X5 45e toimitusajat

per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

rusticolus kirjoitti: 07 Loka 2019, 16:22 Taitaa oma tulla samassa satsissa, sain siis jo tuotantopaikan varanneen ja muistelen että vko 49. Ilmoitelkaa jos roiskeläppiä löydätte jostain G05:n.
Tuollaisia mainosti joku: https://www.ebay.ca/itm/For-BMW-X5-G05- ... 3505713315 -- halvat ovat, hyvästä en tiedä sanoa.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Noi sopii vain msporttiin, tuli xline tilattua keulan alaosan satiinin värisen suojan takia, mun käytössä ehdoton.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Huivei kirjoitti: 06 Loka 2019, 13:35
wilho kirjoitti: 06 Loka 2019, 10:53
Clavurion kirjoitti: 05 Loka 2019, 21:53

Lienee rahti saapunut Antwerpeniin.
Moi,

Saksan foorumilta kävi ilmi että Hollannissa ja Belgiassa on voinut tilata jo Suomea ennen.

Sain tuotantoajan, oli tehty wk39
Mitä saksan foorumeita seuraat?
Ainakin motor-talk.de
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

Tehty siis viikolla 39, pitäisi olla luovutus viikolla 51, mutta mietinnässä siirtää 2020 puolelle. Tosin en ole myyjän kanssa vielä keskustellut
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Kuulin huhua, että tällä hetkellä X5 Xdrive45e:n toimitusajat lähentyisivät jopa yhtä vuotta. Tietääkö kukaan tarkemmin tilannetta?
per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

Steve kirjoitti: 17 Loka 2019, 16:40 Kuulin huhua, että tällä hetkellä X5 Xdrive45e:n toimitusajat lähentyisivät jopa yhtä vuotta. Tietääkö kukaan tarkemmin tilannetta?
En tiedä tarkemmin mitä on nyt, mutta 9kk se oli jo heinäkuussa, Espoon kauppiaalla 12kk. Silloin olivat arvioita, tosin ei minulla ole edelleenkään valmistusviikkoa lukittuna eli arvioiden varassa mennään täällä.
Niitza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Loka 2019, 22:19

Itse tilasin auton heinäkuussa ja eilen sain vahvistuksen tuotantoviikolle 46. Saapa nähdä koska auto tulee Suomeen. Kertoivat silloin heinäkuussa että mikäli ei tee nopeasti päätöstä niin voi mennä vuoden päähän toimitus. Suomeen olisi allokoitu 150 autoa loppuvuodelle 2019/alkuvuodelle 2020. Saatto olla markkinamiehen puhetta toki.
Niitza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Loka 2019, 22:19

Hyvä todeta myös että pitkä toimitusaika käy osittain myös lompakon päälle kun tilaukseen voi tehdä täydennystä pitkin matkaa. Itsellä ainakin lähti alkuperäisenä suunniteltu ”perusauto” vähän laukalle ja lopputulos alla. :lol:

Model
Model Year
TA61 X5 xDrive45e iPerformance
Color C3Z Tanzanite Blue II metallic
Upholstery VAHF BMW Individual extended leather trim 'Merino' Coffee (BK)
CO2 Output 32g/km
Options ZGI Innovation
3DS BMW display key
5AC High-beam assistant
5AU Driving Assistant Professional
5AZ+ BMW Laserlight
610 Head-Up Display
6U8 BMW Gesture Control
ZGT Travel
402 Panorama glass roof
413 Luggage-compartment net
417 Roller sunblind for rear side windows, mechanical
418 Luggage-compartment package
4FL Travel & Comfort System
337 M Sports package
1TC 20" M Lt/Aly wheels Star-spoke 740 M Bicolour / MT, runflat tyres
2NH M Sport brake
2TB Sport automatic transmission
3MC BMW Individual roof rails high-gloss Shadow Line
4AW Instrument panel in Sensatec
710 M Leather steering wheel
715 M Aerodynamics package
760 Individual highgloss shadowline
775 BMW Individual headliner anthracite
1CB ACEA/CO2 Umfang
1DE RDE exhaust emissions standard
230 EU-specific supplementary equipment
258 Tyres with emergency-run system
2PA Locking wheel bolts
2VB Tyre Pressure Monitor
2VR Adaptive 2-axle air suspension
302 Alarm system
322 Comfort access system
3AC Trailer tow hitch
420 Sun protection glazing
423 Floor mats in velour
428 Warning triangle
44A Cupholder, temperate
456 Comfort seats front, electrically adjustable
4HA Seat heating front and rear
4HB Heat Comfort package front
4KK Interior trim finishers Aluminium Tetragon
4NE Blow-by heater
4T7 Massage function for driver and passenger
4T8 Exterior mirrors, automatic anti-dazzle function
4U9 Acoustic protection for pedestrians
4UR Ambient interior lighting
548 Speedometer with kilometer reading
5A1 LED fog lights
5AQ Active Guard Plus
5DN Parking Assistant Plus
654 DAB+ radio
688 Harman Kardon surround sound system
6AE TeleServices
6AF Legal emergency call
6AG eDrive Services
6AK ConnectedDrive Services
6C3 Digital Professional
6DR BMW Drive Recorder
6U3 BMW Live Cockpit Professional
6UH Traffic Information
842 Cold-climate version
8A9 Language version Finnish
8AX Finnish / on-board documentation
8KA Ag kod
8R9 Refrigerant
8SM VIN, visible from outside
8TF Ag kod
8TG Anti-theft security system
925 Versandschutzpaket
993 Model year code
9AA Aussenhautschutz
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Hyvä setti!

Itsellä pitkälle samat varusteet, mutta M Sportin sijaan XLine. Lisäksi otin Night Visionin (ajelen paljon peura-alueilla) ja puhelimen langattoman latauksen. En huomannut tuossa listassa tuota langatonta latausta, kun nopeasti katsoin. Se on melko kätevä ja Apple Carplaykin tulee ensimmäistä kertaa langattomasti keskinäytölle.

Minulle myyjä lupailee edelleen toimitusta helmikuulle. Eli hieman olisi vielä aikaa muutella varustesisältöä...
Niitza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Loka 2019, 22:19

Xline näyttää hyvältä ja aluksi olin tilaamassa sellaisena, mutta kaveri ylipuhui M-sportin. Jätin tarkoituksella langattoman latauksen pois, kun ajattelin ottaa tietoisen riskin ostamalla muutaman kympin lataustyynyn keskikyynärnojan alle. Saa nähdä ajaako asiansa. Tuota langatonta car playta en osannut ajatella.

Kummasti tuo ihmismieli pystyy perustelemaan kaiken näköisiä varusteita kun ei tarvi maksaa juurikaan autoveroa! 😂
per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

Kolme kuukautta tilauksesta ja neljä lisäystä tehtynä tilaukseen. Puoli vuotta pitäisi vielä istua rauhassa, muuten loppuu lisävarusteluettelo. Mutta kun ei tosiaan mene veroa (melkein) ollenkaan -- saattaa olla ainoa auto elämässä jonka saa melkein autoverotta kun 'korjaavat' autoverotuksen lähivuosina, kun sähkö eri muodoissa yleistyy ja verotulot hiipuu.
per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

Steve kirjoitti: 17 Loka 2019, 16:40 Kuulin huhua, että tällä hetkellä X5 Xdrive45e:n toimitusajat lähentyisivät jopa yhtä vuotta. Tietääkö kukaan tarkemmin tilannetta?
Belgiassa saa tällä viikolla tehdylle tilaukselle lupauksen toimituksesta maaliskuulle, viitisen kuukautta siis, mutta Belgia tuntuu olleen etusijalla 45e toimituksissa.
Niitza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Loka 2019, 22:19

Mielenkiinnolla odotan minkälaista toimintamatkaa sähköllä Belgian veljet raportoivat nyt kun ovat saaneet autonsa pihalleen. Onko kellään kokemusta, kuinka lähelle WLTP:n arvot asettuvat, vai onkohan mahdollista jopa ylittää imoitetut toimintamatkat?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Niitza kirjoitti: 18 Loka 2019, 22:07 Mielenkiinnolla odotan minkälaista toimintamatkaa sähköllä Belgian veljet raportoivat nyt kun ovat saaneet autonsa pihalleen. Onko kellään kokemusta, kuinka lähelle WLTP:n arvot asettuvat, vai onkohan mahdollista jopa ylittää imoitetut toimintamatkat?
Yhden kommentin luin, jossa sanottiin että sähkömatka lähempänä 60km kuin 80. Perustui ilmeisesti ensimmäiseen lataukseen, eikä ajonopeudesta tms ole tietoa
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

