Havaitut puutteet/viat 45e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Joulu 2017, 21:40
- Auto: X5 45e '20 & F10 M5 '13
- Paikkakunta: Varkaus
Pari juttua on tullut eteen. Ei kuitenkaan mitään hirveän vakavaa:
- Olen asettanut oletuskäynnistystilaksi Electric Individual eli sähköllä mentäisiin. Sattumanvaraisesti auto päättää kuitenkin startata Hybrid-tilassa. Akun varauksesta ei pitäisi olla kiinni, enkä ole keksinyt mistä tämä johtuu. Samaa probleemaa tuntuu olevan Bimmerpostillakin..
- Spotify sekoili kerran. Soi aivan eri biisit mitä näytöllä luki.
Ohjelmisto 03/2020.
Ylipäätään olen hyvin tyytyväinen valintaan.
- Olen asettanut oletuskäynnistystilaksi Electric Individual eli sähköllä mentäisiin. Sattumanvaraisesti auto päättää kuitenkin startata Hybrid-tilassa. Akun varauksesta ei pitäisi olla kiinni, enkä ole keksinyt mistä tämä johtuu. Samaa probleemaa tuntuu olevan Bimmerpostillakin..
- Spotify sekoili kerran. Soi aivan eri biisit mitä näytöllä luki.
Ohjelmisto 03/2020.
Ylipäätään olen hyvin tyytyväinen valintaan.
Itsellä on seuraavat viat/ominaisuudet
1. Kattoluukku
ei toiminut ensin lainakaan, ensin yritettiin korjata ohjelmistopäivityksellä ilman menestystä, luukusta tuli kaikenlaita herjaa.
moduli vaihdettu, nyt toimii, mutta edelleen hukkaa itsensä silloin tällöin (pidempi seisominen), josta olen päässyt eteenpäin omatoimisella resetillä. Aurinkoverho kiinni ja kattoluukun kytkintintä pidetään kiinnniasennossa 10s. Resetin jälkeen taas toimii
2. Ohjelmistopäivityksen jälkeen, ratti ei liikkunut muistin mukana. Teihin ohjelmistoon etäpäivityksen kun se tuli saataville sattumalata ongelman aikoihin, hieman yllättäen ongelma poistui tuossa päivityksessä.
3. Pudottaa omatoimisesti latausvirran 6A. (tai unohtaa asetuksen, sama aikasesti häviää kattoluukun kontrolli)
4. Satunnaisesti lähetee liikkee hybrid moodissa vaikka asetus on electrical
5. Kompuutteri laskee sähkönkulutuksen aivan päin honkia, jos kulutus olisi totta niin range ei tosiaakan olisi 70-80 km.
1. Kattoluukku
ei toiminut ensin lainakaan, ensin yritettiin korjata ohjelmistopäivityksellä ilman menestystä, luukusta tuli kaikenlaita herjaa.
moduli vaihdettu, nyt toimii, mutta edelleen hukkaa itsensä silloin tällöin (pidempi seisominen), josta olen päässyt eteenpäin omatoimisella resetillä. Aurinkoverho kiinni ja kattoluukun kytkintintä pidetään kiinnniasennossa 10s. Resetin jälkeen taas toimii
2. Ohjelmistopäivityksen jälkeen, ratti ei liikkunut muistin mukana. Teihin ohjelmistoon etäpäivityksen kun se tuli saataville sattumalata ongelman aikoihin, hieman yllättäen ongelma poistui tuossa päivityksessä.
3. Pudottaa omatoimisesti latausvirran 6A. (tai unohtaa asetuksen, sama aikasesti häviää kattoluukun kontrolli)
4. Satunnaisesti lähetee liikkee hybrid moodissa vaikka asetus on electrical
5. Kompuutteri laskee sähkönkulutuksen aivan päin honkia, jos kulutus olisi totta niin range ei tosiaakan olisi 70-80 km.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Mitä sulla näyttää ekulutukseksi? Mulla nyt tehdas 26,2 kwh/100km...alussa oli 31:n päälle. Oon pääsyt 80-95 km e-rangeja tyypillisimmillään. Paras ennuste ollut 112km, ei toteutunut.
