Vanha sotaratsu E90 320da vaihtuu ao. pakettiin, tiiä sitten paraneeko vaihtamalla! Tilaus syyskuussa, luovutus ensi viikolla.
Model 330E (EUR)
Colour SUNSET ORANGE METALLIC (C1X)
Upholstery ST.SENSATEC-KOMB./SCHWARZ (KFSW)
P7LDA Modell Sport Line
S1CBA CO2 package
S1CXA Xtraboost
S1DEA Exhaust emission standards EU6 RDE
S1UBA 17" light-alloy wheel double spoke 771
S205A Automatic transmission
S230A Extra package, EU-specific
S248A Steering wheel heater
S255A Sports leather steering wheel
S2PAA Wheel bolt retainer
S2VBA Tire pressure display
S302A Alarm system
S322A Comfort access
S3KAA Acoustic comfort windows
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S465A Through-loading system
S481A Sports seat
S488A Lumbar support, driver and passenger
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4ATA Interior trim finishers black high-gloss
S4NEA Blow-by heater
S4U9A Acoustic pedestrian protection
S4URA Ambient interior lighting
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S5A1A LED Fog lights
S5ACA High-beam assistant
S5AQA Active Guard Plus
S5AUA Driving assistant professional
S5DAA Passenger airbag deactivation
S5DCA Rear-seat headrests, folding
S5DMA Parking assistance system
S654A Radio Bavaria C III
S676A HiFi speaker system
S6AEA Teleservices
S6AFA Statutory emergency request
S6AGA eDrive services
S6AKA Connected Drive Services
S6C3A Digital professional
S6NWA Phoning with wireless charging
S6U3A BMW Live dashboard Professional
S6UHA Traffic Information
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S842A Cold-climate version
S850A Dummy-SALAPA
S8A9A Language version 'Finnish'
S8AXA On-board vehicle literature Finnish
S8EKA Dummy-SALAPA
S8KAA Dummy-SALAPA
S8R9A Refrigerant R1234yf
S8SMA Car ident. number visible from outside
S8TFA Active pedestrian protection
S8TGA Thiefproofing device
S993A model year code in VIN
S9AAA Outer skin protection
G20 tilaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Tummennetut taka- ja sivulasit ovat käyttökelpoisia. Miedolla tummennusasteella näkee yölläkin ulos mutta ei niin sisään, ja paahteella näitä kiittelee aina. Omalla kohdalla on tullut kokeiltua kai kerran vaihteiden vaihtamista manuaalisesti ja ainakin F30:en kohdalla koko Sport-vaihteisto tuntui olevan vähän liian urheilullisesti viretty omaan makuun (tai ajomoodi koeajolla unohtui Sportille). Normiajoon tarpeeton varuste, makuja on toki monia.hkarr kirjoitti: ↑27 Marras 2019, 23:13
Harkinnassa vielä jos budjetti sallii... (ehkä tässä järjestyksessä)
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
3AC Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
2TB Steptronic Sport-automaattivaihteisto
430 Sisä- ja ulkopeilipaketti
Olisiko suosituksia mitä lisätä (tai karsia) ? Budjetti on jo "rajoilla", mutta ainahan sitä voi säätää ...
Omassa F30:ssä on normaali 55L säiliö, joka on riittänyt parhaimmillaan yli tuhannen km:n ajoon ilman välitankkausta, jos ajaa paljon niin omien tarpeiden mukaan, mutta esim. 70L tankki täytenä painaa aina myös enemmän.
Jos ei ole vielä taittuvia takaistuimien niskatukia, ne ovat hyvä keksintö - näkyvyys taakse lisääntyy mukavasti. Jos ei ole useampia kuljettajia, niin sähkösäätö muistilla on aika tarpeeton. Jos on, niin sitten sillä on aina käyttöä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Kiitos vinkeistä!Petteri75 kirjoitti: ↑17 Joulu 2019, 20:54 Tummennetut taka- ja sivulasit ovat käyttökelpoisia. Miedolla tummennusasteella näkee yölläkin ulos mutta ei niin sisään, ja paahteella näitä kiittelee aina. Omalla kohdalla on tullut kokeiltua kai kerran vaihteiden vaihtamista manuaalisesti ja ainakin F30:en kohdalla koko Sport-vaihteisto tuntui olevan vähän liian urheilullisesti viretty omaan makuun (tai ajomoodi koeajolla unohtui Sportille). Normiajoon tarpeeton varuste, makuja on toki monia.
Omassa F30:ssä on normaali 55L säiliö, joka on riittänyt parhaimmillaan yli tuhannen km:n ajoon ilman välitankkausta, jos ajaa paljon niin omien tarpeiden mukaan, mutta esim. 70L tankki täytenä painaa aina myös enemmän.