per kirjoitti: 18 Loka 2019, 21:04 Kolme kuukautta tilauksesta ja neljä lisäystä tehtynä tilaukseen. Puoli vuotta pitäisi vielä istua rauhassa, muuten loppuu lisävarusteluettelo. Mutta kun ei tosiaan mene veroa (melkein) ollenkaan -- saattaa olla ainoa auto elämässä jonka saa melkein autoverotta kun 'korjaavat' autoverotuksen lähivuosina, kun sähkö eri muodoissa yleistyy ja verotulot hiipuu.
Ei tuo veroetu tule loppumaan. Veroedun poistaminen tarkoittaisi, että sähköiset olisivat selvästi kalliimpia kuin ei-sähköiset, mikä taas ei sovi ilmastopolitiikkaan
per
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:08

Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 04:05
per kirjoitti: 18 Loka 2019, 21:04 Kolme kuukautta tilauksesta ja neljä lisäystä tehtynä tilaukseen. Puoli vuotta pitäisi vielä istua rauhassa, muuten loppuu lisävarusteluettelo. Mutta kun ei tosiaan mene veroa (melkein) ollenkaan -- saattaa olla ainoa auto elämässä jonka saa melkein autoverotta kun 'korjaavat' autoverotuksen lähivuosina, kun sähkö eri muodoissa yleistyy ja verotulot hiipuu.
Ei tuo veroetu tule loppumaan. Veroedun poistaminen tarkoittaisi, että sähköiset olisivat selvästi kalliimpia kuin ei-sähköiset, mikä taas ei sovi ilmastopolitiikkaan
Ei sitä poisteta, mutta saatetaan korjata, kuten kirjoitinkin.

Spekuloidaan hieman, mitä jossain hullussa mielikuvitusmaassa voisi tapahtua :) Iltapäivälehti kirjoittaa: "AUTOVERO HYÖDYTTÄÄ RIKKAITA, EI ILMASTOA!!! Veroedusta valuu yli 90% ökyrikkaille: ostavat 100 heppaa sähköä ja 300 heppaa bensaa, ja saavat kymppitonnien alennuksen köyhän kansan kustannuksella." Kuvituksena on lipevä liikemies tankkaamassa partaansa naureskellen 98-bensaa bemari-hybridi-maasturiinsa. Seuraavana päivänä maan hallitus päättää, että veroetu jatkuu täyssähköisillä mutta koskee täysimääräisenä vain lisävarusteineen alle 40k€ (ilman autoveroa) hintaisia hybridejä, laskee tasaisesti hinnan noustessa ja loppuu kokonaan yli 80k€ hintaisilta hybrideiltä.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

per kirjoitti: 19 Loka 2019, 10:54
Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 04:05
per kirjoitti: 18 Loka 2019, 21:04 Kolme kuukautta tilauksesta ja neljä lisäystä tehtynä tilaukseen. Puoli vuotta pitäisi vielä istua rauhassa, muuten loppuu lisävarusteluettelo. Mutta kun ei tosiaan mene veroa (melkein) ollenkaan -- saattaa olla ainoa auto elämässä jonka saa melkein autoverotta kun 'korjaavat' autoverotuksen lähivuosina, kun sähkö eri muodoissa yleistyy ja verotulot hiipuu.
Ei tuo veroetu tule loppumaan. Veroedun poistaminen tarkoittaisi, että sähköiset olisivat selvästi kalliimpia kuin ei-sähköiset, mikä taas ei sovi ilmastopolitiikkaan
Ei sitä poisteta, mutta saatetaan korjata, kuten kirjoitinkin.

Spekuloidaan hieman, mitä jossain hullussa mielikuvitusmaassa voisi tapahtua :) Iltapäivälehti kirjoittaa: "AUTOVERO HYÖDYTTÄÄ RIKKAITA, EI ILMASTOA!!! Veroedusta valuu yli 90% ökyrikkaille: ostavat 100 heppaa sähköä ja 300 heppaa bensaa, ja saavat kymppitonnien alennuksen köyhän kansan kustannuksella." Kuvituksena on lipevä liikemies tankkaamassa partaansa naureskellen 98-bensaa bemari-hybridi-maasturiinsa. Seuraavana päivänä maan hallitus päättää, että veroetu jatkuu täyssähköisillä mutta koskee täysimääräisenä vain lisävarusteineen alle 40k€ (ilman autoveroa) hintaisia hybridejä, laskee tasaisesti hinnan noustessa ja loppuu kokonaan yli 80k€ hintaisilta hybrideiltä.
Onneksi on EU. Jos tuota noin korjattaisiin, niin silloin kannattaisi tuoda käytetty ulkomailta. Ei ole helppoa tehdä sellaista progressiivista veroa, joka olisi EU säännösten mukainen.