Mulla sisälistat poplar wood trim open pored...siinä tuo keskikonsolin mukitelinen läpän päälynen osa ei ole hiottu samaan sileyteen ku muut osat.
Ja talvella muistelen että kerran on pudottanut itekseen latauksen 6A...ehkä noiden kans voi elää.
Mulla sisälistat poplar wood trim open pored...siinä tuo keskikonsolin mukitelinen läpän päälynen osa ei ole hiottu samaan sileyteen ku muut osat.
Ja talvella muistelen että kerran on pudottanut itekseen latauksen 6A...ehkä noiden kans voi elää.
35kWh luokkaa e-kulutus, toteutunut e-range tyypiillisesti 75-85km. Tuolla keskimääräisellä kulutuksella täydellä akulla matkaksi tulee ~61km, aina tuon yli on päästy. Rangen perusteella ~27kWh/100km olisi oikea. Tuollaisia keskimääräisiä lukuja en ole nähnyt tietokoneelta koskaan.rusticolus kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 11:34 Mitä sulla näyttää ekulutukseksi? Mulla nyt tehdas 26,2 kwh/100km...alussa oli 31:n päälle. Oon pääsyt 80-95 km e-rangeja tyypillisimmillään. Paras ennuste ollut 112km, ei toteutunut.
Mulla sisälistat poplar wood trim open pored...siinä tuo keskikonsolin mukitelinen läpän päälynen osa ei ole hiottu samaan sileyteen ku muut osat.
Ja talvella muistelen että kerran on pudottanut itekseen latauksen 6A...ehkä noiden kans voi elää.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
SIis jos kulutus on ollut 35kWh tuolla noin 80 km matkalla, niin silloinhan kulutus per 100 km olisi vajaa 44kWh. (35/80*100=43,75kWh)tiko kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 14:24 35kWh luokkaa e-kulutus, toteutunut e-range tyypiillisesti 75-85km. Tuolla keskimääräisellä kulutuksella täydellä akulla matkaksi tulee ~61km, aina tuon yli on päästy. Rangen perusteella ~27kWh/100km olisi oikea. Tuollaisia keskimääräisiä lukuja en ole nähnyt tietokoneelta koskaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
1. Electric Individual mullakin oletuksena, mutta välillä aloittaa Hybrid-moodilla
2. Välillä tosiaan minullakin Spotify sekoilee. Soi eri biisi kuin näytössä
3. Välillä tiputtaa latausrajoituksen 16A:n oletuksesta.
Nää tuntuu olevan yleisimmät ongelmat. Saa nähdä tuleeko korjaukset seuraavassa päivityksessä.
Muita vikoja ei ole ollut!
2. Välillä tosiaan minullakin Spotify sekoilee. Soi eri biisi kuin näytössä
3. Välillä tiputtaa latausrajoituksen 16A:n oletuksesta.
Nää tuntuu olevan yleisimmät ongelmat. Saa nähdä tuleeko korjaukset seuraavassa päivityksessä.
Muita vikoja ei ole ollut!
Sorry epäselvästi kirjoitettu älykone siis antaa lukeman 35kWh/100km. Eli silloin täysi aukku riittäisi laskennallisesti runsaaseen 60km matkaan. Todellisuudessa pääsen kuitenkin aina pidemmälle 75-85km pelkällä sähköllä, tuskin energiantalteenotolla kuitenkaan saadaan talteen yli 10 lisäkilometria tuolla matkalla, j oten tuo tietokoneen ilmoittama kulutus on aika paljon yläkanttiin. Sen sijaan bensankulutuksen tietokone osaa laskea paremmin. Kokonaiskulutus pitäisi olla näiden kahden luvun summa, mutta ei ole no ei ole maailman ykkösongelma tokisalmol kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 14:26SIis jos kulutus on ollut 35kWh tuolla noin 80 km matkalla, niin silloinhan kulutus per 100 km olisi vajaa 44kWh. (35/80*100=43,75kWh)tiko kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 14:24 35kWh luokkaa e-kulutus, toteutunut e-range tyypiillisesti 75-85km. Tuolla keskimääräisellä kulutuksella täydellä akulla matkaksi tulee ~61km, aina tuon yli on päästy. Rangen perusteella ~27kWh/100km olisi oikea. Tuollaisia keskimääräisiä lukuja en ole nähnyt tietokoneelta koskaan.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:05
- Auto: G05 X5 45e
E-tron Sportback 50 quattro
944 - Paikkakunta: Espoo
Sama juttu täällä keskikonsolin puuosan suhteen.rusticolus kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 11:34 Mulla sisälistat poplar wood trim open pored...siinä tuo keskikonsolin mukitelinen läpän päälynen osa ei ole hiottu samaan sileyteen ku muut osat.
