tomij kirjoitti: ↑18 Tammi 2021, 10:58Sama ilmiö varmaan. Oletan, että se (servo?)moottori on siinä keskellä ja kääntelee molempien puolien läppiä.bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04 Vikoja 4565 km mennessä:
- keulan alimmat läpät jälleen jumissa, moottori yrittää käännellä niitä pitkään kun auton laittaa lataukseen
Huomasin eilen, että omassa autossa oli alemmat läpät jämähtäneet puoliväliasentoon, kun sinne oli muodostunut jääkokkareita väleihin. Keulasta kuului sammutuksen jälkeen todella pitkään sellaista sammakon kurnutusta muistuttavaa n. sekunnin kestävää ääntä, ehkä n. 15 sekunnin välein. En pystynyt varmuudella paikantamaan mistä se tulee, mutta kun vein auton joksikin tunniksi lämpimään halliin, niin sen jälkeen läpät olivat täysin auki ja kurnutusta ei enää kuulunut. Tulkitsin, että kyse oli juurikin tuosta samasta asiasta....
Havaitut puutteet/viat 45e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Onko kukaan hyomannut sellaista, että kun pyyhkimet ajaa 'sulkien vaihto&huolto' asentoon tai talviasentoon näin Suomessa, niin esim lumitöitä tehdessä ja comfort accessin naksuteessa hetken, pyyhkimet 'palaavat normiasentoon' No jos ne on nostettu ylös, silloin tietysti ne osuvat konepellin reunaan. Mutta joku voima haistelu niissä on, koska se on vain hyvin vieno kolaus ja pyyhkimet nousevat hiukan takaisin ja pysähtyvät. Aluksi en edes tajunut, mitä tapahtui, koska kontaktiääni oli todella heikko. Hienoa tekniikkaa toki, pyyhkimet eivät väänny eikä peltiinkään merkausta. Mutta eihän tässä mitään järkeä ole? Ei noita uskalla tuossa huoltoasennnossa nostaa ylös Kuitenkaan ei muista ottaa avain pois taskusta lumitöitä tehdessä. Onkohan tämä joku bugi vai miksi toiminta on koodattu näin.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Kerran omistin auton, jossa pyyhkijät oli poterossa ts. piti ajaa huoltoasentoon kun muuten ois noussu konepeltiä vasten. Totesin, että ei koskaan enää tommosia autoja Suomeen. Tosi kiva kaivaa sieltä pyyhinpoteron välistä lunta ja jääkikkareita. Taas näköjään suunnittelun kukkasia uusissa Puimureissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Jep,eikä niin uusi asia edes . Bemarin tuulilasinpyyhkimien toimita talvella on ollut jo 80-luvun lopulta tilassa 'parantamisen varaa on'. Ne menevät niin alas konepelin taakse ja tuulilasin alareunaan, että sulat eivät pysy sulana.masaf1 kirjoitti: ↑24 Tammi 2021, 08:39 Kerran omistin auton, jossa pyyhkijät oli poterossa ts. piti ajaa huoltoasentoon kun muuten ois noussu konepeltiä vasten. Totesin, että ei koskaan enää tommosia autoja Suomeen. Tosi kiva kaivaa sieltä pyyhinpoteron välistä lunta ja jääkikkareita. Taas näköjään suunnittelun kukkasia uusissa Puimureissa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Jouduin ajamaan umpihangessa ja ajattelin, että hyödynnän maksimimaavaraa. Menomatkalla kaikki ok, mutta paluumatkalla auto ei suostunut nousemaan ylimpään asentoon, vaan sanoi joka yrityksellä "Level change not available." Nopeus oli pieni ja kokeilin myös pysähtyä, ei apua. Manuaalin mukaan yksi syy on "moottori ei ole käynnissä", joten käynnistin moottorin, ei apua. Kaikki muut tasot toimivat, käytin auton ala-asennossa ja nostin taas ylös, toiseksi ylimmälle tasolle pääsi mutta ylimmälle ei.
Manuaalissa on esimerkinomaisesti lueteltu kahdeksan syytä tasonsäädön esteeksi, mutta mikään noista mainituista ei voinut olla syynä ja neljä tasoa toimi, joten miksi ylin ei toiminut?
Eipä näköjään kannata luottaa, että tuota ominaisuutta voisi käyttää, jos pakottava tarve iskee.
Manuaalissa on esimerkinomaisesti lueteltu kahdeksan syytä tasonsäädön esteeksi, mutta mikään noista mainituista ei voinut olla syynä ja neljä tasoa toimi, joten miksi ylin ei toiminut?
Eipä näköjään kannata luottaa, että tuota ominaisuutta voisi käyttää, jos pakottava tarve iskee.