Ilmastoasiassa on kyse kuitenkin vain laskennasta. Jos päästöjä halutaan vähentää, yli 80 ke maksava hybridi pienentää päästönumeroita ihan yhtä paljon kuin halvempi auto, joten en millään jaksa uskoa siihen, että laitettaisiin lisäveroja kalliille autoille, kun Suomi tasolla päästöjen pienentäminen on kuitenkin tavoite. Muutos pitäisi tulla WLTP laskentakaavoihin.

Tosin Rinne osaa aina yllättää - ja aina negatiivisesti.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 11:15 Onneksi on EU. Jos tuota noin korjattaisiin, niin silloin kannattaisi tuoda käytetty ulkomailta. Ei ole helppoa tehdä sellaista progressiivista veroa, joka olisi EU säännösten mukainen.
Tuota on puhuttu Suomen autoverotuksen yhteydessä viimeiset 25 vuotta, ei ole vielä harmonisoitunut muun EU:n tasolle. :lol:
Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 11:15 Ilmastoasiassa on kyse kuitenkin vain laskennasta. Jos päästöjä halutaan vähentää, yli 80 ke maksava hybridi pienentää päästönumeroita ihan yhtä paljon kuin halvempi auto, joten en millään jaksa uskoa siihen, että laitettaisiin lisäveroja kalliille autoille, kun Suomi tasolla päästöjen pienentäminen on kuitenkin tavoite. Muutos pitäisi tulla WLTP laskentakaavoihin.
Täyssähköautojen hankintatuessakin on hintaraja 50ke (sisältää autoveron ja arvonlisäveron), eli halvimmat Teslatkin on määritelty liian ökyksi kateussyistä.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Wonderi kirjoitti: 19 Loka 2019, 12:08
Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 11:15 Onneksi on EU. Jos tuota noin korjattaisiin, niin silloin kannattaisi tuoda käytetty ulkomailta. Ei ole helppoa tehdä sellaista progressiivista veroa, joka olisi EU säännösten mukainen.
Tuota on puhuttu Suomen autoverotuksen yhteydessä viimeiset 25 vuotta, ei ole vielä harmonisoitunut muun EU:n tasolle. :lol:
Ei tässä ole kyse siitä, että onko autoverotus suomessa sama kuin muualla euroopassa eli harmonisoitu. Kyse on siitä, onko verotus yhteismarkkinoiden mukainen. Tavaroiden vapaata liikkuvuutta ei saa verotuksella estää eikä verotus saa diskriminoida.
Wonderi kirjoitti: 19 Loka 2019, 12:08
Huivei kirjoitti: 19 Loka 2019, 11:15 Onneksi on EU. Jos tuota noin korjattaisiin, niin silloin kannattaisi tuoda käytetty ulkomailta. Ei ole helppoa tehdä sellaista progressiivista veroa, joka olisi EU säännösten mukainen.
Täyssähköautojen hankintatuessakin on hintaraja 50ke (sisältää autoveron ja arvonlisäveron), eli halvimmat Teslatkin on määritelty liian ökyksi kateussyistä.
Tuollainen voisi hyvin tulla, mutta silloin kukaan ei ostaisi plugaria suomesta. Veromuutos olisi silloin hankala, jos se käytännässä estäisi tuontiautojen tuonnin, mutta tuollaista veromuutosta ei voi EU:n ansiosta tehdä.
Niitza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Loka 2019, 22:19

Luulisi että päättäjiä kiinnostaisi ikuisen autoveron sijaan myös arvonlisävero. Se kun on kuitenkin sen neljänneksen suuruinen, osti mitä vaan uutta Suomesta. Nämä verot jäävät kuitenkin nykymallilla saamatta kun ihmiset hakevat suu vaahdossa käytettyjä autoja ulkomailta.

Itse lähtisin tässä kohtaa kannattamaan mallia, jossa myös tietyn päästörajan alle olevaa hybridin hintaakin kompensoitaisiin hankintatuella, kuten täyssähköä. Toisi kuitenkin alv:n kautta moninkertaisesti takaisin ja autokanta uusiutuisi.
Vastaa Viestiin