Ja talvella muistelen että kerran on pudottanut itekseen latauksen 6A...ehkä noiden kans voi elää.
Muutoinkin täältä löytyy noita samoja mitä tähän mennessä on tullut tässä jo esille. Idrive7 on todella siisti ja hyvä mutta bugeja löytyy runsaasti. Otettu digiharppaus on suuri verrattuna aiempiin versioihin ja kiire kova niin bugeja riittää mutta itse en jaksa niistä stressata. ~Toukokuussa jakelussa olleessa softapäivityksessä korjattiin aika paljon vikoja, mm. Sporifyn runsas uudelleenautentikointipyyntö.
Kattoluukku jumittaa välillä vaikka on normisti kiinni. Huomaa siitä että kun nousee autoon, mittaristossa on huomautus että katon automaattinen sulkeminen sateella ei toimi. Katon resetointi auttaa eli käyttää lasit ja verhot ääriasennoissaan.
Raudan osalta on toiminut moitteettomasti mutta softan kanssa on kyllä bugeja. Mutta koska auto muutoin on erinomainen, en ole antanut itseäni häiritä.
G05 X5 xDrive45e 2019
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:05
- Auto: G05 X5 45e
E-tron Sportback 50 quattro
944 - Paikkakunta: Espoo
Tai no, jos jotain saa toivoa niin Adaptive-moodin alustan toiminta kaikkiin ajomoodeihin.
G05 X5 xDrive45e 2019
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
1) Latausvirran rajoitus unohtaa asetuksen, eli samaa josta täällä on jo mainittukin. Tippuu kuuteen ampeeriin, vaikka asetus olisi ollut jotain muuta.
2) Kattoluukku temppuilee. Viimeksi tänään ei aurinkoverho mennyt takaa eteen yhdellä painikkeen tönäisyllä, vaan täytyi pitää painiketta pohjassa. Pari viikkoa sitten käytin autoa jopa Laakkosella, kun kattoluukku ei suostunut ollenkaan aukeamaan. Sekin sitten korjautui itsekseen liikkeen pihalla kun aikani rämppäsin eestaas.
Ei siis mitään vakavia ongelmia, vaan enemmänkin tuollaisia rasittavia pikkuvikoja. Softapäivitystä odotellessa...
On aika ilmeistä, miten kahvilla bemari (ja lienee valtaosa ns. perinteisistä autovalmistajista) on edelleen noiden softajuttujen kanssa. Sen huomaa esim. mobiilisovelluksen vanhanaikaisuudesta: käyttöliittymä on sekava ja toiminnallisuus rajoittunut. Miksi esim. mobiilisovelluksessa ei voi näkyä, millä teholla/virralla autoa ladataan (liittyy em. latausvirran muuttumiseen itsestään)?
2) Kattoluukku temppuilee. Viimeksi tänään ei aurinkoverho mennyt takaa eteen yhdellä painikkeen tönäisyllä, vaan täytyi pitää painiketta pohjassa. Pari viikkoa sitten käytin autoa jopa Laakkosella, kun kattoluukku ei suostunut ollenkaan aukeamaan. Sekin sitten korjautui itsekseen liikkeen pihalla kun aikani rämppäsin eestaas.
Ei siis mitään vakavia ongelmia, vaan enemmänkin tuollaisia rasittavia pikkuvikoja. Softapäivitystä odotellessa...
