G20 330e
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep, aiemmat bemarin hybridit toimii noin ja suurella todennäköisyydellä tämä myös.Markku J kirjoitti: ↑18 Elo 2019, 14:28 Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Ymmärsinkö siis oikein Toimiiko tuo esilämmitys niin, että siinä annetaan haluttu lähtö aika, esim. 7:30 ? Ja edelliseen viitaten kannattaa lähtöajaksi antaa hieman aikaisempi vaikka 7:15, jotta akku on 7.30 lähdettäessä 100% täynnä. Ja tuon esilämmitysajan pystyy virittämään BMW connected kännykkäsovelluksesta, samoin kuin seuraamaan akun varaustilaa ?lnaukkar kirjoitti: ↑18 Elo 2019, 15:14Jep, aiemmat bemarin hybridit toimii noin ja suurella todennäköisyydellä tämä myös.Markku J kirjoitti: ↑18 Elo 2019, 14:28 Eikös 330e toimi tämänkin suhteen samoin kuin 530e. Eli 16A laturissa ollessaan esilämmitykseen saadaan 3,7 kW ja lämmitin kuluttaa täysteholla noin 5 kW. Erotus otetaan akusta. Siltikin on erittäin kannattavaa esilämmittää piuha kiinni ja latausvirta säädettynä maksimiin. Ja jos oikein optimoidaan sähköajon rangea, niin aloittaa lämmitys hieman etuajassa, jolloin lämmön noustua asetettuun tavoitelukemaan alkaa akkukin taas latautua.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kaiken nyt voi tehdä miten haluaa. Kabiini lämpenee suunnilleen 10 minuutissa ihan kovalla pakkasellakin (ja viilenee kesällä tieytsti myös), joten varsin helppo tökätä lämmitys päälle avaimesta tai mobiilisovelluksesta vähän ennen lähtöä. Enemmän aikaa tarvitset oikeastaan vain lasien sulatukseen jos syväjäähän ehtineet. Ajastuksella lämmitys alkaa jo 30 minuuttia ennen lähtöä. Lämmityksiä voi ketjuttaa.
Lämmitys kuluttaa enemmän kuin auto seinästä lataa eli kaikkeen vaikuttaa myös ulkolämpötila ja latausnopeus. Lämpötilan ylläpito ei kuluta sitten enää juuri mitään, mutta se lämpötilan nosto käyttää täyttä hönkää tietysti.
Mä en ole kokenut ongelmaksi jos akku ei ole ihan piripintaan lähdön hetkellä, mutta onhan se jonkun toisen silmään kova virhe.
Lämmitys kuluttaa enemmän kuin auto seinästä lataa eli kaikkeen vaikuttaa myös ulkolämpötila ja latausnopeus. Lämpötilan ylläpito ei kuluta sitten enää juuri mitään, mutta se lämpötilan nosto käyttää täyttä hönkää tietysti.
Mä en ole kokenut ongelmaksi jos akku ei ole ihan piripintaan lähdön hetkellä, mutta onhan se jonkun toisen silmään kova virhe.
Itse toimein juuri niin talvella. Auto lämmittää noin 30 min jonka jälkeen loppuu lämmitys. Jos ajastat tai kytket lämmöt päälle tuon 30 min ennen, auto on lämmin ja akku ollut miltei aina 100%. Tais jonain kovina pakkasina olla joku 96%. Niin ja jos lähet vaikka 5 min lämmityksen jälkeen, ei se auto mikään pakastin vielä ole.
Kyllähän tuo alustan takuuseen vaikuttaa, se miten tulkitsevat sitten mahdollisten ongelmien tullessa on toinen juttu.
Jos laitat sinne OE Msport jouset jossain muualla, niin mahtavatko huoltoliikkeessä huomata koko muutosta?
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
^ Onnittelut ! Laitahan ajotunnelmista kommentteja tulemaan meille muille 330e:tä odotteleville. Sähkön range kiinnostaa kovasti.
Minä tilasin myös Alpine White M Sportin ja eriparirengastuksen urahakuisuus sekä alustan kovuus hiukan jännittävät.
Minä tilasin myös Alpine White M Sportin ja eriparirengastuksen urahakuisuus sekä alustan kovuus hiukan jännittävät.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
parit kuvat lisätty, kattavampi esittely tulossa autotallin puolelle jossain kohtaa! Nyt joutuu nautiskelee ensin!
Ja kiitokset Lappeenrannan Laakkoselle Huttusen Jannelle hyvästä palvelusta ja nopeasta auton luovutuksen valmistelusta! Lappeenrannassa nyt myös koeajoautona 330e M-Sport joten sinne mars
Ja kiitokset Lappeenrannan Laakkoselle Huttusen Jannelle hyvästä palvelusta ja nopeasta auton luovutuksen valmistelusta! Lappeenrannassa nyt myös koeajoautona 330e M-Sport joten sinne mars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Maailma on pieni ja Lappeenranta vielä pienempi Huttuselta jo useamman BMWn ostanut niin tietää mitä odottaa joten rima on korkealla hakea muualta.
