Uusi G20 3-sarja esitelty
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
330e on itselläni myös kiinnostuksen kohteena. Paljon tähän kiinnostukseen vaikuttaa 60 km toimintasäde, 40 km työmatka voisi jopa onnistua. Onkohan tuo auton sisäisen laturin teho minkälainen, sama kuin nykyisessä? Akkuhan on 12 kWh. Latausasema pitää kotiin järjestää, ilmeisesti esim. Webasto 16A, 3-vaihe syötöllä olisi ok, jos auton laturi vielä pystyisi hyödyntämään tuon 11 kW lataustehon.
Toivotaan, että auto tulee olemaan hiljainen ajomelultaan. Eikä kontrasti 5-sarjan välillä melun suhteeen ole niin iso kuin nykyisessä. Siinähän se sitten se auto taas olisi..
Toivotaan, että auto tulee olemaan hiljainen ajomelultaan. Eikä kontrasti 5-sarjan välillä melun suhteeen ole niin iso kuin nykyisessä. Siinähän se sitten se auto taas olisi..
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Pidän aikalailla 99% varmana että auto hyödyntää vain yhtä vaihetta. Olisi tietysti erittäin positiivinen yllätys jos lataisi nopeammin.AjamisenIloa kirjoitti: ↑30 Marras 2018, 14:08 Onkohan tuo auton sisäisen laturin teho minkälainen, sama kuin nykyisessä? Akkuhan on 12 kWh.
Tämä on tosiaan ollut kolmosen heikoin lenkkiAjamisenIloa kirjoitti: ↑30 Marras 2018, 14:08 Toivotaan, että auto tulee olemaan hiljainen ajomelultaan. Eikä kontrasti 5-sarjan välillä melun suhteeen ole niin iso kuin nykyisessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
OK, jos näin on, niin kannattaako silti tuo latausaseman syöttö asentaa 3-vaiheisena ja auton sisäinen laturi itse osaa käyttää vain yhtä vaihetta ? Lataustekniikan perusteet itselläni hieman hakusessa..
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tietysti kannattaa, jos vain kohteessa se on mahdollista. Itse pidän todennäköisenä, että ennemmin tai myöhemmin tulee käyttöä. Hintaero asentaessa on omaan silmään niin mitätön. Latausaseman hinnassakaan ei juuri eroa ole.AjamisenIloa kirjoitti: ↑30 Marras 2018, 14:33 kannattaako silti tuo latausaseman syöttö asentaa 3-vaiheisena ja auton sisäinen laturi itse osaa käyttää vain yhtä vaihetta ?
Arvostelut julkaistu, linkkilistaa Bimmerpostin foorumilla
https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1563785
https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1563785
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Muutamia huomioita arvosteluista joita vilkaisin
- laatufiilis kabiinissa todella kovalla tasolla
- kehutaan erittäin hiljaiseksi (no samat kehut sai myös uusi 5-sarja pari vuotta sitten)
- m-sport passiivinen jousituksen osalta todetaan autogefuhl arvostelussa, että liian jäykkä ja epämukava kadulla, lisävarusteinen adaptiivinen on parempi radalla ja kadulla. Suositellaan vakiojousitusta tai adaptiivista.
- sisällä enemmän tilaa, takajalkatilat kasvaneet
- voimalinjaa kehutaan suorituskyky, reagointi, kulutus kaikki saa kehuja.
- Se ohjaus esim. autogefuhl-esittelyssä: "steering feel is something i'm the least satisfied with, good control, precise steering, but no natural feeling for the steering" näin sanotaan lisävaruste sportti-ohjauksesta. Mutta toisaalta sama ohjaus "feels more sensitive in higher speeds" ja samaan aikaan kuitenkin kovassa nopeudessa ohjauksessa on selkeä kuollut alue keskellä, "Maybe so you feel more calm at higher speeds, I've also experienced this with recent Mercedes models"
"new 3-series now with more luxury and more technology while still more engaging to drive than some of its competitors"
- laatufiilis kabiinissa todella kovalla tasolla
- kehutaan erittäin hiljaiseksi (no samat kehut sai myös uusi 5-sarja pari vuotta sitten)
- m-sport passiivinen jousituksen osalta todetaan autogefuhl arvostelussa, että liian jäykkä ja epämukava kadulla, lisävarusteinen adaptiivinen on parempi radalla ja kadulla. Suositellaan vakiojousitusta tai adaptiivista.
