G20 330e

G20, G21, G22, G23, G24, G26
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Markku J kirjoitti: 18 Elo 2019, 14:28 Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
Jep, aiemmat bemarin hybridit toimii noin ja suurella todennäköisyydellä tämä myös.
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

lnaukkar kirjoitti: 18 Elo 2019, 15:14
Markku J kirjoitti: 18 Elo 2019, 14:28 Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
Jep, aiemmat bemarin hybridit toimii noin ja suurella todennäköisyydellä tämä myös.
Ymmärsinkö siis oikein :conf: Toimiiko tuo esilämmitys niin, että siinä annetaan haluttu lähtö aika, esim. 7:30 ? Ja edelliseen viitaten kannattaa lähtöajaksi antaa hieman aikaisempi vaikka 7:15, jotta akku on 7.30 lähdettäessä 100% täynnä. Ja tuon esilämmitysajan pystyy virittämään BMW connected kännykkäsovelluksesta, samoin kuin seuraamaan akun varaustilaa ?
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kaiken nyt voi tehdä miten haluaa. Kabiini lämpenee suunnilleen 10 minuutissa ihan kovalla pakkasellakin (ja viilenee kesällä tieytsti myös), joten varsin helppo tökätä lämmitys päälle avaimesta tai mobiilisovelluksesta vähän ennen lähtöä. Enemmän aikaa tarvitset oikeastaan vain lasien sulatukseen jos syväjäähän ehtineet. Ajastuksella lämmitys alkaa jo 30 minuuttia ennen lähtöä. Lämmityksiä voi ketjuttaa.

Lämmitys kuluttaa enemmän kuin auto seinästä lataa eli kaikkeen vaikuttaa myös ulkolämpötila ja latausnopeus. Lämpötilan ylläpito ei kuluta sitten enää juuri mitään, mutta se lämpötilan nosto käyttää täyttä hönkää tietysti.

Mä en ole kokenut ongelmaksi jos akku ei ole ihan piripintaan lähdön hetkellä, mutta onhan se jonkun toisen silmään kova virhe.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Itse toimein juuri niin talvella. Auto lämmittää noin 30 min jonka jälkeen loppuu lämmitys. Jos ajastat tai kytket lämmöt päälle tuon 30 min ennen, auto on lämmin ja akku ollut miltei aina 100%. Tais jonain kovina pakkasina olla joku 96%. Niin ja jos lähet vaikka 5 min lämmityksen jälkeen, ei se auto mikään pakastin vielä ole.
bmwmies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Heinä 2019, 22:56

Mites onko tietoa jos laittaa madallus jouset uuteen autoon että onko sillä vaikutusta tehdas takuuseen? Tähän malliin en saanut m-sport jousia tilaamalla, joten jälkiasennuksena ajattelin laittaa.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

bmwmies kirjoitti: 02 Syys 2019, 23:34 Mites onko tietoa jos laittaa madallus jouset uuteen autoon että onko sillä vaikutusta tehdas takuuseen? Tähän malliin en saanut m-sport jousia tilaamalla, joten jälkiasennuksena ajattelin laittaa.
Kyllähän tuo alustan takuuseen vaikuttaa, se miten tulkitsevat sitten mahdollisten ongelmien tullessa on toinen juttu.
Jos laitat sinne OE Msport jouset jossain muualla, niin mahtavatko huoltoliikkeessä huomata koko muutosta?
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

530e kyselin samaa. Alustan osalta takuu menee.
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Tänään ajoon oma Alpine White 330e M-Sport! :thup:

Kuvia myöhemmin!
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

^ Onnittelut ! Laitahan ajotunnelmista kommentteja tulemaan meille muille 330e:tä odotteleville. Sähkön range kiinnostaa kovasti.

Minä tilasin myös Alpine White M Sportin ja eriparirengastuksen urahakuisuus sekä alustan kovuus hiukan jännittävät.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Markku J kirjoitti: 06 Syys 2019, 18:56 ^ Onnittelut ! Laitahan ajotunnelmista kommentteja tulemaan meille muille 330e:tä odotteleville. Sähkön range kiinnostaa kovasti.

Minä tilasin myös Alpine White M Sportin ja eriparirengastuksen urahakuisuus sekä alustan kovuus hiukan jännittävät.
Eka akullinen 52km sähköllä (jos tulkitsin uutta mittaristoa oikein :lol: ) ja 19” sekarengastus ei kyllä juurikaan vedellyt! :thup:

Edit: tuossa muutama hätäinen foto
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

parit kuvat lisätty, kattavampi esittely tulossa autotallin puolelle jossain kohtaa! Nyt joutuu nautiskelee ensin! :thuup:

Ja kiitokset Lappeenrannan Laakkoselle Huttusen Jannelle hyvästä palvelusta ja nopeasta auton luovutuksen valmistelusta! Lappeenrannassa nyt myös koeajoautona 330e M-Sport joten sinne mars :tong:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Hienoa! Hah, pieni maailma, pisteet huttuselle, palvelu ollut ihan 10/10 aina :drink:
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

lnaukkar kirjoitti: 06 Syys 2019, 20:51 Hienoa! Hah, pieni maailma, pisteet huttuselle, palvelu ollut ihan 10/10 aina :drink:
Maailma on pieni ja Lappeenranta vielä pienempi :tong: Huttuselta jo useamman BMWn ostanut niin tietää mitä odottaa joten rima on korkealla hakea muualta.