Sorry folks, fake news! Oli se eka akullinen vaan 43km. 52 oli mittarilukema - tuo uusi mittaristo saa pienen infoähkyn aikaan vielä näin aluksi! Näytti latauksen jälkeen rangeksi 43km Connected äpissä. Eka akullinen sisälsi ehkä puolet kaupunkia ja puolet 100 aluetta ja pari ramppikiihdytystä.
Alustiikkalasit vaikuttaa todella paljon sisätunnelmaan, varsinkin melun suunta kun muuttuu.
Lisää tunnelmia myöhemmin. Heittäkää toki kyssäreitä mikä askarruttaa!
Viimeksi muokannut juntta, 07 Syys 2019, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kiinnostaa ehkä eniten vertailu 530e malliin tässä vaiheessa. Pitää itsekin jossain kohdalla koeajaa tuo. Myös siitä näköpisteestä kun nuo kaksi autoa painaa saman verran. Mitä siis jää enää jäljelle, minkälaisia eroja tuntumassa yms.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kiitokset kuvista. Meille tulee vastaava paketti pienemmillä 18" renkailla. Toivotaan, että range tuosta hieman paranee, kun 43 km olisi iso pettymys. Vanhalla pikkuakullakin pääsee parhaimmillaan 39 km.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Kyllä range paranee ja meillä tuo kotimatkan 23km satasen rajoitusta syö tuota rangea tehokkaasti. Vanhalla 27km teki tiukkaa optimiolosuhteissakin. Toki nuo 19” syö sitä myös.
Vakionopeudensäätimessä on tullut nopeusrajoitusnäytön myötä oikeasti toimiva kikka tähän g20 jota ei tuossa F15 40essäkään ole: cruiseen pystyy määrittämään haluamansa ylityksen auton tunnistamaan nopeusrajoitukseen. Määrität yli 60 nopeuksille ylitykseksi 5km niin yhdellä napin painalluksella saat nopeudeksi 65 tai 80 alueella 85 jne. Lisäksi tuohon pystyy määrittelemään toisen ylityksen alemmille nopeuksille. Näppärää!
En osaa 530e suhteen vertailla kun olen kerran sijarina ajanut sellaista. Kompaktimpi pikkuveli on ja ei kuitenkaan ihan niin luksus kuin isoveli.
Vakionopeudensäätimessä on tullut nopeusrajoitusnäytön myötä oikeasti toimiva kikka tähän g20 jota ei tuossa F15 40essäkään ole: cruiseen pystyy määrittämään haluamansa ylityksen auton tunnistamaan nopeusrajoitukseen. Määrität yli 60 nopeuksille ylitykseksi 5km niin yhdellä napin painalluksella saat nopeudeksi 65 tai 80 alueella 85 jne. Lisäksi tuohon pystyy määrittelemään toisen ylityksen alemmille nopeuksille. Näppärää!
En osaa 530e suhteen vertailla kun olen kerran sijarina ajanut sellaista. Kompaktimpi pikkuveli on ja ei kuitenkaan ihan niin luksus kuin isoveli.
Tänään Hämeenlinnassa koeajettu 330e. Tykkäsin kyllä ja omani on jo valmistettu. Odottavan aika on kyllä pitkä. https://youtu.be/FQ2r5bH4yTY
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
juntta kirjoitti: ↑07 Syys 2019, 08:05Maailma on pieni ja Lappeenranta vielä pienempi Huttuselta jo useamman BMWn ostanut niin tietää mitä odottaa joten rima on korkealla hakea muualta.
Sorry folks, fake news! Oli se eka akullinen vaan 43km. 52 oli mittarilukema - tuo uusi mittaristo saa pienen infoähkyn aikaan vielä näin aluksi! Näytti latauksen jälkeen rangeksi 43km Connected äpissä. Eka akullinen sisälsi ehkä puolet kaupunkia ja puolet 100 aluetta ja pari ramppikiihdytystä.
Alustiikkalasit vaikuttaa todella paljon sisätunnelmaan, varsinkin melun suunta kun muuttuu.
Lisää tunnelmia myöhemmin. Heittäkää toki kyssäreitä mikä askarruttaa!
Huomaako moottorin softavirityksessä eroa aiemman generaation hybridiin? Eli miten sulavasti moottori tulee mukaan (aiemmin huomasi 2000rpm kohdalla epäjatkuvuutena), onko pelkällä sähköllä ajattaessa voimat samat kuin aiemmin myös käytännössä ja onko kaasuunvastaavuudet pienentyneet (aiemmin vaihteisto vähän hidas alaspäin vaihdoissa ja polttomoottoria sai odotella sekunnin pari).
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI