45e ajokokemuksia

per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

Hyvin samanlaista, tasan 70 toistaiseksi ennätys pääosin maantiellä, ehkä +5 lämmintä ja piuhasti esilämmitetty auto mutta jonkun verran penkin sun muun lämmitystä matkallakin.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itsellä ennätys 74 km sähköllä Hybrid Eco -ajomoodilla, esilämmitys, lämpötila +6, nastat alla.
Puttepossu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:05
Auto: G05 X5 45e
E-tron Sportback 50 quattro
944
Paikkakunta: Espoo

Hyvin samanlaisia kokemuksia rangesta. Parhaimmillaan muutaman kerran on näyttänyt noin 15 km ajosta aamuruuhkassa keskikulutukseksi vähän reilu 24 kWh joka lupaisi jo todella hyvää rangea. Tossa on Länsiväylällä ollut silloin tasainen imu ja edessä joku joka on asettanut nopeuden noin 80 km/h. Heti jos keskinopeus alkaa olla lähempänä 100 km/h kulutus kasvaa aika paljon. Kirkkonummen suuntaan kun lähtee 100 km/h rajoituksilla kuluu sähköä toodella paljon.

Tähän mennessä 5000 km:sta on 3700 km taitettu sähköllä ja keskikulutus 35,3 kwh/100km.

Mä ajelen pääasiassa Electric Individual alusta sportilla ja aamuisin esilämmitettynä. Mutta surutta sähköllä myös 100 km/h pätkiä joka nostaa varmasti keskikulutusta.

Jos keskinopeus olisi luokkaa 80 km/h niin range olisi kyllä varmasti tosi hyvä. Kaupungissa näyttää myös sähkö kuluvan kun kyllähän ton malmikasan liikkellelähtö liikennevaloista muutaman watin vie.
G05 X5 xDrive45e 2019
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Joo, tuo keskikulutus kwh/100km tietysti kertoo enemmän tai ns. bruttolataus määrä vielä enemmän, mutta täytyy kaivella tuo eka lukema, mutta tässä nyt ollut toinen auto taas alla muutaman pvän. Tuollainen motarilla muiden seassa maltillinen nopeus vois olla ehkä kuitenkin paras kulutuksen kannalta, samaa vähän ajatellut tuosta kaupunkiajosta lieko sittenkään se vähiten kwh vievä näillä massoilla. Ei tuo polttis kone huono ole, mutta kyllä ainakin ite oon mieltynyt sähkömodeen, hiljaista ja halpaa, kyllä se vähän koukuttaa :thuup:
Normisähkö alusta comfort ja elekric ind. alusta sportille, meinaa routaheitoissa kovemmassa vauhdissa lähtä comfortilla lentoon.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Onko jollain varmaa tietoa mikä on 45e:ssä tuleen shuko-kaapelin mahdollinen max. latausvirta? Idrive säädetään, mutta oisko itse kaapeli rajoitettu 8A, niin kuin säädöksissä pitäisi kuulemma olla. Oma huomio että tuntuis idrivestä 10A säädettynä lataavan nopeammin.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

rusticolus kirjoitti: 08 Huhti 2020, 11:19 Onko jollain varmaa tietoa mikä on 45e:ssä tuleen shuko-kaapelin mahdollinen max. latausvirta? Idrive säädetään, mutta oisko itse kaapeli rajoitettu 8A, niin kuin säädöksissä pitäisi kuulemma olla. Oma huomio että tuntuis idrivestä 10A säädettynä lataavan nopeammin.
Todennäköisesti 8A, mutta joka tapauksessa rajoitettu sähköturvallisuusmääräysten mukaisesti. Ei kait tuota idrivestä kannata rajoitella? idrive täysille ja katso mitä johdosta tulee.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Eikös sen näe siitä laturista paljonko se max työntö on?
Minulla 10A(530e) ja autohan ottaa vastaan 16A(1 vaihe)virrat maksimissaan muilla latureilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

olihan siinä kaapelissa, että max.10A, tämä linjassa omiin havantoihin...lieko sitte säädos max.8 A tullu myöhemmin, hyvä niin..

Omalla jaettu about 1200km, josta 700 sähköllä, 32,1 kwh/100km.
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

koudihau kirjoitti: 27 Maalis 2020, 19:11
melperri kirjoitti: 27 Maalis 2020, 18:58 "Kyllä tähänkin varmaan tottuu"

Ei totu. Myy nuo isot vanteet ja tilalle minimikoko ei runflatteina. Kyyti nousee sille tasolle , mille sen tuon hintaisessa autossa kuuluukin. Rengasmelua pääsee kuuntelemaan viidesosalla autosi hinnasta , joten ei tullaista summaa kannata käyttää kärsiakseen äänekkäästä autosta.
Voit olla oikeassa. Jos mä ensin kuitenkin vaihdan renkaat ja annan vielä yhden mahdollisuuden.

Hiljeni huomattavasti, kun laitoin alle Yokohama advan sport v105 Silentfoamit. Nyt ei tule enää painetta korvaan eikä päänsärkyä 😁.
Hauskaa vappua!
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Hienoa että hiljeni. Nyt kun kesärinkulat ollu pari vkoa alla, niin on nää Pirellin Pzerot jonkin verran äänekkäämmät ku kitkat oli. Nuo kitkat on muuten Yokohaman ja positiiivisesti yllättynyt kuin hyvät ovat, on kyllä pinnasta tosi pehmeän oloiset. Toiseenki autoon tulee ehdottomasti tuollaiset kitkat, on meinaan hinta/laatu kohdallaan, jos tulee vielä vuosi pari pidettyä. Myyjä antoi 170€ per kipaleen ku nokian r3 oli hetkellisesti loppu. Ajokokemukset ovat muilta osin kohdillaan, jos jotain vois toivoa niin oispa yhtä äänetön ku talvella, se kait ensimmäisenä tulee kuitenkin mieleen. Hyvä balanssi jousituksessa, sport vs comfort, kyllä tällainen täytyy olla käytettävissä tilanteen mukaan jatkossakin.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Kävin viime viikonloppuna veneostosreissulla ja tuli ajettua runsaat 700 km yhdenpysähdyksen taktiikalla erilaisia teitä motaria, valtatietä, kantatietä ja paikallisteitä. Täytyy sanoa, että kyllä uusi sukupolvi on aina edellistä parempi. Hieno paketti, mitenkähän tätä parannetaan seuraavaksi sillä moitteita en osaa sanoa. :thup: Edellisen mallin levottomuus kovemmissa nopeuksissa on poissa, melutaso matala, jousitus ja istuimet mukavia kuten ennenkin ja auto on kooostaan huolimatta aika ketterä pienilläkin tiellä, kunhan ei yritä väkisin edetä liian suurella nopeudella.

Lähdin reissuun täydellä akulla tottakai,ja kulutus asettui koko matkalle tietokoneen mukaan vajaaseen kymppiin (9,7l/100km keskinopeus 108km/h), joka oli myös positiivinen yllätys. Isompi moottori ei vieny sen enempää kuin edellisen mallin bensanelonen. Suuremman akun johdosta sähkön osuus oli sen verran enemmän, että keskikulutus jäi jopa hieman pienemmäksi.

Rengasmelu on kaikkiaan vähäistä (20" Pirelli Zero rft) lukuun ottamatta Helsingin ympäristöä, jossa tiet on jyrsitty kyllä aivan p****si viime talven aikana. Sileää asfalttia ei ole missään kohdassa ajorataa. Kattava rouhea pinta alkaa Sipoosta Helsnkiin tultaessa ja lännessä se jatkuu Veikkolan kohdille. Tie on niin karhea, että tuo syö varmaan jo rengastakin aika vauhdilla :mad: No kun säät lämpenee ja asfaltti hieman pehmenee, niin eiköhän liikenne jyrää pintaa sileämmäksi. Toki muuallakin erityisesti moottoriteiden oikealla kaistalla ajoura on samalla tavalla karhea, mutta sen voi välttää helposti valtsemalla oman linjan sivummasta.

