Ei ole mitään käsitystä millaisia todellisia kuluja auton eri variaatiot tuottavat, mutta jotenkin voisi kuvitella että pelkästään erilaisen moottorin heittäminen keulille ei ole mikään ongelma. RWD vs. Xdrive varmaan vaatii jo varmasti erilaisia kokoonpano robotteja linjalle eli sen osalta ymmärrän, saati sitten kun soppaan sotketaan mukaan hybridit. Jos olisin BMW talousosastolla karsimassa niin tässä olisi varmaan minimisetti mitä tarjoaisin voimalinjan puolesta:jpk kirjoitti: ↑21 Touko 2018, 21:58 BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...
https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/
320i
330e Xdrive
340i Xdrive
320d
Kaikki automaatteina. Diesel on jokatapauksessa köyhän valinta joten turha sillä puolella on tarjota mitään muuta kuin perus 320d. Tälläisella jaolla kaikki mallit eroaisivat toisistaan aika selkeästi.
Sitten vielä noista isoista paketoinneista ja lyhyistä lisävarustelistoista mitä esim. KIA harrastaa. Tavallaan ne on ihan jees koska kohtuullisella lisäpanostuksella saa yleensä ainakin paperilla paljon varusteita. Ongelma saattaa vaan tulla paketoinnissa. Eli jos haluaa vaikka premium audion ja jos sen saa vasta parhaalla varustetasolla. Siinähän sitten maksat tuhansia euroja extraa ja saat myös varusteita joita et halunnut. Tyyppiesimerkit ovat nahkasisusta ja kaikenlaiset turvavarusteet jotka maksavat paljon, mutteivät esim. minulle merkitse oikeastaan mitään.