kysytään silti.. Tuleeko 330e:n mukana vakiovarusteena nuo molemmat latauskaapelit eli se kodin pistorasiaan kytkettävä ja toinen julkisiin lataustolppiin tarkoitettu johto? Kyseessä vuonna -21 rekisteröity auto.

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Maalis 2023, 21:30
Kirjoittaja Tombax
Kruisailija kirjoitti: 04 Maalis 2023, 19:22 Tyhmä kysymys mutta kysytään silti.. Tuleeko 330e:n mukana vakiovarusteena nuo molemmat latauskaapelit eli se kodin pistorasiaan kytkettävä ja toinen julkisiin lataustolppiin tarkoitettu johto? Kyseessä vuonna -21 rekisteröity auto.
Tuli ainakin -22 G21 mallissa molemmat.

Re: G20 330e

Lähetetty: 04 Maalis 2023, 23:08
Kirjoittaja Kruisailija
Tombax kirjoitti: 04 Maalis 2023, 21:30
Kruisailija kirjoitti: 04 Maalis 2023, 19:22 Tyhmä kysymys mutta kysytään silti.. Tuleeko 330e:n mukana vakiovarusteena nuo molemmat latauskaapelit eli se kodin pistorasiaan kytkettävä ja toinen julkisiin lataustolppiin tarkoitettu johto? Kyseessä vuonna -21 rekisteröity auto.
Tuli ainakin -22 G21 mallissa molemmat.
Thänks. Niin mä vähän oletinkin, kun ainakin Wag-kulkineissa tulevat mutta nykyisinä säästöaikoina ei voi olla varma ;)