Jos ei ole vielä taittuvia takaistuimien niskatukia, ne ovat hyvä keksintö - näkyvyys taakse lisääntyy mukavasti. Jos ei ole useampia kuljettajia, niin sähkösäätö muistilla on aika tarpeeton. Jos on, niin sitten sillä on aina käyttöä.
Aiempien kommenttien perusteella tilauslistalle on jo lisätty:
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
775 BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
Steptronic Sport-automaattivaihteisto (2TB) jäänee tilaamatta. Tiptronic Audissa rattivaihteet olivat hyvät, kun vaihteistossa oli normaali momentinmuuntimen viive, mutta Bemarin laatikossa varmaankin ilman pärjää.
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Itse ostaisin ne rattiläpykät. Yhdessä autossa niitä ei ollut ja toisessa oli (molemmat BMW F-sarjalaisia), niin ehdottomasti nyt ottaisin. Auttaa esim. ohituksissa, moottorijarrutuksissa, liukkaalla lähdössä jne. Ja halpa hinta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Höpsis. Ei niillä mitään tee. Kerran pari leikkii niin ei tarvi sen koommin ts. aika turhia ovat kun hoituu kaasupolkimellakin.
Ohitus, paina kickdown. Moottorijarrutus, käytä kaasua nopealla liikkeellä pohjemmassa - mitä nopeemmin ja syvemmällä, sitä pienempi vaihde / isompi moottorijarrutus. Liukkaalla lähtö, osta neliveto.
Minusta rattivaihteet on ihan turhat. En maksaisi noista. Saman tuloksen saat kun laitat vaihteenvalitsimen vasemmalle sport - asentoon.hkarr kirjoitti: ↑18 Joulu 2019, 22:05Kiitos vinkeistä!Petteri75 kirjoitti: ↑17 Joulu 2019, 20:54 Tummennetut taka- ja sivulasit ovat käyttökelpoisia. Miedolla tummennusasteella näkee yölläkin ulos mutta ei niin sisään, ja paahteella näitä kiittelee aina. Omalla kohdalla on tullut kokeiltua kai kerran vaihteiden vaihtamista manuaalisesti ja ainakin F30:en kohdalla koko Sport-vaihteisto tuntui olevan vähän liian urheilullisesti viretty omaan makuun (tai ajomoodi koeajolla unohtui Sportille). Normiajoon tarpeeton varuste, makuja on toki monia.
Omassa F30:ssä on normaali 55L säiliö, joka on riittänyt parhaimmillaan yli tuhannen km:n ajoon ilman välitankkausta, jos ajaa paljon niin omien tarpeiden mukaan, mutta esim. 70L tankki täytenä painaa aina myös enemmän.
Jos ei ole vielä taittuvia takaistuimien niskatukia, ne ovat hyvä keksintö - näkyvyys taakse lisääntyy mukavasti. Jos ei ole useampia kuljettajia, niin sähkösäätö muistilla on aika tarpeeton. Jos on, niin sitten sillä on aina käyttöä.
Aiempien kommenttien perusteella tilauslistalle on jo lisätty:
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
775 BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
Steptronic Sport-automaattivaihteisto (2TB) jäänee tilaamatta. Tiptronic Audissa rattivaihteet olivat hyvät, kun vaihteistossa oli normaali momentinmuuntimen viive, mutta Bemarin laatikossa varmaankin ilman pärjää.
Sama.
Tulee käytettya läes aina. Ja myös "rattiympäristö" paljon paremmannäköinen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep, makuasioita kuten niin moni muukin varuste. Jos diggaa niin ruksi paikalleen, jos tuntuu turhalta rahanmenolta, niin sitten säästää kynää!
Itse odottelen kovasti jo sitä aikaa, että pääsen vaihteista eroon. Siihen asti sihteeri vaihtaa, ei kuski. Kuskilla kiire laskea excelissä, että minkälainen olisi kuukausierä Taycanin kanssa.
Itse odottelen kovasti jo sitä aikaa, että pääsen vaihteista eroon. Siihen asti sihteeri vaihtaa, ei kuski. Kuskilla kiire laskea excelissä, että minkälainen olisi kuukausierä Taycanin kanssa.
Kuinkahan mahtaa nuo Taycanin ulostyöntyvät ovenkahvat toimia näissä nollanympäryskeleissä?lnaukkar kirjoitti: ↑20 Joulu 2019, 08:55 Jep, makuasioita kuten niin moni muukin varuste. Jos diggaa niin ruksi paikalleen, jos tuntuu turhalta rahanmenolta, niin sitten säästää kynää!
Itse odottelen kovasti jo sitä aikaa, että pääsen vaihteista eroon. Siihen asti sihteeri vaihtaa, ei kuski. Kuskilla kiire laskea excelissä, että minkälainen olisi kuukausierä Taycanin kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ottaa suosilla kahden läpyskän sijasta kaksi sylinteriä, paranee freude am fahren muutenkin kuin ohittaessa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ei taida olla ihan saman hintaisia varusteita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei, mutta vastine rahalle voi olla jopa parempi.-
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Hyviä kommentteja puolesta ja vastaan Steptronic "rattiläpysköistä", kiitoksia!