Sorry folks, fake news! Oli se eka akullinen vaan 43km. 😅 52 oli mittarilukema - tuo uusi mittaristo saa pienen infoähkyn aikaan vielä näin aluksi! Näytti latauksen jälkeen rangeksi 43km Connected äpissä. Eka akullinen sisälsi ehkä puolet kaupunkia ja puolet 100 aluetta ja pari ramppikiihdytystä.

Alustiikkalasit vaikuttaa todella paljon sisätunnelmaan, varsinkin melun suunta kun muuttuu.

Lisää tunnelmia myöhemmin. Heittäkää toki kyssäreitä mikä askarruttaa!
Viimeksi muokannut juntta, 07 Syys 2019, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kiinnostaa ehkä eniten vertailu 530e malliin tässä vaiheessa. Pitää itsekin jossain kohdalla koeajaa tuo. Myös siitä näköpisteestä kun nuo kaksi autoa painaa saman verran. Mitä siis jää enää jäljelle, minkälaisia eroja tuntumassa yms.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Kiitokset kuvista. Meille tulee vastaava paketti pienemmillä 18" renkailla. Toivotaan, että range tuosta hieman paranee, kun 43 km olisi iso pettymys. Vanhalla pikkuakullakin pääsee parhaimmillaan 39 km.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Kyllä range paranee ja meillä tuo kotimatkan 23km satasen rajoitusta syö tuota rangea tehokkaasti. Vanhalla 27km teki tiukkaa optimiolosuhteissakin. Toki nuo 19” syö sitä myös.

Vakionopeudensäätimessä on tullut nopeusrajoitusnäytön myötä oikeasti toimiva kikka tähän g20 jota ei tuossa F15 40essäkään ole: cruiseen pystyy määrittämään haluamansa ylityksen auton tunnistamaan nopeusrajoitukseen. Määrität yli 60 nopeuksille ylitykseksi 5km niin yhdellä napin painalluksella saat nopeudeksi 65 tai 80 alueella 85 jne. Lisäksi tuohon pystyy määrittelemään toisen ylityksen alemmille nopeuksille. Näppärää! :thuup:

En osaa 530e suhteen vertailla kun olen kerran sijarina ajanut sellaista. Kompaktimpi pikkuveli on ja ei kuitenkaan ihan niin luksus kuin isoveli.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Tuota olisin kaivannut viime vuonna omaani, kun sitä tilailin. Silloin oli vain saatavana 5 sarjalaiseen.
bmwmies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Heinä 2019, 22:56

Tänään Hämeenlinnassa koeajettu 330e. Tykkäsin kyllä ja omani on jo valmistettu. Odottavan aika on kyllä pitkä. https://youtu.be/FQ2r5bH4yTY
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

juntta kirjoitti: 07 Syys 2019, 08:05
lnaukkar kirjoitti: 06 Syys 2019, 20:51 Hienoa! Hah, pieni maailma, pisteet huttuselle, palvelu ollut ihan 10/10 aina :drink:
Maailma on pieni ja Lappeenranta vielä pienempi :tong: Huttuselta jo useamman BMWn ostanut niin tietää mitä odottaa joten rima on korkealla hakea muualta.

Sorry folks, fake news! Oli se eka akullinen vaan 43km. 😅 52 oli mittarilukema - tuo uusi mittaristo saa pienen infoähkyn aikaan vielä näin aluksi! Näytti latauksen jälkeen rangeksi 43km Connected äpissä. Eka akullinen sisälsi ehkä puolet kaupunkia ja puolet 100 aluetta ja pari ramppikiihdytystä.

Alustiikkalasit vaikuttaa todella paljon sisätunnelmaan, varsinkin melun suunta kun muuttuu.

Lisää tunnelmia myöhemmin. Heittäkää toki kyssäreitä mikä askarruttaa!
:drink:

Huomaako moottorin softavirityksessä eroa aiemman generaation hybridiin? Eli miten sulavasti moottori tulee mukaan (aiemmin huomasi 2000rpm kohdalla epäjatkuvuutena), onko pelkällä sähköllä ajattaessa voimat samat kuin aiemmin myös käytännössä ja onko kaasuunvastaavuudet pienentyneet (aiemmin vaihteisto vähän hidas alaspäin vaihdoissa ja polttomoottoria sai odotella sekunnin pari).
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Vastaa Viestiin