Samaan asiaan olen törmännyt. Ratkaisua en ole keksinyt.bittivirhe kirjoitti: ↑27 Tammi 2021, 23:04 Jouduin ajamaan umpihangessa ja ajattelin, että hyödynnän maksimimaavaraa. Menomatkalla kaikki ok, mutta paluumatkalla auto ei suostunut nousemaan ylimpään asentoon, vaan sanoi joka yrityksellä "Level change not available." Nopeus oli pieni ja kokeilin myös pysähtyä, ei apua. Manuaalin mukaan yksi syy on "moottori ei ole käynnissä", joten käynnistin moottorin, ei apua. Kaikki muut tasot toimivat, käytin auton ala-asennossa ja nostin taas ylös, toiseksi ylimmälle tasolle pääsi mutta ylimmälle ei.
Manuaalissa on esimerkinomaisesti lueteltu kahdeksan syytä tasonsäädön esteeksi, mutta mikään noista mainituista ei voinut olla syynä ja neljä tasoa toimi, joten miksi ylin ei toiminut?
Eipä näköjään kannata luottaa, että tuota ominaisuutta voisi käyttää, jos pakottava tarve iskee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Ja uutta ihmetystä pukkaa: Jätin illalla tuulilasinpyyhkimet yläasentoon, mutta jossain vaiheessa yötä ne ovat palanneet normaaliasentoonsa. Tämä on tapahtunut kerran aikaisemminkin, mutta silloin epäilin, että olen itse tehnyt jotain asiaan vaikuttavaa. Nyt en varmasti ole. Tuohan on "kiva" ominaisuus, jos sulat ovat jäätyneet lasiin kiinni ja auto väkisin ajaa pyyhkimet alas.. jotain voi hajota.
Toinen, jo kauemmin ollut vika on auton takapään laskeutuminen alempaan asentoon nykäyksittäin, jolloin samalla kuuluu pauketta jousituksesta. Etupää laskee edelleen tasaisesti ja hiljaa.
Toinen, jo kauemmin ollut vika on auton takapään laskeutuminen alempaan asentoon nykäyksittäin, jolloin samalla kuuluu pauketta jousituksesta. Etupää laskee edelleen tasaisesti ja hiljaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Aivan saman olen huomannut. Jos nostat pyyhkimet ylös varsi osuus konepellin reunaan, jos jättää tuuliasia vasten jäätyy kuten normiasennossa. Taitaa noissa joku 'voiman ja asennon haistelu' olla, eli jos ovat jäätyneet kiinni, osuvat konepellin reunaan tms, katkaisee virran, mutta siltibittivirhe kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 09:13 Ja uutta ihmetystä pukkaa: Jätin illalla tuulilasinpyyhkimet yläasentoon, mutta jossain vaiheessa yötä ne ovat palanneet normaaliasentoonsa. Tämä on tapahtunut kerran aikaisemminkin, mutta silloin epäilin, että olen itse tehnyt jotain asiaan vaikuttavaa. Nyt en varmasti ole. Tuohan on "kiva" ominaisuus, jos sulat ovat jäätyneet lasiin kiinni ja auto väkisin ajaa pyyhkimet alas.. jotain voi hajota.
Viimeksi muokannut tiko, 30 Tammi 2021, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Toinen kääpiöaivojen keksintö on kehyksettömien ikkunoiden veivaus edestakaisin ovea avattaessa. Useita autoja olen omistanut kehyksettömillä ikkunoilla, mutta vain saksalaisissa on tarvittu tuota ikkunoiden jumppaa. Talvikelit tekevät oven avaamisesta jännittävän kokemuksen. No ehkä se on sitä saksalaisten lanseeraamaa laatuvaikutelmaa. Riittää, että se vaikuttaa laadukkaalta. Todellinen laatu pitää hakea jostain muualta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Teslassa on tiemmä sama ominaisuus.larsen kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 11:32 Toinen kääpiöaivojen keksintö on kehyksettömien ikkunoiden veivaus edestakaisin ovea avattaessa. Useita autoja olen omistanut kehyksettömillä ikkunoilla, mutta vain saksalaisissa on tarvittu tuota ikkunoiden jumppaa. Talvikelit tekevät oven avaamisesta jännittävän kokemuksen. No ehkä se on sitä saksalaisten lanseeraamaa laatuvaikutelmaa. Riittää, että se vaikuttaa laadukkaalta. Todellinen laatu pitää hakea jostain muualta.
Koko kehyksettömät ikkunat on kääpiäaivojen keksintö. Mutta ei ne lasit rikki mene vaikka olisikin jäätynyt yläasentoon, rohkea veto kahvasta vaan niin aukeaa. Sitten jääkravalalla rapsuttelemaan ikkunan alareunoja että saa ne liikkumaan ja oven sulkemisen jälkeen taas tiivistymään niin kuin kuuluu. En ole kuullut että kellään olisi lasi särkynyt tuon takia.larsen kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 11:32 Toinen kääpiöaivojen keksintö on kehyksettömien ikkunoiden veivaus edestakaisin ovea avattaessa. Useita autoja olen omistanut kehyksettömillä ikkunoilla, mutta vain saksalaisissa on tarvittu tuota ikkunoiden jumppaa. Talvikelit tekevät oven avaamisesta jännittävän kokemuksen. No ehkä se on sitä saksalaisten lanseeraamaa laatuvaikutelmaa. Riittää, että se vaikuttaa laadukkaalta. Todellinen laatu pitää hakea jostain muualta.
