Ei näy ei... Yhtä tyhjältä näyttää tilastot.AjamisenIloa kirjoitti: ↑04 Helmi 2020, 14:24 Joko teillä muilla näkyy ajotilastot ? Eikös sieltä pitänyt tulla jokin mahtipäivitys, jossa tämäkin asia olisi saatu kuntoon.
CD.JPG
G20 330e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Aamulla -12C pakkasta ja tämän kaltainen viesti (i) lähdettäessä liikkeelle:
"Järjestelmän vuoksi valittu ajotila ei käyttettävissä" Eli Electric ajotila oli muuttunut Hybridiksi järjestelmän vuoksi.No sillä sitten liikkeelle ja sähkön voimin kuitenkin. Antoi vain 20% sähkövoimaa käytettäväksi ja kun kaasupoljinta enemmän polkaisin pörähti moottori käyntiin. Mottori kävi ehkä maks. minuutin kunnes mentiin taas sähkön voimalla ja Electric moodi oli käytettävissä.
Kysymys: Onko tuossa joku järki ja logiikka, miksi pitää moottoria väkisin käyttää -12C:ssä ? Tehdäänkö ns. esilämmitys käynnistys, ettei ole niin paha jos 100 km/h vauhdissa pärähtää moottori käyntiin.
"Järjestelmän vuoksi valittu ajotila ei käyttettävissä" Eli Electric ajotila oli muuttunut Hybridiksi järjestelmän vuoksi.No sillä sitten liikkeelle ja sähkön voimin kuitenkin. Antoi vain 20% sähkövoimaa käytettäväksi ja kun kaasupoljinta enemmän polkaisin pörähti moottori käyntiin. Mottori kävi ehkä maks. minuutin kunnes mentiin taas sähkön voimalla ja Electric moodi oli käytettävissä.
Kysymys: Onko tuossa joku järki ja logiikka, miksi pitää moottoria väkisin käyttää -12C:ssä ? Tehdäänkö ns. esilämmitys käynnistys, ettei ole niin paha jos 100 km/h vauhdissa pärähtää moottori käyntiin.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
- elem
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13 Kesä 2015, 14:45
- Auto: 330e -20
MB A250e -21 - Paikkakunta: Pirkkala
Täsmälleen sama tapahtui minullekin tänään aamulla, reilu 10 astetta pakkasta. Arvaan, että kyse on siitä, että kylmistä akuista ei saa tarpeeksi virtaa, jotta voitaisiin ottaa riittävä teho vain sähköllä kiihdyttämiseen ja liikkumiseen, joten systeemi siirtää suoraan hybriditilaan. Siellä sitten ihan normaalisti jos painaa reilummin kaasua, niin polttis käynnistyy. Olisko tällainen logiikka?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Voisipa hyvin ollakin. Tuonhan voisi testata niin, että ajelisi hissukseen maltillisesti sähköllä, max 20% teholla. Ilmeisesti purkaantuessaan akusto lämpiää ja jonkin ajan kuluttua electric moodi olisi käytössä. Toisaalta lämmittäähän se latauskin/esilämmitys akustoa, eli lämpöa pitäisi olla jo liikkeelle lähdössä
Eikä taasen polttomoottorin käynnistyminen ajossa mitenkään lämmitä akustoa.
Eikä taasen polttomoottorin käynnistyminen ajossa mitenkään lämmitä akustoa.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Samat havainnot täälläkin. Koko viikon ollut aamuisin tuolla -20 kieppeillä, niin on päässyt testailemaan. Hyvin pitkälti samalla lailla toimii kuin edellinen f30 330e, eli mitä lämpimämpi akku on liikkeelle lähdössä, sitä nopeammin on ajettavissa sähköllä.
Hieman nopeammin pääsi sähköajolle kun otti tuplana nuo lähtövalmistelut, joskin akku ei tämän jälkeen ollut ihan 100℅ vaikka wallboxissa kiinni. Akunlämmitysmetodini perustuu siis mahd. suureen kuormitukseen ennen liikkeelle lähtöä.
Peruutus aina sähköllä, mutta käynnistyy lähes välittömästi eteenpäin lähdettäessä. Akkusymboolin päällä on lämpömittari joten oletan sen tarkoittavan että akku ei ole vielä saavuttanut toimintalämpötilaa pelkää sähköajoa varten. Kulutuslukemat muutaman ensimmäisen kilometrin osalta normaalin polttomoottoriajon luokkaa (akkua käytetään myös mahdollisimman paljon koska varaus tippuu). Tämän jälkeen polttis siirtyy johonkin ihme vakiokierrosmoodiin, eli kulutuslukemat lukittu n. 2,6-2, 7l/100km ja tämä kestää muutaman minuutin ajan, jonka jälkeen täysi sähköajo mahdollista. Ja tosiaan aluksi kestää ottaa max 20℅ ulos ennen polttiksen käynnistymistä ja hetken kuluttua se raja muuttuu 40℅.
