G20 330e

G20, G21, G22, G23, G24, G26
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

name kirjoitti: 28 Heinä 2020, 20:14 Pikkutuunauksella sai hybridistäki sporttisen näkösen :lol:
Kuva
Toinen kuva ei näy, siis jos niitä piti kaksi olla... Mitä tuunauksia tuossa on tehty? Spoileri, diffuusori, putken päät, tummennukset? En tunne tuota mallia niin tarkkaan, niin siksi kysyn.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Veeaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Maalis 2020, 20:27

Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
kaipajo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 17:58

Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:24 Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Veeaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Maalis 2020, 20:27

kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:29
Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:24 Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Tilasin omani maaliskuun lopussa, joten odottavan aika on ollut melko pitkä :blink:
kaipajo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 17:58

Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 14:00
kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:29
Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:24 Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Tilasin omani maaliskuun lopussa, joten odottavan aika on ollut melko pitkä :blink:
Mielenkiintoista, itse tilasin huhtikuun puolessa välissä, ja suunniteltu luovutus piti olla jo viime viikolla.
Veeaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Maalis 2020, 20:27

kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 14:02
Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 14:00
kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:29

Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Tilasin omani maaliskuun lopussa, joten odottavan aika on ollut melko pitkä :blink:
Mielenkiintoista, itse tilasin huhtikuun puolessa välissä, ja suunniteltu luovutus piti olla jo viime viikolla.
Tuo syyskuu on sovittu kauppahetkellä, kun työsuhdeauto vaihtuu. Auto varmaan maassa samoihin aikoihin kuin sinun.
Sertifi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2020, 03:17

kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:29
Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:24 Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Moro,

Onko enempää tietoa luovutuskiellon syystä? Itse kysyin juuri infoa toimituksen aikataulusta, katsotaan mitä saan vastaukseksi...
kaipajo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 17:58

Sertifi kirjoitti: 15 Elo 2020, 14:09
kaipajo kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:29
Veeaho kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:24 Minun 330e luovutus lähestyy, h-hetki kuukauden päästä. Ikäväkseni sain kuulla tänään että kaikki 330e:t luovutuskiellossa maahantuojan toimesta. Joku komponentti pitää vaihtaa, muttei kertonut että mikä. Pahimmassa tapauksessa akusto vaihtoon :thdw:
Mulla on jo maassa, mutta tosiaan luovutuskiellossa. Ei ole vielä kuulunut vaatiiko jotain toimenpiteitä, ja missä ne mahdollisesti sitten tehtäisiin.
Moro,

Onko enempää tietoa luovutuskiellon syystä? Itse kysyin juuri infoa toimituksen aikataulusta, katsotaan mitä saan vastaukseksi...
Ei oo vielä kuulunut, soittelen maanantaina viimeistään mikä on tilanne.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Kaikkien BMW plugareiden toimitukset asiakkaille on keskeytetty ja esim saksassa on asetettu latauskielto.

Akkujen valmistuksen yhteydessä 13.3 - 6.8 välisenä aikana akkuun on ehkä jäänyt jotain hitsausjäänteitä, jotka voi aiheuttaa oikosulun/tulipalon. Yhtään autoa ei ole toistaiseksi joutunut oikosulkuun. Tarkistus kestää noin 30 minuuttia ja jos autossa ongelma, korjaus kestää sitten kauemmin.
akusamulin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12

Sain omani joulukuussa tilatun yksilön viime viikolla ennen kuin akkuongelma on tullut esille, luultavasti kutsu tulee tarkistukseen piakkoin.

Asiasta toiseen, ongelma autossa on kaistavahti. Käsittääkseni tämän pitäisi kuulua lisävarusteisiin "driving assistant" pakettiin, oliko koodi nyt 503. Itse en tällaista ole halunnut missään nimessä autooni, enkä sitä siihen tilannut, nyt se kuitenkin autossa on. Ongelma on, että tätä ei saa kytkettyä pysyvästi pois, se aktivoituu aina uudestaan, kun ajoon lähtee.
Onkohan tämä kaistavahti nykyään vakiovaruste 2021 autoissa? Hinnaston mukaan ei... Mutta se mikä olisi tärkeintä, millä keinolla kaistavahdin saa pysyvästi kytkettyä pois?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

akusamulin kirjoitti: 16 Elo 2020, 10:34 Sain omani joulukuussa tilatun yksilön viime viikolla ennen kuin akkuongelma on tullut esille, luultavasti kutsu tulee tarkistukseen piakkoin.

Asiasta toiseen, ongelma autossa on kaistavahti. Käsittääkseni tämän pitäisi kuulua lisävarusteisiin "driving assistant" pakettiin, oliko koodi nyt 503. Itse en tällaista ole halunnut missään nimessä autooni, enkä sitä siihen tilannut, nyt se kuitenkin autossa on. Ongelma on, että tätä ei saa kytkettyä pysyvästi pois, se aktivoituu aina uudestaan, kun ajoon lähtee.
Onkohan tämä kaistavahti nykyään vakiovaruste 2021 autoissa? Hinnaston mukaan ei... Mutta se mikä olisi tärkeintä, millä keinolla kaistavahdin saa pysyvästi kytkettyä pois?
Ainakaan F11:ssä, F15:ssä ja niin eteenpäin ei kuulut edes "Driving assitant plus" pakettiin vaan piti tilata erikseen
Coffey
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Huhti 2020, 14:18

Onko joku saanut matkakohtaisia kulutustietoja connect driveen vieläkään tai tietoa miksi ei saa tai milloin voisi saada.
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Huivei kirjoitti: 15 Elo 2020, 19:10 Kaikkien BMW plugareiden toimitukset asiakkaille on keskeytetty ja esim saksassa on asetettu latauskielto.

