Havaitut puutteet/viat 45e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Voisin kuvitella, että kyllä tehtaalla on tarkat tiedot, minkä alihankkijan akku on missäkin vin koodissa, joten jos ei takaisinkutsua ole omaan autoon, se on kunnossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Näin itsekkin mutuillut ja viimme yö sen todisti, ei palanut auto eikä talli. Tämän hetkisillä tiedoilla kutsumattomat eivät ole vähän rikki. On iso nippu 45e jotka ovat kunnossa, pisti silmään linkin Usa:n takaisinkutsuttujen X3 määrä ja puolta pienempi 45e määrä, vaikka eikö X3 30e alettu tehdä ainakin puoli vuotta myöhemmin.
Tai siis siitä/niistä ei ole vielä tunnistettu virhettä (known error).
Kysyin tänään myyjältä, että koskas autot lähtee Hankoon, niin vastaus oli että eipä ole vielä näköpiirissä sellaista. Lupasi huomenna soittaa, kun BMW:n tiistai palaveri on käyty.
Lisäksi tänä aamuna auto herjasi voimansiirrosta, mutta lopetti sen sitten itsestään
Kysyin tänään myyjältä, että koskas autot lähtee Hankoon, niin vastaus oli että eipä ole vielä näköpiirissä sellaista. Lupasi huomenna soittaa, kun BMW:n tiistai palaveri on käyty.
Lisäksi tänä aamuna auto herjasi voimansiirrosta, mutta lopetti sen sitten itsestään
Iltalehti uutisoi: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... a1e5387df3
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Uusi 45e-kuski ilmoittautuu.
Noita akkutakaisinkutsuja on kaksi erillistä: Ensimmäinen koski jotain hitsaussaumaongelmaa helmi-elokuussa valmistetuissa autoissa ja toinen akkukennoihin päässeitä epäpuhtauksia (syyskuun puolelle asti). Jälkimmäinen on se, joka nyt seisottaa autoja Zeebruggessa ja jonka takia lataaminen kiellettiin autoissa, joissa mahdollisesti on viallisia kennoja. BMW tiettävästi kehittää/kehitti ohjelmistoa, jonka avulla akusto voitaisiin testata, mutta nyt on kuulunut huhua, että testaamisesta olisi luovuttu ja akustot aiotaan vaihtaa. Saa nähdä, miten käy. Lisäksi on kolmas, jotain takapenkkien hitsisaumaa koskeva takaisinkutsu, josta kerrottiin tällä viikolla (lokakuun viimeinen viikko). Omaan autooni (valmistettu syyskuun alussa) ei osunut mikään näistä.
Olen nyt ajellut pari iltaa 45e:llä. Eilen tuli softapäivitys versioon 07/2020.54, en havainnut mitään eroa mutta kaipa siellä jotain on.
Bugeja: Spotify ei muista, missä kohtaa kappaletta oltiin menossa, jos auton sammuttaa ja käynnistää. Se myös unohtaa, että toistossa oli shuffle-mode päällä. Toiminto "älä sammuta autoa kun kuljettaja poistuu" (mikä liekään tarkalta nimeltään) ei toimi. Auto sammuu aina, kun kuskin turvavyön irrottaa ja avaa oven.
Laser-valoista en tiedä, toimivatko ne vai eivät. Yritin nostaa nopeuden suoralla tiellä alle 50 km/h:sta 90:een ja tarkkailla maisemaa, liikennemerkkejä ym. mutta en osaa sanoa, tapahtuiko kuuden kympin kohdalla mitään vai ei. Ihmetyttää, toimivatko koko laserit - jos toimivat, niin ei noilla kyllä mitään tee. Alle puoleen hintaan olisi saanut asennettuna 150 watin LED-palkin, jolla NÄKEE.
HK-stereot eivät onneksi ole aivan niin huonot, kuin ulkomaan foorumilla peloteltiin. Kyllä noiden kanssa voi elää.
Renkaiksi otin 20-tuumaiset, koska arvostan mukavuutta ja etenkin hiljaisuutta. Kitkat ovat ainakin ok, saa nähdä miltä run flateillä ajaminen maistuu kevään koittaessa.
Olen yrittänyt ajella bensalla, jotta saisin sisäänajon tehtyä, mutta auto pyrkii ajotilasta riippumatta käyttämään sähköä aina kun silmä välttää. Vaihto bensan ja sähkön välillä on kyllä erittäin huomaamaton, lähinnä sen näkee kierroslukumittarista (silloin kun se on näkyvillä) ja kulutuslukemista.
Oli tarkoitus kokeilla Android Autoa, mutta puhelimeni hermostuu, kun se kytkeytyy auton wifiin eikä pääsekään sitä kautta nettiin. Luin jopa ohjekirjaa, mutta en löydä valikoista paikkaa, missä tuon hotspotin saisi päästämään nettiin. Jos joku sattuu tietämään, niin olisin Tiedosta Kiitollinen.
