Uusi BMW X5 G05

apulkka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 21:40
Auto: X5 45e '20 & F10 M5 '13
Paikkakunta: Varkaus

M-Sport kirjoitti: 05 Helmi 2020, 06:09
apulkka kirjoitti: 11 Tammi 2020, 15:22 Ensimmäinen viesti foorumilla, sillä jaettava tätä innostusta eteenpäin :) Ei pystynyt enää vastustamaan ja niinpä tänään lopulta lähti 45e tilaukseen. Tuli vedettyä pitkä viiva varustelistaan, jottei ainakaan jää harmittamaan jälkeenpäin. Ensimmäinen uutena ostettu auto kyseessä, vaikka Bemareita takana jo viitisen kappaletta, joten fiilis on vähintäänkin loistava :drink:

Seuraavanlainen paketti tulossa:

...

M Sport -turvavyöt olisi ollut vielä haluttava kapistus, mutta olisi vaatinut myös Active Protection -varusteen ja sitä myöten hinta olisi noussut vielä 900 euroa. Jäi sitten pois, kun johonkin piti raja vetää.

Myyjällä oli valmistusslotti varattuna takataskussa, joten positiivinen yllätys olikin, että menee valmistukseen jo viikolla 11 ja ajoon saisi jo toukokuun lopussa. Nyt sitten kiltisti odotellaan :rolle:
Upea paketti tulossa. Juuri mitään ei puutu.

Lisäisin itse vielä ehdottomasti:
Active Protection paketin
Tavaratilan väliverkon
Olithan ottanut tuuletettavat ja hierovat penkit.

Sen verran kallis auto on ja hienosti varustettu, että en enää näissä jarruttelisi.
Sillä periaatteella paketin kasasin ettei harmittaisi jälkeenpäin :)

Kommentit:
- Active protection eskiristää turvavyöt ja laittaa ikkunat ja kattoluukun kiinni onnettomustilanteessa. Tuleeko siinä jotain muuta? En oikein nähnyt tälle tarvetta kun ei tule ikkunat tai kattoluukku auki ajeltua..
- Sama juttu tavaratilan väliverkon kanssa: En koskaan kaivannut edellisessä X5:ssä, joten en nähnyt tarpeelliseksi tälläkään kertaa. Jos enemmän tavaraa kuljetan niin kaadan yleensä penkit, joten ei ole ollut tarvetta "kasata" takakonttiin tavaraa niin että tulee penkin yli. Koiraakaan ei ole.
- Tuuletettavat ja hierovat penkit: Minulla on M5:ssa tuuletettavat penkit ja hyöty on ollut kyllä varsin kyseenalainen. Aika vähän tulee pidettyä päällä edes, sillä enemminkin koen epämiellyttäväksi viileän pinnan. Hieromisen makuun en ole päässyt ja jotenkin en ole tätäkään osannut edes kaivata.. Nämä on varmaan näitä makuasioita ja tottumiskysymyksiä :)

-Antti
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

apulkka kirjoitti: 05 Helmi 2020, 09:05

Sillä periaatteella paketin kasasin ettei harmittaisi jälkeenpäin :)

Kommentit:
- Active protection eskiristää turvavyöt ja laittaa ikkunat ja kattoluukun kiinni onnettomustilanteessa. Tuleeko siinä jotain muuta? En oikein nähnyt tälle tarvetta kun ei tule ikkunat tai kattoluukku auki ajeltua..
- Sama juttu tavaratilan väliverkon kanssa: En koskaan kaivannut edellisessä X5:ssä, joten en nähnyt tarpeelliseksi tälläkään kertaa. Jos enemmän tavaraa kuljetan niin kaadan yleensä penkit, joten ei ole ollut tarvetta "kasata" takakonttiin tavaraa niin että tulee penkin yli. Koiraakaan ei ole.
- Tuuletettavat ja hierovat penkit: Minulla on M5:ssa tuuletettavat penkit ja hyöty on ollut kyllä varsin kyseenalainen. Aika vähän tulee pidettyä päällä edes, sillä enemminkin koen epämiellyttäväksi viileän pinnan. Hieromisen makuun en ole päässyt ja jotenkin en ole tätäkään osannut edes kaivata.. Nämä on varmaan näitä makuasioita ja tottumiskysymyksiä :)

-Antti
Active protection toimii siis ennen onnettomuutta. Jos action on jo alkanut niin tottakai turvavyöt kiristyvät jne kuten muissakin autoissa. Active protection aloittaa toimet etukäteen, jos tietyt ehdot täytyy sensoreilla (kiittyvyy, etu- ja takatutkat jne).

Tavaratilanväliverkko on tapaukessasi juurikin tarpeellinen. Kun kaadat takapenkit, voit asentaa verkon etupenkkien taakse. Ilman verkkoa (raskaat) kamat tulee tiukassa jarrutuksessa/onnetomuustilanteessa ihan samalla tavalla niskaan kuin tuo takapenkin yli tuleva tavarakin.

Tuuletuksesta olen saamaa mieltä. Lisäksi penkien huolto tulee vaativammaksi, kun noihin tuuletusreikiin tartuu likaa ja tuosta kalliimasta nahkasta (jonka olet speksannut) ei olisi juuri iloa, kun istuinosa (tuuletusreiät) on Vernasca nahkaa. Ja taitaapa olla takapenkilläkin ulkonäkösyistä.

Itse vaihtaisin ehkä comfort istumet M-monitoimi-istuimiin.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
apulkka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 21:40
Auto: X5 45e '20 & F10 M5 '13
Paikkakunta: Varkaus

tiko kirjoitti: 05 Helmi 2020, 11:25
Active protection toimii siis ennen onnettomuutta. Jos action on jo alkanut niin tottakai turvavyöt kiristyvät jne kuten muissakin autoissa. Active protection aloittaa toimet etukäteen, jos tietyt ehdot täytyy sensoreilla (kiittyvyy, etu- ja takatutkat jne).

Tavaratilanväliverkko on tapaukessasi juurikin tarpeellinen. Kun kaadat takapenkit, voit asentaa verkon etupenkkien taakse. Ilman verkkoa (raskaat) kamat tulee tiukassa jarrutuksessa/onnetomuustilanteessa ihan samalla tavalla niskaan kuin tuo takapenkin yli tuleva tavarakin.

Tuuletuksesta olen saamaa mieltä. Lisäksi penkien huolto tulee vaativammaksi, kun noihin tuuletusreikiin tartuu likaa ja tuosta kalliimasta nahkasta (jonka olet speksannut) ei olisi juuri iloa, kun istuinosa (tuuletusreiät) on Vernasca nahkaa. Ja taitaapa olla takapenkilläkin ulkonäkösyistä.

Itse vaihtaisin ehkä comfort istumet M-monitoimi-istuimiin.
Näistä kommenteista viisastuneena soitin myyjälle ja lisäsin konkurssiin vielä tavaratilapaketin tavaratilan väliverkon vuoksi. Tuleepahan sitten tällä n. 300 euron lisäpanostuksella vielä takasivuikkunoihin aurinkosuojaverhot ja "Travel & Comfort" systeemi USB-pistokkeineen. Panoraamaluukkuhan olikin jo valittuna.

Active Protectionia ja tuuletuksia en vieläkään saanut itselleni perusteltua.

Pitkään painiskelin jo aiemmin Comfort-penkkien ja M-monitoimi-istuimien välillä. Näkemättä en uskaltanut lähteä noihin M-monitoimi-istuimiin ja muutenkin auton luonteeseen nähden koin Comfortit paremmaksi valinnaksi. Niiden valinta olisi myös tietänyt lisälaskua muiden varusteiden osalta sillä mm. tuuletukset olisi sitten pitänyt lisätä Merino-nahkojen kanssa.

-Antti
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Turvallisia kilometrejä upealla autolla. Itse mietin juuri noita kiristäviä turvajuttuja niin, että mitä jos jotain sattuu. Antaisinko anteeksi ja olisiko pelastunut tällä active protection jutulla. Mielenrauhan vuoksi tein positiivisen valinnan.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Safety First, minä ainakin ruksaisin kaikki turvavarusteet paikollensa.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itse jätin active protectionin pois, kun jäi vähän arvailujen varaan sen hyöty. Ehtiikö esim. sulkemaan kattoluukun ennen, kun auto vaikka pyörähtää ympäri?

Kaikki muut systeemit sitten otinkin. Night vision on jo useamman peuran spotannutkin. Loistava apuväline Suomen peuratiheimmillä seuduilla.
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Steve kirjoitti: 09 Helmi 2020, 08:28 Itse jätin active protectionin pois, kun jäi vähän arvailujen varaan sen hyöty. Ehtiikö esim. sulkemaan kattoluukun ennen, kun auto vaikka pyörähtää ympäri?

Kaikki muut systeemit sitten otinkin. Night vision on jo useamman peuran spotannutkin. Loistava apuväline Suomen peuratiheimmillä seuduilla.
Kiva kuulla, että NV toimii ja on hyvä. Itsekin sen lopulta otin, vaikka jossain kohtaa jo pudotin poiskin. Ensi viikolla vihdoin luovutus 90% todennäköisyydellä.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

koudihau kirjoitti: 09 Helmi 2020, 13:11
Steve kirjoitti: 09 Helmi 2020, 08:28 Itse jätin active protectionin pois, kun jäi vähän arvailujen varaan sen hyöty. Ehtiikö esim. sulkemaan kattoluukun ennen, kun auto vaikka pyörähtää ympäri?

Kaikki muut systeemit sitten otinkin. Night vision on jo useamman peuran spotannutkin. Loistava apuväline Suomen peuratiheimmillä seuduilla.
Kiva kuulla, että NV toimii ja on hyvä. Itsekin sen lopulta otin, vaikka jossain kohtaa jo pudotin poiskin. Ensi viikolla vihdoin luovutus 90% todennäköisyydellä.
Mielenkiinnolla odotan kuvia ja kommentteja, sillä itselle myös tilattu Phytonic blue mustalla sisustalla.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Auto haettu ja onhan se hieno ja antaa mukavan kyydin. Täytyy joskus laittaa kuvia, yritin äsken kännykällä, mutta en osannut :lol: . Musta sisusta Tanzaniten kanssa on minusta hieno, musta on kuitenkin aina musta :thuup: . Ulkoväriltä odotin tuolla hinnalla ehkä vähän enemmän. M-sport merkinnän poiston sijaan olivat repineet kaiken muun irti ja polttoaineluukun vieressä ehkä pieni naarmu, joku pistoolilla kenties vähän huitassut, ei paha ja ensi viikolla pinnoitukseen jos se siitä parantuisi. Käsialueiden lämmitys toimii penkinlämmityksen kanssa, pitkään etsin sitä nappia mistä saisi kädet lämpeneen. Ambient Air:lla ei fyysistä näppäintä, vielä en tiedä mistä saisi hajut pihalle, jos olisi ainetta.
Kaikin puolin hieno auto, vaikka ehkä vähän enemmän odotinkin. Sisäkoristelistalta mm. odotin enemmän 700 eurolla, vaikuttaa vähän värikkäältä liimapaperilta. Penkkien selkänojan pistokkeissa toimii kaiketi vain uusimman iPhonen laturi. Henkaria ja tablet telinettä ei kuulunut siihen hintaan ja Ambiet Air tuoksutkin oli hukassa.
Veikkaan, että tuntemukset paranee ajan kanssa. Nämä on näitä 80 km jälkeisiä kokemuksia.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