Varusteoptio (2TB, Steptronic Sport) on BMW-mittapuulla edullinen 210 € + autovero, yht. n. 240 €.
Jos vähänkään iloa Steptronic Sportista on, niin on kyllä helppo ruksia varustelistalle.
Kabiiniin tulee hienot rattivaihteet, mutta muuttuuko vaihteiston toiminta?
Eli onko Steptronic Sport "pelkät rattiläpyskät" vai onko vaihteisto nopeampi/agressiivisempi kuin normaali BMW 8-vaihteinen automaatti?
Tuoko Steptronic Sport normaalissa comfort tilassa terävyyttä / epämukavuutta vaihteiston toimintaan ?
Varusteoptio (2TB, Steptronic Sport) on BMW-mittapuulla edullinen 210 € + autovero, yht. n. 240 €.
Jos vähänkään iloa Steptronic Sportista on, niin on kyllä helppo ruksia varustelistalle.
Kabiiniin tulee hienot rattivaihteet, mutta muuttuuko vaihteiston toiminta?
Eli onko Steptronic Sport "pelkät rattiläpyskät" vai onko vaihteisto nopeampi/agressiivisempi kuin normaali BMW 8-vaihteinen automaatti?
Tuoko Steptronic Sport normaalissa comfort tilassa terävyyttä / epämukavuutta vaihteiston toimintaan ?
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Vaihtaa terävämmin ja taitaa löytyä sport+ ym. pientä eroo. Ton Steptronic Sportin saa koodattua toimintaan, joten ainoo mitä sillä varusteella sinällään saa on rattiläpyskät, jos eivät jo muutenkin tule m-sportissa tai m-sport-ratin kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep, saattaa vaihtaa paremmin. Jotkut huomaa eroa, toiset ei. Ajotilat ei välttämättä ole sidottu 2TB varusteeseen enää tässä G20-mallissa. Myös valittu moottori ja M-sport varustelu (kyllä/ei) vaikuttaa kokonaisuuteen.
Joka tapauksessa tuon kanssa saat rattiläpsyt. Ja ehkä jotain extraa vaihteiston toimintaan?
Joka tapauksessa tuon kanssa saat rattiläpsyt. Ja ehkä jotain extraa vaihteiston toimintaan?
Mutta jos saat läpsykät muulla varusteella, niin 50€ hintaan joku koodaa vaihteiston Steptronic Sportiksi (se on vaan päälle laitettava parametri) ym. muuta kivaa samalla ja säästät 200€ jolla voit ostaa vaikka ja mitä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
- Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
- Paikkakunta: Akaa
Pappabemari tilauksessa. Ei ajoavust... eiku ajohaitattimia, ei pleikkarimittaristoa eikä sporttia. No, Sport Line sisäverhoilun vuoksi (tekonahka-kangas yhdistelmä) ja M-ratti sekä urheiluistuimet ergonomian vuoksi. Mukavuutta ja pikkuluksusta kohtuuhintaisena pakettina on siis tässä tavoitteena. Tilattu syyskuussa ja toimitus toivottavasti tässä heti vuodenvaihteen jälkeen.
320i xDrive Sedan Sport Line
Mineral Gray
Business Comfort
-Comfort Access
-Acoustic Glazing
-Etuistuinten sähkösäätö, kuljettajan istuin muistilla
-Ristiseläntuki etuistuimiin
Heat
-Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
-Lämmitettävä ohjauspyörä
Automaattisesti himmentyvät ulkopeilit ja taustapeili
Sensatec-keinonahkainen kojelauta
Fine-wood trim oak grain open pored
HIFI kaiutinjärjestelmä
Nahkainen M-ohjauspyörä
Sisäkattoverhoilu Anthracite
320i xDrive Sedan Sport Line
Mineral Gray
Business Comfort
-Comfort Access
-Acoustic Glazing
-Etuistuinten sähkösäätö, kuljettajan istuin muistilla
-Ristiseläntuki etuistuimiin
Heat
-Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
-Lämmitettävä ohjauspyörä
Automaattisesti himmentyvät ulkopeilit ja taustapeili
Sensatec-keinonahkainen kojelauta
Fine-wood trim oak grain open pored
HIFI kaiutinjärjestelmä
Nahkainen M-ohjauspyörä
Sisäkattoverhoilu Anthracite
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Asiallisesti varusteltu "pappa-bemari" , mielestäni juuri kaikki oikeat / välttämättömät varusteet: sport penkit ja ratti, HIFI kaiuttimet .
Toimitusaika ilmeisesti tulee siis olemaan reilu 3 kk?
Toimitusaika ilmeisesti tulee siis olemaan reilu 3 kk?
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11