On aika ilmeistä, miten kahvilla bemari (ja lienee valtaosa ns. perinteisistä autovalmistajista) on edelleen noiden softajuttujen kanssa. Sen huomaa esim. mobiilisovelluksen vanhanaikaisuudesta: käyttöliittymä on sekava ja toiminnallisuus rajoittunut. Miksi esim. mobiilisovelluksessa ei voi näkyä, millä teholla/virralla autoa ladataan (liittyy em. latausvirran muuttumiseen itsestään)?
Miksei yhtään mistään Bemari kerro todellista lataustehoa. Eikä ilmoita käyttäjälle jos lataus keskeytyy yllättäen ja pyytämättä. Asioita jotka olisi älyttömän helppo toteuttaa kun vaan toteuttaisi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei ole kolmeen vuoteen päivittynyt toi BMW Connected -sovellus millään oleellisella tavalla. No se onkin näköjään jo kuopattu, uusi My BMW -sovellus toivottavasti kohta käytössä suomessakin. Sitä sitten ehkä kehittävät aktiivisesti eteenpäin.
Jees, kattoluukun tosiaan saa resetoitu siten, että liikuttaa aurinkoverhon kiinni ja pitää painiketta pohjassa (kiinniasennossa) ~ 10s (vähempi riittänee mutta en ole kokeillut miten lyhyt aika). Tämän jälkeen luukku toimii normaalisti. Toki ei tämä auta, jos se luukku on täysin mykkä.tomij kirjoitti: ↑13 Syys 2020, 23:09
2) Kattoluukku temppuilee. Viimeksi tänään ei aurinkoverho mennyt takaa eteen yhdellä painikkeen tönäisyllä, vaan täytyi pitää painiketta pohjassa. Pari viikkoa sitten käytin autoa jopa Laakkosella, kun kattoluukku ei suostunut ollenkaan aukeamaan. Sekin sitten korjautui itsekseen liikkeen pihalla kun aikani rämppäsin eestaas.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Mitäs softaversiota viimeaikoina autonsa saaneilla on? Itse sain auton rapiat kuukausi sitten ja versio on 03/2020.58. Mietin tässä vain että onkohan uudempaa jo tarjolla, jos vaikka tulisi kattoluukku- ja latausvirtamysteereihin korjauksia sitä kautta... Auto ei ainakaan Remote Software Upgrade -toiminnolla tarjoa mitään uudempaa versiota.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:05
- Auto: G05 X5 45e
E-tron Sportback 50 quattro
944 - Paikkakunta: Espoo
Viimeisin OTA-päivitys on 16.5.2020 tullut versio 11/2019.70 joka korvasi 12/2019 luovutetun auton version 07/2019.59.
G05 X5 xDrive45e 2019
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
Itsellä näyttäisi olevan 03/2020.69tomij kirjoitti: ↑22 Syys 2020, 14:06 Mitäs softaversiota viimeaikoina autonsa saaneilla on? Itse sain auton rapiat kuukausi sitten ja versio on 03/2020.58. Mietin tässä vain että onkohan uudempaa jo tarjolla, jos vaikka tulisi kattoluukku- ja latausvirtamysteereihin korjauksia sitä kautta... Auto ei ainakaan Remote Software Upgrade -toiminnolla tarjoa mitään uudempaa versiota.
Oletko itse kärsinyt noista parista ylempänä esille nostetusta ongelmasta, eli että latausvirran asetus tipahtaa itsekseen 6A:iin, ja että kattoluukkua joutuu "resetoimaan" aina silloin tällöin?Naggi kirjoitti: ↑27 Syys 2020, 03:45Itsellä näyttäisi olevan 03/2020.69tomij kirjoitti: ↑22 Syys 2020, 14:06 Mitäs softaversiota viimeaikoina autonsa saaneilla on? Itse sain auton rapiat kuukausi sitten ja versio on 03/2020.58. Mietin tässä vain että onkohan uudempaa jo tarjolla, jos vaikka tulisi kattoluukku- ja latausvirtamysteereihin korjauksia sitä kautta... Auto ei ainakaan Remote Software Upgrade -toiminnolla tarjoa mitään uudempaa versiota.