koudihau kirjoitti: 14 Helmi 2020, 18:53 Auto haettu ja onhan se hieno ja antaa mukavan kyydin. Täytyy joskus laittaa kuvia, yritin äsken kännykällä, mutta en osannut :lol: . Musta sisusta Tanzaniten kanssa on minusta hieno, musta on kuitenkin aina musta :thuup: . Ulkoväriltä odotin tuolla hinnalla ehkä vähän enemmän. M-sport merkinnän poiston sijaan olivat repineet kaiken muun irti ja polttoaineluukun vieressä ehkä pieni naarmu, joku pistoolilla kenties vähän huitassut, ei paha ja ensi viikolla pinnoitukseen jos se siitä parantuisi.
Sama väri, teetin pinnoituksen ennen luovutusta, joka oli viikko sitten torstaina. Minulle väri on odotusten mukainen, Tananite on heikossa valossa aika saman värinen kuin Carbon black on kirkkaassa valossa ja kirkaassa valossa sitten kunnolla sininen. Sisusta on valkoinen.

Ajomäärä on vajaat 900km, yksi pidempi 450km reissu yöllä, muuten nurkissa pyörimistä. Sähköllä on kuljettu 400km ja akku riittää noin 40-50km ajoon, joten usein miten selviää päivästä pelkästään sähköllä, ladannut olen vain öisin.
Kulutus on keskimäärin 6 litraa, maantieajossa bensaa kului 9-10 litran väliin (nopeus 100-110km/h) eli aika sama kuin edellisessä mallilla. Varmasti kulutus nousee tuosta toiselle kymmenelle sitten kesärajoitusten aikaan.
Maantiellä uusi malli on minusta selkeästi vakaampi kuin edellinen. Ilman avustimia auto meni tarkasti ja vakaasti. Automaattiohjauksessa auto vaelsi ärsyttävästi kaistalla ees taas, mutta saattoi toki johtua haasteellisesta ympäristöstä: pimeää + lievää vesi+räntäsadetta. Pitää kokeilla uudelleen paremmissa oloissa.

Toistaiseksi kokonaisuutena erittäin positiivinen fiilis ensimmäisen viikon jälkeen
+ bensamoottori on todella hieno, ja ehkä merkityksellisin asia itselle. Edellinen oli ensimmäinen neloskoneinen bemari ja paha, paha harha-askel.
+ ketteryys, nelipyöräojaus toimii oikeasti hienosti nurkka-ajossa
+ hiljaisuus maantieajossa
+ erinomaiset kaukovalot
+ riittävän iso akku
+ vakaus moottori-/maantieajossa
+ mukavan letkeä jousitus

- automaattiohjauksen levottomuus,
- automaattiohjaus pakottaa auton keskelle kaistaa eli kumisurien pohjalle. Tuskin käytän avustinta paljoakaan.
- mittariston epäselvyys/tokio-by-night tunnelma - HUD auttaa/korjaa tilannetta onneksi paljon
- rengasmelu kaupunkinopeuksissa
- kaikkien asetusten tekeminen on työlästä ja aikaa vievää touhua (meni tovi, että sain automaatiohjauksen pois päältä)
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Ensimmäisiä vikoja ilmennyt.

-Häiriöilmoitus: kattoluukku ei sulkeudu sateella, ota yhteyttä huoltoon. Tämä tulee aina silloin tällöin ei ole kaiken aikaa päällä.
- huuhtelin autoa ulkona pakkasella ja tämän jälkeen n.1h pesusta sisäverhous lasikaton alla lakkasi liikkumasta. Moottori kyllä yritti, mutta mekaaninen jumi tai jotain. Ajoin lämpöiseen niin hetken päästä lähti liikkumaan. Vuotaakohan kattoikkuna jostain ja jäädytti sisäverhoilun tekniikan, en tiedä 🤔. Täytyy tarkkailla tilannetta. En tiedä liittyvätkö nämä kaksi vikaa toisiinsa.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

koudihau kirjoitti: 27 Helmi 2020, 17:33 Ensimmäisiä vikoja ilmennyt.