- sisällä enemmän tilaa, takajalkatilat kasvaneet
- voimalinjaa kehutaan suorituskyky, reagointi, kulutus kaikki saa kehuja.
- Se ohjaus esim. autogefuhl-esittelyssä: "steering feel is something i'm the least satisfied with, good control, precise steering, but no natural feeling for the steering" näin sanotaan lisävaruste sportti-ohjauksesta. Mutta toisaalta sama ohjaus "feels more sensitive in higher speeds" ja samaan aikaan kuitenkin kovassa nopeudessa ohjauksessa on selkeä kuollut alue keskellä, "Maybe so you feel more calm at higher speeds, I've also experienced this with recent Mercedes models"
"new 3-series now with more luxury and more technology while still more engaging to drive than some of its competitors"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta? Olisi todella helppoa autovalmistajalle vetää ensimmäisiin esittelyautoihin tiukka äänieristys jokaiseen paneeliin ja saada näin mieluisia arvioita. Sitten varsinaisessa tuotannossa voidaan mennä sille säästölinjalle. Lisääntynyttä painoa voi sitten tarvittaessa kompensoida vaikka vähän korotetuilla tehoilla joten saadaan samat 0-100 lukemat.
(Esim. Ferrariahan on syytetty siitä että pressiautot ovat tyyliin lastutettuja ja viritettyjä raketteja ja sitten ne mitä myydään on päästöjen ja moottorin keston puolesta rajoitettu ilmoitettuihin lukemiin)
Juuri katsoin Carwown G20 koeajovideon, kehui hiljaiseksi ja sanoi että kyseisessä autossa on akustiikkalasit. Sillä saa eroa jo huomattavasti aikaan, en löisi vetoa sen puolesta että akustiikkalasit olisi vakiona.Galaxy1223 kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 12:40Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta?
Melu on autossa tärkeä asia, ja äänieristeitä lisäämällä sen torjuminen on aika helppoa. Mutta pitää muistaa että melutasoa hallitaan varsinkin kauppapoliittisista syistä.
- Akustiikkalasien tyyppinen varuste pitää olla lisävarustelistalla, koska halvalla lähtöhinnalla houkutellaan asiakas, ja lisävarusteilla tehdään katetta.
- Kolmonen ei voi olla hiljaisempi kuin vitonen, eikä vitonen hiljaisempi kuin kutonen tai seiska. Kuka muuten ostaisi ökympää mallia jos halvempi olisi "yhtä hyvä".
- Kolmosen pitäisi kuitenkin olla vähän hiljaisempi kuin C-klassen ja A4:n.
Kävin maahantuojan kutsuvierastilaisuudessa joku aika sitten. Äänieristykseen on kuulemma panostettu mm. a-pilarien osalta. Syntyviin pyörteisiin ja tuulen suhinaan on pyritty vaikuttamaan sivupeilien muodolla. Lisäksi ilmanvastuskerroin on luokkansa paras arvolla 0,23. Ääntä eristävä tuulilasi on vakiona ja etusivulasit saa lisävarusteena. Kaiken kaikkeaan lopputuloksen on luvattu olevan edeltäjää hiljaisempi.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Akustiikkalasit lisävaruste, mutta hinnoiteltu niin, että ei ole mitään järkeä olla ottamatta: 245,00€Wonderi kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 17:12Juuri katsoin Carwown G20 koeajovideon, kehui hiljaiseksi ja sanoi että kyseisessä autossa on akustiikkalasit. Sillä saa eroa jo huomattavasti aikaan, en löisi vetoa sen puolesta että akustiikkalasit olisi vakiona.Galaxy1223 kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 12:40Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta?