Akkujen valmistuksen yhteydessä 13.3 - 6.8 välisenä aikana akkuun on ehkä jäänyt jotain hitsausjäänteitä, jotka voi aiheuttaa oikosulun/tulipalon. Yhtään autoa ei ole toistaiseksi joutunut oikosulkuun. Tarkistus kestää noin 30 minuuttia ja jos autossa ongelma, korjaus kestää sitten kauemmin.
Yllä onkin mainittu melkeinpä kaikki oleellinen tieto. Aika vähän tuo tieto on ilmeisesti levinnyt vielä eteenpäin.
Alla on ainoa aiheeseen liittyvä linkki, joka tuli minulla vastaan.

https://paultan.org/2020/08/18/bmw-reca ... -x1-x3-x5/
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

VolvostaBemariin kirjoitti: 16 Elo 2020, 14:01
akusamulin kirjoitti: 16 Elo 2020, 10:34 Sain omani joulukuussa tilatun yksilön viime viikolla ennen kuin akkuongelma on tullut esille, luultavasti kutsu tulee tarkistukseen piakkoin.

Asiasta toiseen, ongelma autossa on kaistavahti. Käsittääkseni tämän pitäisi kuulua lisävarusteisiin "driving assistant" pakettiin, oliko koodi nyt 503. Itse en tällaista ole halunnut missään nimessä autooni, enkä sitä siihen tilannut, nyt se kuitenkin autossa on. Ongelma on, että tätä ei saa kytkettyä pysyvästi pois, se aktivoituu aina uudestaan, kun ajoon lähtee.
Onkohan tämä kaistavahti nykyään vakiovaruste 2021 autoissa? Hinnaston mukaan ei... Mutta se mikä olisi tärkeintä, millä keinolla kaistavahdin saa pysyvästi kytkettyä pois?
Ainakaan F11:ssä, F15:ssä ja niin eteenpäin ei kuulut edes "Driving assitant plus" pakettiin vaan piti tilata erikseen
Korjaan. Mulla meni nyt kaistavahti ja kuolleenkulamn varoitin sekaisin. Kaistavahti on paketissa ollut ainakin F1x sarjoissa
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Eipä tuosta kaistavahdista ole harmia, kun ottaa vain aktiiviohjauksesta ruksin pois ja säätää tärinän pienelle.
akusamulin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12

Jep, näin se olisi hyvä. Ongelma vaan on, että se ruksi pitää muistaa ottaa pois joka kerta kun starttaa auton. Ilmeisesti ennen kaistanvahdin ja kaistakorjaajan on voinut kytkeä pois päältä pysyvästi, eli onko tämä nyt joku 2021 mallin uutuusominaisuus? Sen verran häiritsevä ja jopa vaarallinen ominaisuus, jotta ajamisen ilo on poissa.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Meillä on viime lokakuussa luovutettu auto, eikä siihenkään kaistavahtia ole erikseen otettu. Liikkeestä kotiin ajaessa auton kaistavahti aiheutti kaksi vaaratilannetta ja kotipihalla otin sen aktiiviohjauksen pois ja tärinä hyvin lievälle. Ja ei ole auto enää sekoillut sen jälkeen. Eli aktiiviohjaus pysynyt pois päältä kertalaitolla. Ikävä jos tällainen huononnus tullut.
Waero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Loka 2019, 17:46

akusamulin kirjoitti: 19 Elo 2020, 18:25 Jep, näin se olisi hyvä. Ongelma vaan on, että se ruksi pitää muistaa ottaa pois joka kerta kun starttaa auton. Ilmeisesti ennen kaistanvahdin ja kaistakorjaajan on voinut kytkeä pois päältä pysyvästi, eli onko tämä nyt joku 2021 mallin uutuusominaisuus? Sen verran häiritsevä ja jopa vaarallinen ominaisuus, jotta ajamisen ilo on poissa.

Itse otin myös heti pois koska osoittautui vaaralliseksi. Olisi todella kummallista jos se pitäisi joka kerta ottaa pois päältä.

Olisikohan tuo sitten valmistautumista tähän:

https://tekniikanmaailma.fi/kaistavahti ... -autoihin/
akusamulin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12

Nyt on tullut kaksi muuta 2021 yksilöä tietoon, joissa molemmissa toimii samalla tavoin, eli joutuu aina kytkemään uudestaan. Pelkkä oven avaus aktivoi toiminnon, vaikka auto olisi käynnissäkin.

Kaistavahti automaattiohjauksella on turhista turhin ominaisuus autossa, varsinkin kun ne tuppaavat olemaan varsin agressiivisia toiminnassaan. Edistääkö tällainen liikenneturvallisuutta, epäilen vahvasti. Mielestä kaistavahti on jopa vaarallinen joissain tilanteessa.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Pystyyköhän tuon haittaohjauksen koodaamaan pois samoin kuin vaikka start-stopin tai turvavyön varoittimen?
Vastaa Viestiin