-Häiriöilmoitus: kattoluukku ei sulkeudu sateella, ota yhteyttä huoltoon. Tämä tulee aina silloin tällöin ei ole kaiken aikaa päällä.
- huuhtelin autoa ulkona pakkasella ja tämän jälkeen n.1h pesusta sisäverhous lasikaton alla lakkasi liikkumasta. Moottori kyllä yritti, mutta mekaaninen jumi tai jotain. Ajoin lämpöiseen niin hetken päästä lähti liikkumaan. Vuotaakohan kattoikkuna jostain ja jäädytti sisäverhoilun tekniikan, en tiedä 🤔. Täytyy tarkkailla tilannetta. En tiedä liittyvätkö nämä kaksi vikaa toisiinsa.
Ei ole vika vaan ominaisuus = lienee sama kaikissa kattoluukullisissa versiossa :) Oireisiin liittyy vielä että älyavain väittää, että k-luukku on auki. Tuo aurinkoverhon liikkumattomuus liittyy tähän myös. Sitä luukkua ei kannata räplätä, vaan vie auto huoltoon. Vika on yleisesti tiedssa ja korjauskin on olemassa (softa). Tuo sähkömoottori ei kummoinen ole, joten sitä ei kannatta väksin käyttää. Hajotat vaan ennen pitkää moottorin ja sitten tuota ei vättämättä korjata enää vain softalla.

Kattoluukku 'vuotaa' aina saumoistaa jonkin verran, mutta siellä on ko. kohdilla kourut, jota pitkin vesi johdetaan pois. Toki vesi taitaa jäätyä ennenkuin ehtii valua asiallista reittiä pois pakkasella. Mutta en oikein jaksa uskoa, että siitä olisi kysymys tuon aurinkoverhon osalta, koska oireet oli mulla samat. Jos peset autoa pakkasella, älä käytä kattoluukkua ennenkuin olet saannut auton lämpimää ja kuivaksi. Muutenkin välttäisin luukun liikuttelua pakkasella/talvella, itse en edes avaa sivulaseja pakkasella. Jäätyneen luukun tai sivulasin avaaminen on aikamoinen rasitus, sillä nuo liikuttavat rattaat eivät kummoista muovia ole. Toki aurinkoverhoa voi liikutella pakkasella, mutta paljoa ei tarvitse avausnappia lisää hipelöidä, niin luukkukin liikkuu, vaikka tarkoistus oli vain verhoa säätää....
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

tiko kirjoitti: 27 Helmi 2020, 19:17
koudihau kirjoitti: 27 Helmi 2020, 17:33 Ensimmäisiä vikoja ilmennyt.

-Häiriöilmoitus: kattoluukku ei sulkeudu sateella, ota yhteyttä huoltoon. Tämä tulee aina silloin tällöin ei ole kaiken aikaa päällä.
- huuhtelin autoa ulkona pakkasella ja tämän jälkeen n.1h pesusta sisäverhous lasikaton alla lakkasi liikkumasta. Moottori kyllä yritti, mutta mekaaninen jumi tai jotain. Ajoin lämpöiseen niin hetken päästä lähti liikkumaan. Vuotaakohan kattoikkuna jostain ja jäädytti sisäverhoilun tekniikan, en tiedä 🤔. Täytyy tarkkailla tilannetta. En tiedä liittyvätkö nämä kaksi vikaa toisiinsa.
Ei ole vika vaan ominaisuus = lienee sama kaikissa kattoluukullisissa versiossa :) Oireisiin liittyy vielä että älyavain väittää, että k-luukku on auki. Tuo aurinkoverhon liikkumattomuus liittyy tähän myös. Sitä luukkua ei kannata räplätä, vaan vie auto huoltoon. Vika on yleisesti tiedssa ja korjauskin on olemassa (softa). Tuo sähkömoottori ei kummoinen ole, joten sitä ei kannatta väksin käyttää. Hajotat vaan ennen pitkää moottorin ja sitten tuota ei vättämättä korjata enää vain softalla.

