I4 teknisiä kysymyksiä

G20, G21, G22, G23, G24, G26
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Onko tiedossa mitä sähköisiä palveluita on saatavissa I4 malliin myöhemmin BMW:n palveluista?
1. Remote recorder ja minimivaatimukset tekniikalta
2. Driving assistance - > päivitys professional versioon
3. Onko surround view tarjolla Suomessa
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jos nyt oikein kysymystä tulkitsin niin

1) drive recorder voi ostaa storesta kunhan autossa on parking assistant plus eli 360-kamerat.
2) ei, driving assistant ja driving assistant pro pitää molemmat ruksia ihan tehtaalta, ei saa ostettua jälkikäteen. Aktiivivakkarin saa ostettua, mut kannattaa sekin ruksia jo tehtaalta, halvempi.
3) surround view ...siis että voit katsoa auton kameroita puhelinapplikaatiolla? ei ole päällä suomessa .
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Kiitos lnaukkar!
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Mitä exraa tulee tarkalleen lisää, jos tilaa Driving assistance professionalin adaptiivisen vakionopeussäätimen ja driviing assistancen lisäksi:
- muutaman sekunnin automaattiohjaus / handsfree ohjaus?
- säästääkö oikeasti nopeuden tunnistettuun kilpinopeuteen itsestään/täysin automaattisesti +/- haluttu poikkeama?

(Nykyisessä 530eX autossa tuo mainittu kombo driving assistance + adaptiivinen vakionopeus = oikein tyytyväinen)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

M-Sport kirjoitti: 09 Marras 2021, 02:33 Mitä exraa tulee tarkalleen lisää, jos tilaa Driving assistance professionalin adaptiivisen vakionopeussäätimen ja driviing assistancen lisäksi:
- muutaman sekunnin automaattiohjaus / handsfree ohjaus?
- säästääkö oikeasti nopeuden tunnistettuun kilpinopeuteen itsestään/täysin automaattisesti +/- haluttu poikkeama?

(Nykyisessä 530eX autossa tuo mainittu kombo driving assistance + adaptiivinen vakionopeus = oikein tyytyväinen)
Suomessa ei ota uutta nopeutta käyttöön automaagisest, pitää napista vahvistaa että ok. Muualla kyllä toimii ilman vahvistusta, esim taitaa toimia jos hyppäät rajan yli ruotsiin..


"driving assistant pro" vs "driving assistant + aktiivivakkari"

Meillä on molemmat kombinaatiot ajossa, 5-sarjalaisessa on toi assistant pro ja 1-sarjalaisessa vaan assistant + aktiivivakkari (acc). Henkilökohtaisesti omassa ajossa koettuna eroa tulee harvoin ja silloinkin lähinnä siis vain ruuhkassa toi automaattiohjaus on ihana. Pitkää matkaa ajaa molemmilla ok, en mä varsinaisesti kaipaa tota automaattiohjausta monestikaan, mutta onhan se leppoisampi sen kanssa kuitenkin jos nyt edes vähän. Pro:n risteävän liikenteen varoitus eteen laukeaa tietyissä tilanteissa, toisestahan se puuttuu.

Konkreettiset parannukset mitä pro tuo
- ohjausavustin
- risteävän liikenteen tunnistus eteen
- aktiivinen sivutörmäyssuoja
- hätäpysäytysavustin

... ja jos jotain unohtui niin muutakin. Ulkomailla ominaisuuksia taitaa olla vielä tästäkin enemmän, mm. kertoo että liikennevalot vaihtuivat ja että risteyksessä on väistämisvelvollisuus ja mitälie.

Ja toimintojen lisäksi tossa pro:ssa se keulan tutka on korkeamman resoluution ja siksi avustimet toimii 210 kmh asti kun tuo normaali vakkari on "vain" 160kmh rajaan asti.

Olen myös aika varma että pro-version aktiivivakkari toimii eri tavalla kuin toi "halvempi" elikkäs se logiikka ei ole identtinen. Ainakin meidän autoissa käytöksessä on eroa ja vielä niin päin että vanhemman vuosimallin "pro" auto toimii paremmin monessa tilanteessa kuin se jossa vain "assistant + acc".
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Epäilen tulkintaa :thup: Remote recorder on varmaan eri kun drive recorder (ei sillä kovin kummosia filmejä kuvata).
Auton kameroiden käyttöä etänä "remote 3D View" toimintoa en saanut omassa toimimaan. Forumilta löysin että laki estää tämän käytön. :w00t:
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Netissä on paljon kirjoituksia, jossa i4 M50 on osoittautunut nopeaksi ja tuntuu nopeammalta, kuin BMW:n julkaisemat luvut. Onkohan jossain jo kellotettu suorituskykyä? Ainakaan Zperfs tai videoista en ole löytänyt.