Noita akkutakaisinkutsuja on kaksi erillistä: Ensimmäinen koski jotain hitsaussaumaongelmaa helmi-elokuussa valmistetuissa autoissa ja toinen akkukennoihin päässeitä epäpuhtauksia (syyskuun puolelle asti). Jälkimmäinen on se, joka nyt seisottaa autoja Zeebruggessa ja jonka takia lataaminen kiellettiin autoissa, joissa mahdollisesti on viallisia kennoja. BMW tiettävästi kehittää/kehitti ohjelmistoa, jonka avulla akusto voitaisiin testata, mutta nyt on kuulunut huhua, että testaamisesta olisi luovuttu ja akustot aiotaan vaihtaa. Saa nähdä, miten käy. Lisäksi on kolmas, jotain takapenkkien hitsisaumaa koskeva takaisinkutsu, josta kerrottiin tällä viikolla (lokakuun viimeinen viikko). Omaan autooni (valmistettu syyskuun alussa) ei osunut mikään näistä.
Olen nyt ajellut pari iltaa 45e:llä. Eilen tuli softapäivitys versioon 07/2020.54, en havainnut mitään eroa mutta kaipa siellä jotain on.
Bugeja: Spotify ei muista, missä kohtaa kappaletta oltiin menossa, jos auton sammuttaa ja käynnistää. Se myös unohtaa, että toistossa oli shuffle-mode päällä. Toiminto "älä sammuta autoa kun kuljettaja poistuu" (mikä liekään tarkalta nimeltään) ei toimi. Auto sammuu aina, kun kuskin turvavyön irrottaa ja avaa oven.
Laser-valoista en tiedä, toimivatko ne vai eivät. Yritin nostaa nopeuden suoralla tiellä alle 50 km/h:sta 90:een ja tarkkailla maisemaa, liikennemerkkejä ym. mutta en osaa sanoa, tapahtuiko kuuden kympin kohdalla mitään vai ei. Ihmetyttää, toimivatko koko laserit - jos toimivat, niin ei noilla kyllä mitään tee. Alle puoleen hintaan olisi saanut asennettuna 150 watin LED-palkin, jolla NÄKEE.
HK-stereot eivät onneksi ole aivan niin huonot, kuin ulkomaan foorumilla peloteltiin. Kyllä noiden kanssa voi elää.
Renkaiksi otin 20-tuumaiset, koska arvostan mukavuutta ja etenkin hiljaisuutta. Kitkat ovat ainakin ok, saa nähdä miltä run flateillä ajaminen maistuu kevään koittaessa.
Olen yrittänyt ajella bensalla, jotta saisin sisäänajon tehtyä, mutta auto pyrkii ajotilasta riippumatta käyttämään sähköä aina kun silmä välttää. Vaihto bensan ja sähkön välillä on kyllä erittäin huomaamaton, lähinnä sen näkee kierroslukumittarista (silloin kun se on näkyvillä) ja kulutuslukemista.
Oli tarkoitus kokeilla Android Autoa, mutta puhelimeni hermostuu, kun se kytkeytyy auton wifiin eikä pääsekään sitä kautta nettiin. Luin jopa ohjekirjaa, mutta en löydä valikoista paikkaa, missä tuon hotspotin saisi päästämään nettiin. Jos joku sattuu tietämään, niin olisin Tiedosta Kiitollinen.
Bensalla ajo pitäisi onnistua, kun tökkää vaihdetikun vasemmalle sportti-moodiin.bittivirhe kirjoitti: ↑30 Loka 2020, 22:29 Olen yrittänyt ajella bensalla, jotta saisin sisäänajon tehtyä, mutta auto pyrkii ajotilasta riippumatta käyttämään sähköä aina kun silmä välttää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Ajoin tänään kokeeksi battery control modessa (100% asetuksella) ja polttomoottori pyöri käsittääkseni lähes koko matkan (akku oli lähtiessä täynnä ja nyt varaustaso on 97%). Kulutus 80 km:n matkalla oli koneaivon mukaan alle 8 l / 100 km. Täytyy testata pitemmälläkin matkalla.bittivirhe kirjoitti: ↑31 Loka 2020, 16:53Jep, ajelee vaan aika pienellä vaihteella ellei vaihda käsin ja sitten saakin vaihdella koko ajan käsin ;-)
Tuohon patteri takaisinkutsuun liittyen uutta tietoa omalta osaltani;
Auto kuljetetaan siis Hankoon (en tiedä milloin) ja siksi ajaksi saa sijaisauton. Akkua ei vaihdeta vaan se testataan <- miten se kuntoon tulee testaamalla?