Kattoluukku 'vuotaa' aina saumoistaa jonkin verran, mutta siellä on ko. kohdilla kourut, jota pitkin vesi johdetaan pois. Toki vesi taitaa jäätyä ennenkuin ehtii valua asiallista reittiä pois pakkasella. Mutta en oikein jaksa uskoa, että siitä olisi kysymys tuon aurinkoverhon osalta, koska oireet oli mulla samat. Jos peset autoa pakkasella, älä käytä kattoluukkua ennenkuin olet saannut auton lämpimää ja kuivaksi. Muutenkin välttäisin luukun liikuttelua pakkasella/talvella, itse en edes avaa sivulaseja pakkasella. Jäätyneen luukun tai sivulasin avaaminen on aikamoinen rasitus, sillä nuo liikuttavat rattaat eivät kummoista muovia ole. Toki aurinkoverhoa voi liikutella pakkasella, mutta paljoa ei tarvitse avausnappia lisää hipelöidä, niin luukkukin liikkuu, vaikka tarkoistus oli vain verhoa säätää....
Ok kiitos, täytyy käydä uudestaan kyselemässä jeeesiä. Kävin jo kerran, mutta vika ei ollut silloin päällä huoltoukko sano vaan, että ei kai siinä sitten mitään ole vikana.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Pitäskö automaattiajossa kaistan vaihto/ ohitus onnistua vilkulla? En ole saanut onnistumaan, onkohan setupit pielessä tai jotain. Vähän kun ratista kääntää alkua se lopun ehkä hoitaa, mutta pelkällä vilkulla ei tee mitään.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

koudihau kirjoitti: 01 Maalis 2020, 14:11 Pitäskö automaattiajossa kaistan vaihto/ ohitus onnistua vilkulla? En ole saanut onnistumaan, onkohan setupit pielessä tai jotain. Vähän kun ratista kääntää alkua se lopun ehkä hoitaa, mutta pelkällä vilkulla ei tee mitään.
Itse olen käyttänyt tuota lähinnä motarilla. Eli kun laitat vilkun päälle, tulee pieni viive ja vähän ajan päästä tulee vihreä viiva sen vihreän ratin viereen. Sitten auto siirtyy itsestään viereiselle kaistalle. Jos yrität itse kääntää, niin automattiohjaus menee pois päältä. Vilkkuhan pysyy niin kauan päällä, että olet viereisellä kaistalla. Homma toimii, mutta vaatii hyvät kaistaviivat.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

koudihau kirjoitti: 28 Helmi 2020, 09:25
tiko kirjoitti: 27 Helmi 2020, 19:17
koudihau kirjoitti: 27 Helmi 2020, 17:33 Ensimmäisiä vikoja ilmennyt.

-Häiriöilmoitus: kattoluukku ei sulkeudu sateella, ota yhteyttä huoltoon. Tämä tulee aina silloin tällöin ei ole kaiken aikaa päällä.
- huuhtelin autoa ulkona pakkasella ja tämän jälkeen n.1h pesusta sisäverhous lasikaton alla lakkasi liikkumasta. Moottori kyllä yritti, mutta mekaaninen jumi tai jotain. Ajoin lämpöiseen niin hetken päästä lähti liikkumaan. Vuotaakohan kattoikkuna jostain ja jäädytti sisäverhoilun tekniikan, en tiedä 🤔. Täytyy tarkkailla tilannetta. En tiedä liittyvätkö nämä kaksi vikaa toisiinsa.
Ei ole vika vaan ominaisuus = lienee sama kaikissa kattoluukullisissa versiossa :) Oireisiin liittyy vielä että älyavain väittää, että k-luukku on auki. Tuo aurinkoverhon liikkumattomuus liittyy tähän myös. Sitä luukkua ei kannata räplätä, vaan vie auto huoltoon. Vika on yleisesti tiedssa ja korjauskin on olemassa (softa). Tuo sähkömoottori ei kummoinen ole, joten sitä ei kannatta väksin käyttää. Hajotat vaan ennen pitkää moottorin ja sitten tuota ei vättämättä korjata enää vain softalla.