Yksi askarruttava seikka on ollut pohjalevyn alle laitettu akku, joka on madaltanut maavaraa 125 mm. Autossa on pitkä akseliväli. Tuleekohan töyssyissä ongelmia? Joko on joku aktiivinen tai pääkaupunkiseudun / muidenkin kuntien päättävissä elimissä hankkinut i4 auton? Kannattaa hyvissä ajoin aloittaa kampanja töyssyjen poistamiseksi, tulee meinaan kaupungille kalliiksi, kun raavitaan ensimmäiset 100 autoa pohjastaan kaupungin lukuun, joten vink vink, jos kaupungin herroja kuulolla.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

M-Sport kirjoitti: 09 Marras 2021, 19:00 Netissä on paljon kirjoituksia, jossa i4 M50 on osoittautunut nopeaksi ja tuntuu nopeammalta, kuin BMW:n julkaisemat luvut. Onkohan jossain jo kellotettu suorituskykyä? Ainakaan Zperfs tai videoista en ole löytänyt.
Carwow kellotti i4 M50:n 0-60mph kiihtyvyydeksi tasan saman kuin ovat kellottaneet G80 M3:lle. Joka oli useamman kymmenyksen vähemmän kuin virallinen aika, Youtubesta löytyy kun en lukemaa ulkoa muista.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Pohjalevy
Pohjalevy
E396D08C-320B-44AC-95C2-F0125A32FCBB.png (372.76 KiB) Katsottu 13190 kertaa
Pohjalevy
Pohjalevy
E396D08C-320B-44AC-95C2-F0125A32FCBB.png (372.76 KiB) Katsottu 13190 kertaa
Mitä mieltä olette maavarasta. Ainakin muissa sivustoissa se herättää huolta.
Liitteet
Kuva 2
Kuva 2
76DCB91F-0793-49FF-8B9B-93AC654F3E91.png (106.23 KiB) Katsottu 13190 kertaa
Kuva 1
Kuva 1
56E32328-42EE-4C5A-9154-34E0278385A3.png (83.41 KiB) Katsottu 13190 kertaa
Messier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 20:55

M-Sport kirjoitti: 11 Marras 2021, 19:43 Mitä mieltä olette maavarasta. Ainakin muissa sivustoissa se herättää huolta.
Hyvältä näyttää.
Eihän tuon mikään maasturi ole tarkoituskaan olla.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Normaali autossa maavara on noin 15-18 cm.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

M-Sport kirjoitti: 12 Marras 2021, 15:57 Normaali autossa maavara on noin 15-18 cm.
Vertailun vuoksi meidän F40 118i vm2020 m sport maavara tyhjänä on alle 13cm eturenkaan etupuolella olevan ilmanohjaimen alareunan kohdalta ja aika tasan 13cm eturenkaan takaa. Auton etupuskurin alareuna menee jossain 16 sentissä.

Toki i4:ssä on sitten pidempi akseliväli
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Niin ja kohtuu yleinen auto MB CLAn maavara ainoastaan 10,4cm!
Mutta olishan tuo n.14-15cm ihan ok.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mrmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
Auto: X3 20d
Paikkakunta: Lieto

Onko i4:ssä asetuksista valittavissa ryömintö moodi? Varsinkin peruutettaessa tuntuisi turvallisemmalta, että jos jarrutusta keventämällä saisi auton ryömimään..
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mrmela kirjoitti: 07 Touko 2022, 17:31 Onko i4:ssä asetuksista valittavissa ryömintö moodi? Varsinkin peruutettaessa tuntuisi turvallisemmalta, että jos jarrutusta keventämällä saisi auton ryömimään..
Ei sitä ole useimmissa sähköautoissa edes vaihtoehtona. Eikä kyllä kaipaakaan kun yhden polkimen ajomoodissa menee helpommin, varsinkin peruuttelut.
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

Yo. keskustelun innoittamana piti eilen käydä hakemassa Espoon Laakkoselta i4 koeajoon, jotta voisin tarkistaa tuon maavaran. Meidän autotallin luiska on aika haasteellinen ja rakennusaikana yhen urakoitsijan (etelänaapurista) A8:n keula raapi maata joten kaivurilla piti ottaa hiekkaa aika paljon pois. Kivetystä tehdessäni mietin oikeaa profiilia tarkkaan ja siinä sitten kului melkoinen määrä kaljaa. Lopputulos oli varsin hyvä mutta tuo i4 teki kyllä hieman tiukkaa. Autotallin kynnyksen ja i4:n helman väliin jäi tuskin 5 senttiä mutta tämähän riittää kun autossa on takana ilmajouset niin perä ei laahaa maata jos peräkontti täynnä tavaraa.

Muoks. Tietenkin tuli sitten kokeiltua eilen myös kaduilla olevia töyssyjä ja ei niiden kanssa ollu mitään ongelmia.
Liitteet
20220603_154601_2.jpg
20220603_154601_2.jpg (885.14 KiB) Katsottu 8400 kertaa
20220603_154552_2.jpg
20220603_154552_2.jpg (602.71 KiB) Katsottu 8400 kertaa
20220603_154720_2.jpg
20220603_154720_2.jpg (895.91 KiB) Katsottu 8400 kertaa
prätkä: Kawasaki H2 SX
Vastaa Viestiin