Tuo lasien alaslasku tai nosto liittyy tiivistymiseen. Hiljaisempi ja tiiviimpi paketti kun ikkunat nousee ylös karmin alle. Joskus olin kaverin Chrysler Neon kyydissä ja ihmettelin suhinaa takapenkillä, siellä muistini mukaan oli karmiton ovi, ja kun lasista hieman painoi, niin satoi sisään. Bemun konsepti on kyllä hyvä, mutta ei sillon jos loska on jäätynyt lasiin. Pari Coupea omistaneena olen kyllä mekanismiin ollut tyytyväinen kesät talvet. Aina olen oven auki saanut.
Pahoittelen, että viestittelyni lähti off topic -linjalle. Kommentoin kuitenkin vielä.
Lähdin joskus lämpimästä autotallista Porschella noin 10 asteen pakkaseen. Auto oli seissyt tallissa pari päivää ja näytti ainakin silmämääräisesti kuivalta. Silti noin 100 km jälkeen matkustajan ikkuna ei enää laskeutunut ovea avattaessa, ja lasi jäi väärään väliin tiivisteen päälle. Ei ollut tien päällä aikaa ja halua ruveta nysväämään sen kanssa. Matkanteko muuttui hyytäväksi, kun ikkunan välistä pukkasi kylmää.
Subarulla on ollut paljon malleja kehyksettömillä ikkunoilla. Ei niissä kokemusten mukaan mitään tiivistys- tai suhinaongelmia ole ollut.
Lähdin joskus lämpimästä autotallista Porschella noin 10 asteen pakkaseen. Auto oli seissyt tallissa pari päivää ja näytti ainakin silmämääräisesti kuivalta. Silti noin 100 km jälkeen matkustajan ikkuna ei enää laskeutunut ovea avattaessa, ja lasi jäi väärään väliin tiivisteen päälle. Ei ollut tien päällä aikaa ja halua ruveta nysväämään sen kanssa. Matkanteko muuttui hyytäväksi, kun ikkunan välistä pukkasi kylmää.
Subarulla on ollut paljon malleja kehyksettömillä ikkunoilla. Ei niissä kokemusten mukaan mitään tiivistys- tai suhinaongelmia ole ollut.
Itselläni edelleen 03/2020. Onko kukaan muu saanut päivitystä? Tuliko sinulla päivitys suoraan autoon, vaiko kännykkäsovelluksen kautta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Sama, päivitystä olen odotellut. Tuo uusi korjaisi bugeja mukavasti, latausken tippuminen 6A alkaa jo hieman häiritsemään . Auto kävi ylimääräisessä öljynvaihdossa joulukuussa, jolloin eivät päivittäneet mitään.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Minulle tuli lokakuun lopussa suoraan autoon 07/2020.54, sen jälkeen on ollut hiljaisempaa.tiko kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 18:17Sama, päivitystä olen odotellut. Tuo uusi korjaisi bugeja mukavasti, latausken tippuminen 6A alkaa jo hieman häiritsemään . Auto kävi ylimääräisessä öljynvaihdossa joulukuussa, jolloin eivät päivittäneet mitään.
Paljonko köyhdyit öljynvaihdosta?
Tympii mm. tuo läppäongelma, servomoottori kuulostaa olevan hajoamispisteessä eikä Laakkonen aio tehdä asialle mitään ainakaan ennen huhtikuuta, jolloin kuulemma tulee joku päivitys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Onko muilla mennyt oikeanpuoleinen pakoputki tukkoon lumesta ja jäästä? Piti sorkkia meisselin kanssa sitä auki.. tosin liekö tuolla väliä, mutta näyttää aika typerältä kun putki on täynnä lunta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Enpä muista, mitä maksoi.bittivirhe kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 19:57Minulle tuli lokakuun lopussa suoraan autoon 07/2020.54, sen jälkeen on ollut hiljaisempaa.
Paljonko köyhdyit öljynvaihdosta?
Tympii mm. tuo läppäongelma, servomoottori kuulostaa olevan hajoamispisteessä eikä Laakkonen aio tehdä asialle mitään ainakaan ennen huhtikuuta, jolloin kuulemma tulee joku päivitys.
Jep nuo läpät surisee ja raksuteelee täälläkin kun sopivasti jäätyvät. Jos kääntömoottori hajoaa tuosta, toivotaan että läpät jää auki No huhtikuussa joko säätömoottorit on hajalla tai sitten nuo läpät taas toimii, kun on lämmintä. Mitäpä huolto noille mahtaa, jos ovat jäässä.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15