On kyllä jääneet ajot aika vähille tällä autolla tämän tilanteen vuoksi
Auto kuljetetaan siis Hankoon (en tiedä milloin) ja siksi ajaksi saa sijaisauton. Akkua ei vaihdeta vaan se testataan <- miten se kuntoon tulee testaamalla?
On kyllä jääneet ajot aika vähille tällä autolla tämän tilanteen vuoksi
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Jotenkin testilataavat akkua ja jos toimii ok, saat auton takaisin testattuna. Jos ei kestä testilatauksia, pitää siihen varmaan uusi akku vaihtaa.M_75 kirjoitti: ↑05 Marras 2020, 12:48 Tuohon patteri takaisinkutsuun liittyen uutta tietoa omalta osaltani;
Auto kuljetetaan siis Hankoon (en tiedä milloin) ja siksi ajaksi saa sijaisauton. Akkua ei vaihdeta vaan se testataan <- miten se kuntoon tulee testaamalla?
On kyllä jääneet ajot aika vähille tällä autolla tämän tilanteen vuoksi
BMW ei suostu vaihtamaan kalliimpaan malliin, vaikka autolla on ajettu vasta 4000km.
Tänään tuli viesti kaikille ongelmallisille. Korvausta 250€
Korjausajankohta siirtynee helmikuulle.
Itse käynnistän oikeusprosessin. Onneksi maksan vakuutuksia jo firman takia tällaisia varten. Maanantaina ajan auton Laakkosen pihaan ja heitän avaimet myyjälle.
Tänään tuli viesti kaikille ongelmallisille. Korvausta 250€
Korjausajankohta siirtynee helmikuulle.
Itse käynnistän oikeusprosessin. Onneksi maksan vakuutuksia jo firman takia tällaisia varten. Maanantaina ajan auton Laakkosen pihaan ja heitän avaimet myyjälle.
Viimeksi muokannut Naggi, 06 Marras 2020, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli itsekin naureskeltua tuolle kompensaatiolleNaggi kirjoitti: ↑06 Marras 2020, 22:53 BMW ei suostu vaihtamaan kalliimpaan malliin, vaikka autolla on ajettu vasta 4000km.
Tänään tuli viesti kaikille ongelmallisille. Korvausta 250€
Korjausajankohta siirtynee helmikuulle.
Itse käynnistän oikeusprosessin. Onneksi maksan vakuutuksia jo firman takia tällaisia varten. Maanantaina ajan auton Laakkosen pihaan ja heitän avaimet myyjälle.
Olen käynyt maahantuojan kanssa kirjeenvaihtoa ja on kyllä ollut yhtä tyhjän kanssa. Samaa tiedotetta kirjoittavat eri tavalla joka vastaukseen, eivätkä vastaa esitettyihin kysymyksiin muuta kuin muistuttamalla niistä.
Laitatko vaikka privalla tietoa miten tuo prosessisi etenee.
Viimeksi muokannut M_75, 30 Marras 2020, 12:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
- Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S - Paikkakunta: Uusimaa
Mistä olet saanut tiedon helmikuusta? Itse sain tiedon, että autot viedään erissä Hankoon tarkastettavaksi ja ensimmäisille oli tieto kuljetuksesta lähtenyt viime viikon alussa. Itse en ole vielä saanut tietoa tarkastuksesta.Naggi kirjoitti: ↑06 Marras 2020, 22:53 BMW ei suostu vaihtamaan kalliimpaan malliin, vaikka autolla on ajettu vasta 4000km.
Tänään tuli viesti kaikille ongelmallisille. Korvausta 250€
Korjausajankohta siirtynee helmikuulle.
Itse käynnistän oikeusprosessin. Onneksi maksan vakuutuksia jo firman takia tällaisia varten. Maanantaina ajan auton Laakkosen pihaan ja heitän avaimet myyjälle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Sulla on varmaan sitten maaliskuussa vuoroMatala kirjoitti: ↑09 Marras 2020, 11:16Mistä olet saanut tiedon helmikuusta? Itse sain tiedon, että autot viedään erissä Hankoon tarkastettavaksi ja ensimmäisille oli tieto kuljetuksesta lähtenyt viime viikon alussa. Itse en ole vielä saanut tietoa tarkastuksesta.Naggi kirjoitti: ↑06 Marras 2020, 22:53 BMW ei suostu vaihtamaan kalliimpaan malliin, vaikka autolla on ajettu vasta 4000km.
Tänään tuli viesti kaikille ongelmallisille. Korvausta 250€
Korjausajankohta siirtynee helmikuulle.
Itse käynnistän oikeusprosessin. Onneksi maksan vakuutuksia jo firman takia tällaisia varten. Maanantaina ajan auton Laakkosen pihaan ja heitän avaimet myyjälle.