X3 30e M-Sport 2022
No, eipä se paljon muuta voi olla kuin hiljaisempi. F3X-sarja on kyllä todella meluisa.Herbert kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 20:54 Kävin maahantuojan kutsuvierastilaisuudessa joku aika sitten. Äänieristykseen on kuulemma panostettu mm. a-pilarien osalta. Syntyviin pyörteisiin ja tuulen suhinaan on pyritty vaikuttamaan sivupeilien muodolla. Lisäksi ilmanvastuskerroin on luokkansa paras arvolla 0,23. Ääntä eristävä tuulilasi on vakiona ja etusivulasit saa lisävarusteena. Kaiken kaikkeaan lopputuloksen on luvattu olevan edeltäjää hiljaisempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Vähän sama kuin ristiseläntuki etupenkkeihin, mutta silti myynnissä on yli 50k€ autoja joista niitä ei löydy. Ihmiset haluavat säästää ja tinkivät sitten mukavuudesta.LuZiaN0 kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 08:23Akustiikkalasit lisävaruste, mutta hinnoiteltu niin, että ei ole mitään järkeä olla ottamatta: 245,00€Wonderi kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 17:12Juuri katsoin Carwown G20 koeajovideon, kehui hiljaiseksi ja sanoi että kyseisessä autossa on akustiikkalasit. Sillä saa eroa jo huomattavasti aikaan, en löisi vetoa sen puolesta että akustiikkalasit olisi vakiona.Galaxy1223 kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 12:40Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta?
Joo, mutta suurin melunlähde Suomessa on karkea asfaltti. Jos alustarakenne on yhä sama ja alustan äänieristeet ennallaan, niin ei siinä pahemmin sivupeilien muodot ja tuulensuhinoiden muut vaimennukset auta. Huonolla tuurilla voi korvakuulolla tuntua jopa huonommalta, tuulensuhinat ovat hiljaisemmat jolloin rengasäänet kuulostaa kovemmilta.Herbert kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 20:54 Äänieristykseen on kuulemma panostettu mm. a-pilarien osalta. Syntyviin pyörteisiin ja tuulen suhinaan on pyritty vaikuttamaan sivupeilien muodolla. Lisäksi ilmanvastuskerroin on luokkansa paras arvolla 0,23. Ääntä eristävä tuulilasi on vakiona ja etusivulasit saa lisävarusteena. Kaiken kaikkeaan lopputuloksen on luvattu olevan edeltäjää hiljaisempi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ei yksikään ihminen halua säästää mukavuudesta tai turvallisuudesta, mutta niin kauan kuin BMW pystyy veloittamaan yli 50k€:n autossa sellaisistakin perusvarusteista kuin ristiseläntuki, näin tulee tapahtumaan. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan.. jne. Löytyyhän niitä autoja, joiden ovh on puolet bemarista ja vakiovarusteissa jopa peruspenkit parempia kuin F3x-vakiopenkit.Galaxy1223 kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 11:32Vähän sama kuin ristiseläntuki etupenkkeihin, mutta silti myynnissä on yli 50k€ autoja joista niitä ei löydy. Ihmiset haluavat säästää ja tinkivät sitten mukavuudesta.
Tuli katsottua itsekin YouTubesta G20-ensiajelu Portugalissa, siellähän oli varmasti autojournalisteja koko rata täynnä välillä. Välissä tuli mielenkiintoinen huomio nahkapenkeistä: kun nahka on lähtökohtaisesti jäykempää kuin mikään kangas, se ei ole yhtä pehmeä tai progressiivinen kuin kangaspenkki. Näin ollen saattaa tulla kohtia, joissa luu on lähimpänä pintaa, joita voi alkaa särkemään. Itse ei ole välttämättä aivan tällaiseen tullut törmättyä, mutta ei todellakaan voi olla täysin huomioimatta. Sama testaaja piti M Sport -rattia "outona" ja preferoi normirattia. Ei ole tullut itse kokeiltua ja varmasti täysin henkilökohtainen mieltymys, mutta jos ruorista on tehty entistä paksumpi ja muhkuraisempi, niin se voi jossain kohtaa tökkiä (kirjaimellisesti).
G20 suhteen omakohtaisesti eniten kiinnostaisi sisustuksen laatu ja hiljaisuuteen panostaminen. Seuraava tosin olisi pakosta perusmalli 16-tuumaisilla renkailla, kun kaikki kiva maksaa nyt Launch Edition -paketin jälkeen tarpeeksi. Diesel olisi melkein pakollinen, melko kova hintaero bensakoneeseen. Lisäksi kun sama 184hv on omassa autossa tällä hetkellä (samoin kuin ZF:n 8-vaihteinen?), niin ei välttämättä haluaisi vain päivitettyä koria vaan uutta tekniikkaakin. Noh, onneksi vaihtaminen maksaisi liikaa sietokykyyn nähden tällä hetkellä. Se vain voi olla pakko kun lapset kasvavat, F30 ei ole mikään Renault Megane III tai varsinkaan Skoda Superb takatiloiltaan.