Paluumatkalla hierovasta istuimesta oli hyötyä. Istuminen alkoi tottakai jo tuntumaan paluumatkalla, jolloin nopeus alkaa nousemaan tutuilla teillä, vaikka nopeus olisi jo kipurajalla. Normisti tuo on tauon paikka, mutta kun laittoi hieronnan päälle, se rentoutti ja malttia tuli lisää ilman tauon pitämistä. Tuollaisen loppumatkan täysin tarpeettoman 'rallin' hinta kohoaa helposti 2-3 kertaiseksi verrattuna hierontaoption hintaan, jos sinipartio sattuu kohdille :mus:
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Normisti tuo on tauon paikka, mutta kun laittoi hieronnan päälle, se rentoutti ja malttia tuli lisää ilman tauon pitämistä. "

Onko siinä penkissä eri hierontaohjelmia , vai yksi vakiosetti.? Mulla oli Golfissa hierova istuin , mutta kun sen pani päälle , tuntui että joku olisi työnnellyt takaapäin. Vatsa kipeytyi jynkytyksestä aika äkkiä , eikä konsepti muutenkaan oikein soveltunut heteromiehelle.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

melperri kirjoitti: 02 Touko 2020, 13:58 "Normisti tuo on tauon paikka, mutta kun laittoi hieronnan päälle, se rentoutti ja malttia tuli lisää ilman tauon pitämistä. "

Onko siinä penkissä eri hierontaohjelmia , vai yksi vakiosetti.? Mulla oli Golfissa hierova istuin , mutta kun sen pani päälle , tuntui että joku olisi työnnellyt takaapäin. Vatsa kipeytyi jynkytyksestä aika äkkiä , eikä konsepti muutenkaan oikein soveltunut heteromiehelle.
:) 8 ohjelmaa ja 3 voimakkuutta
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

melperri kirjoitti: 02 Touko 2020, 13:58 "Normisti tuo on tauon paikka, mutta kun laittoi hieronnan päälle, se rentoutti ja malttia tuli lisää ilman tauon pitämistä. "

Onko siinä penkissä eri hierontaohjelmia , vai yksi vakiosetti.? Mulla oli Golfissa hierova istuin , mutta kun sen pani päälle , tuntui että joku olisi työnnellyt takaapäin. Vatsa kipeytyi jynkytyksestä aika äkkiä , eikä konsepti muutenkaan oikein soveltunut heteromiehelle.
Perusasetuksina on tosiiaan 8 ohjelmaa ja 3 voimakkuutta. Idriven kautta (car care) voi valita ohjelmia (rauhoittatava, virkistävä) joka säätelee ilmastointia (lämpö&puhallus), lämmittää/viilentää penkkiä, hieroo, soittaa musaa ja himmentää/vaihtelee sisävalaistusta. Jos olis vielä tuo hienompi kattoluukku siellä varmaan ledit vaihtaisi väriä samalla tavalla sisävalaistuksen tahtiin ja tottakai tuoksuja tusahtelis kanssa, jos tuo haisuoptio olis ruksittu. Eli överiksihän tämäkin on mennyt, että eiköhän tuosta jokaiselle säädylle ja suuntaukselle löydy jotakin ;)
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... xdrive45e/

Moottori-lehdessä ruoditaan usein jotakin varustepuutetta. Tämä ärsyttää sinänsä asiallisessa lehdessä, koska vähäistä palstatilaa käytetään asiaan, jonka saa kuntoon tyypillisesti 1-2% lisäpanostuksella kokonaishintaan. Kyllä siitä autosta voisi muutakin kirjoittaa tuon sijaan. Edellisen kerran seiska Bemarissa Aake K:n 'ongelma' oli ruuhka-avustimen puute. Mulla on ruuhka-avustin ollut autossa viimeiset viisi vuotta, en ole käyttänyt kertaakaan, että sen verran tärkeä häristin :tong: No,140keurin seiska olikin Aakelle karvalakkimalli :mus:
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Puttepossu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:05
Auto: G05 X5 45e
E-tron Sportback 50 quattro
944
Paikkakunta: Espoo

Vau! Tänään tuli tarjolle ensimmäinen OTA-päivitys. Version 07/2019.59 tilalle on latautumassa versio 11/2019.70. Auto luovutettu 12/2019.