Hieman nopeammin pääsi sähköajolle kun otti tuplana nuo lähtövalmistelut, joskin akku ei tämän jälkeen ollut ihan 100℅ vaikka wallboxissa kiinni. Akunlämmitysmetodini perustuu siis mahd. suureen kuormitukseen ennen liikkeelle lähtöä.
Peruutus aina sähköllä, mutta käynnistyy lähes välittömästi eteenpäin lähdettäessä. Akkusymboolin päällä on lämpömittari joten oletan sen tarkoittavan että akku ei ole vielä saavuttanut toimintalämpötilaa pelkää sähköajoa varten. Kulutuslukemat muutaman ensimmäisen kilometrin osalta normaalin polttomoottoriajon luokkaa (akkua käytetään myös mahdollisimman paljon koska varaus tippuu). Tämän jälkeen polttis siirtyy johonkin ihme vakiokierrosmoodiin, eli kulutuslukemat lukittu n. 2,6-2, 7l/100km ja tämä kestää muutaman minuutin ajan, jonka jälkeen täysi sähköajo mahdollista. Ja tosiaan aluksi kestää ottaa max 20℅ ulos ennen polttiksen käynnistymistä ja hetken kuluttua se raja muuttuu 40℅.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Kokeilkaas ajastaa kylminä öinä lataus juuri lähtöajaksi. Akku lämpenee latautuessa ja silloin hieman kovemmillakin pakkasilla sähköajo käytettävissä. Monasti vaikka näin ei olisi, jos ajelee rauhassa taajama-ajoa se sujuu kuitenkin sähköllä ja akku lämpenee. Sitten max e käytettävissä, parin kilsan jälkeen.
Onko kukaan vielä käyttänyt ohjelmoinnissa?
aika älyttömiä lukemia lupaavat.
https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarja ... -b48-b20-b
aika älyttömiä lukemia lupaavat.
https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarja ... -b48-b20-b
Vissiin sama tuo bensakone tossa uudessa ku 330i.
https://m.youtube.com/watch?v=RhLeZB4_ib0&t=544s
https://m.youtube.com/watch?v=RhLeZB4_ib0&t=544s
https://www.youtube.com/watch?v=XwWQD0h ... e=youtu.be
Olisiko noin 11s 100-200, eli kyllä siinä noin 400hv vois olla tuon painoisella autolla (1815kg) että tuohon aikaan pääsee. Kestävyys on tosiaan hyvä kysymys!
Kävitkö ECU Helsingillä? Just sain heiltä vastauksen kysymykseeni, ja mainitsivat että juuri ohjelmoivat 330e G20:n.
Olisi mielenkiintoista päästä kyytiisi ennen ohjelmoinnin ostopäätöstä.
Kävin ja SUOSITTELEN!
vähä liukkaat tiet mut aika kovat lukemat tuntus tulevan, 4.6 oli paras 0-100
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
- Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
- Paikkakunta: Akaa
Onko tämä salmiakkinapin ohjelmoitavuus vain hybridissä tai vaatiiko jotain parempia connected drive versioita? Mulla on 320i perus Connected Drivella enkä muista nähneeni mitään avainten määrittelyyn viittaavaa kuin kuljettajaprofiilit. Voisin kokeilla, jos kerrot, miten tai mistä valikosta lähdetään liikkeelle.Markku J kirjoitti: ↑12 Tammi 2020, 11:44Minä ohjelmoin sen auton asetusten kautta keskinäytöltä. Mielessäni oli ajatus lämmittimen etäkäytöstä aamukahvipöydästä, noin 10 metrin päässä autosta, mutta kantama ei riitä. Onneksi ConnectedDrive -portaali on viime aikoina toiminut luotettavasti tämän suhteen.AjamisenIloa kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 17:52 Toimiiko kabiinin lämmityksen kauko-ohjaus avaimen salmiakkinapista? Täytyykö asetuksista tehdä jotain, vai onko vakiona jo toiminnassa?
Ilmeisesti näissä g20 330e on ollut sekä B48B20A että B48B20B variaatiota tuosta B48sta. Onko kukaan kurkannut mitä tänne suomen perukoille on saapunut? Vin perusteella pitäisi kai nähdä linkin https://bimmercat.com/bmw/en/search/sel ... CE/11_8125 takaa. Sieltä 11 ja short engine, pitäisi näkyä extra info kohdassa.
Jos viitsitte kurkata, olisi mielenkiintoista nähdä onko eroja myös valmistusajankohdalla.
Jos viitsitte kurkata, olisi mielenkiintoista nähdä onko eroja myös valmistusajankohdalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
vk48/2019 ja 20B näyttäisi olevan. Sain jostain ulkomaan foorumilta sen käsityksen että g20 330e olis aina tuolla B lohkolla (saatoin toki ymmärtää väärinkin)
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Jollain foorumilla oli epäilystä, että Eurooppaan tulevat olisi tuolla 20b:llä, sillä lähdinkin kyselemään josko olisi kaikki 20b.[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑07 Huhti 2020, 19:44 vk48/2019 ja 20B näyttäisi olevan. Sain jostain ulkomaan foorumilta sen käsityksen että g20 330e olis aina tuolla B lohkolla (saatoin toki ymmärtää väärinkin)