Liikkuvissa kuvissa auto näytti paremmalta kuin valokuvissa, jopa puskurinkuorien typerät väkäset eivät pahoinpidelleet näkökalustoa niin paljoa. Valkoinenkin jopa meni, vaikka väkäset ovat kontrastina. Yhtään mustaa ei tainnut olla, mutta ehkä lehdistöautoina ei pidetä sellaisia, jotka eivät hyökkää lehtien kansista ulos selvästi.
Tuli muuten ajatus mieleen. Ollaankohan tässä jo BMW:n markkinointiosaston pahaa-aavistamattomia tulevaisuuden uhreja..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Muuten kyllä silmä hyvin tottunut jo tuohon uuteen kolmoseen, mutta tuo kyljen alareunan pokkaus ei vaan jätä rauhaan. Varsinkin valkoisesta autosta se pomppaa esille .. ja ei näytä hyvältä. Osui toistuvasti silmään kun katseli noita koeajopätkiä.
Mä en ehkä ymmärrä, mun silmään toi olisi parempi ilman
Mutta siis keula ja perä näyttää tässä vaiheessa .. tai vieläkin .. kivoilta.
Mä en ehkä ymmärrä, mun silmään toi olisi parempi ilman
Mutta siis keula ja perä näyttää tässä vaiheessa .. tai vieläkin .. kivoilta.
Itse ymmärsin sen kritiikin niin, että M-sport ratissa häiritsi epäsymmetrisyys. Siis ohjauspyörän kehä alareunasta ohuempi kuin puolien yläpuolelta, jopa selvästi kuvasta erottuva asia. Näyttää erikoiselta enkä tiedä onko tuo niin mukavan tuntuinen enää. Jotkuthan pitää M-sport ratteja jo liian paksukehäisinä.Petteri75 kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 14:39 ...Sama testaaja piti M Sport -rattia "outona" ja preferoi normirattia. Ei ole tullut itse kokeiltua ja varmasti täysin henkilökohtainen mieltymys, mutta jos ruorista on tehty entistä paksumpi ja muhkuraisempi, niin se voi jossain kohtaa tökkiä (kirjaimellisesti)...
Todennäköisesti näitä ostetaan siksi, ettei jakseta käydä läpi miljoonakohtaista lisävarustelistaa, eikä edes huomata että varustetta ei ole vakiona. Paljon on myös työsuhdeautoja joiden varustelun päättää joku firman pääkonttorilla, eikä sitä kiinnosta pätkääkään pikkuvarusteiden miettiminen.Galaxy1223 kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 11:32 Vähän sama kuin ristiseläntuki etupenkkeihin, mutta silti myynnissä on yli 50k€ autoja joista niitä ei löydy. Ihmiset haluavat säästää ja tinkivät sitten mukavuudesta.
Tai sitten muillakin ihmisillä on saman muotoinen selkä kuin minulla, paremmin sopisi ainakin F31:n sporttipenkki ilman ristiseläntukea (pussi tyhjänäkin se on vähän pulleampi kuin ilman pussia).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
- Auto: M440i xDrive G22
- Paikkakunta: Klaukkala
Galaxy1223 kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 11:32 Vähän sama kuin ristiseläntuki etupenkkeihin, mutta silti myynnissä on yli 50k€ autoja joista niitä ei löydy. Ihmiset haluavat säästää ja tinkivät sitten mukavuudesta.
Itselläni on aivan sama juttu. Aikoinaan omistin E92 325xi:n, jossa oli sporttipenkeissä ristiseläntuki. Mutta samoin kuin Wonderilla, minullakin selkä on sellainen, että tyhjäkin pussi tekee penkistä huonomman. Joten sen jälkeen uutena ostamani autot ovat olleet sporttipenkeillä ilman ristiselän säätöä. Joku voi tietysti sanoa, että ristiselän säädön puuttuminen vaikeuttaa auton jälleenmyyntiä. Mutta kun käytettynä yli 50k€ arvoisen auton myyminen ei yksityiseltä yksityiselle onnistu kovin hyvin muutenkaan, niin eiköhän ylivoimaisesti suurin osa tuon hintaluokan käytetyistä mene vaihdossa liikkeeseen. Siellä eivät ole ainakaan minulle nikotelleet ristiselän säädön puutumisesta pätkän vertaa, enkä ole huomannut sen vaikuttavan hyvityshintaan tai halukkuuteen ottaa autoa vaihdossa.