Päivityksen koko 622 mb.
G05 X5 xDrive45e 2019
E-tron Sportback 50 quattro 2020
944 1986
Ex-F32 428iA xDrive 2014
Ex-F11 520dA xDrive 2016
Ex-F11 520dA xDrive 2013
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Puttepossu kirjoitti: 16 Touko 2020, 10:59 Vau! Tänään tuli tarjolle ensimmäinen OTA-päivitys. Version 07/2019.59 tilalle on latautumassa versio 11/2019.70. Auto luovutettu 12/2019.

Päivityksen koko 622 mb.
Jep, sama tuli tänään G20 tarjolle. Näinköhän tuota uskaltaa mökillä käydä päivittämään..? :tong:
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

juntta kirjoitti: 16 Touko 2020, 12:23
Puttepossu kirjoitti: 16 Touko 2020, 10:59 Vau! Tänään tuli tarjolle ensimmäinen OTA-päivitys. Version 07/2019.59 tilalle on latautumassa versio 11/2019.70. Auto luovutettu 12/2019.

Päivityksen koko 622 mb.
Jep, sama tuli tänään G20 tarjolle. Näinköhän tuota uskaltaa mökillä käydä päivittämään..? :tong:
Anna mennä vaan. Mulla päivittyi eilen. Ihan ajon aikana latasi tiedostot ja kun seuraavan kerran pysähtyi, niin ehdotti päivitystä ja kertoi sen kestävän 20min. Ei tullut android-autoa vielä tässä versiossa.
Pari asetusta resetoitui (tai jotka tähän mennessä olen huomannut). Ajovalot eivät olleet auto asennossa ja aktiivivakkarin asetusnopeus max. 60km/h rajoitusalueilla oli resetoitunut +/- 0 (kun mulla oma asetus on +4km/h). En kyllä huomannut suurempaa eroa edelliseen versioon. Skippasin release notesejen lukemisen päivityksen jälkeen enkä löytänyt noita myöhemmin mistään.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
MippoP
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Touko 2020, 16:46

Päivitin oman G05:n eilen ja ei tullut kuin 5 Check Control ilmoitusta, yksi punainen, kaksi keltaista ja kaksi huomautusta.
Auto kuitenkin toimi moitteetta ja tänä aamuna häiriöt olivat kuittaantuneet.
Punaisella tuo ilmoitti, että valoissa on vikaa ja muita ilmoituksia oli mm. se, että lataus ei mahdollista ja ohjausvaste on muuttunut.
Ratissa en kuitenkaan huomannut mitään erikoista ja lataamaankin tuo lähti kun muutaman kerran irroitti ja kiinnitti latausjohdon uudestaan.
Jossain taisikin olla maininta, etä auto vaatii oman aikansa, että kaikki asettuvat kohdalleen ja minulla yö riitti.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Arvon 5-sarjan hybridin ja tämän välillä.

Tässä löytämiäni eroja:

Polttoainetankki selvästi suurempi
Sähkörange suurempi
Enemmän tehoa ja parempi kiihtyvyys
6 sylinterinen kone
Kädensijoissa ja etukyynärnojissa lämmitys
Mukitelineessä viilennys ja lämmitys
Istuinlämmitys takana kuuluu winter-pakettiin
Night Vision saatavilla (ei enää saatavilla 5-sarjan faceliftissä)
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Vastaa Viestiin