Kattoluukku 'vuotaa' aina saumoistaa jonkin verran, mutta siellä on ko. kohdilla kourut, jota pitkin vesi johdetaan pois. Toki vesi taitaa jäätyä ennenkuin ehtii valua asiallista reittiä pois pakkasella. Mutta en oikein jaksa uskoa, että siitä olisi kysymys tuon aurinkoverhon osalta, koska oireet oli mulla samat. Jos peset autoa pakkasella, älä käytä kattoluukkua ennenkuin olet saannut auton lämpimää ja kuivaksi. Muutenkin välttäisin luukun liikuttelua pakkasella/talvella, itse en edes avaa sivulaseja pakkasella. Jäätyneen luukun tai sivulasin avaaminen on aikamoinen rasitus, sillä nuo liikuttavat rattaat eivät kummoista muovia ole. Toki aurinkoverhoa voi liikutella pakkasella, mutta paljoa ei tarvitse avausnappia lisää hipelöidä, niin luukkukin liikkuu, vaikka tarkoistus oli vain verhoa säätää....
Ok kiitos, täytyy käydä uudestaan kyselemässä jeeesiä. Kävin jo kerran, mutta vika ei ollut silloin päällä huoltoukko sano vaan, että ei kai siinä sitten mitään ole vikana.
Mulle sanottiin tästä mahdollisesta viasta jo luovutuksen yhteydessä. Toki sanottiin kanssa, että vikaa ei voi korjata, jos se ole aktiivinen. Tämän vuoksi eivät tehneet mitään luovutuksen yhteydessä, koska luukku toimi tuolloin ok.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
ElMaco
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Maalis 2020, 15:08

Mitä olette mieltä tämän mallin hierovista penkeistä? Periaatteessa ne voisi ruksia ihan mielenkiinnosta, mutta joillakin foorumeilla on peloteltu penkin silloin olevan normaalia kovempi, tosin tuuletuksellakin saattaa olla tekemistä asian kanssa. itse en ole tuuletusta valitsemassa, koska en halua rei'itettyä penkkiä.
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

ElMaco kirjoitti: 01 Maalis 2020, 22:10 Mitä olette mieltä tämän mallin hierovista penkeistä? Periaatteessa ne voisi ruksia ihan mielenkiinnosta, mutta joillakin foorumeilla on peloteltu penkin silloin olevan normaalia kovempi, tosin tuuletuksellakin saattaa olla tekemistä asian kanssa. itse en ole tuuletusta valitsemassa, koska en halua rei'itettyä penkkiä.
Kovuudesta en osaa sanoa kun ei ole vertailukohtaa. Minusta penkit ei kuitenkaa ole liian kovat, vaikka on hieronta ja tuuletus.
Hieronta on aika laimea, mutta ei kai se kovin kova voi ollakaan. Tuntuu kuitenkin kun välillä sen haluaa ottaa pois päältäkin 🙂.
Hyvä, että otin.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

ElMaco kirjoitti: 01 Maalis 2020, 22:10 Mitä olette mieltä tämän mallin hierovista penkeistä? Periaatteessa ne voisi ruksia ihan mielenkiinnosta, mutta joillakin foorumeilla on peloteltu penkin silloin olevan normaalia kovempi, tosin tuuletuksellakin saattaa olla tekemistä asian kanssa. itse en ole tuuletusta valitsemassa, koska en halua rei'itettyä penkkiä.
Olen kans lukenut maailmalta vitossarjan foorumeilla vastaavasta. Harmi kun Suomessa ei ole kauhean triviaalia käydä istumassa comfort penkkejä ilman ja kera tuuletus+hieronta peräjälkeen. Comfort- ja sport-penkkien pintapehmeydessä on ainakin selkeä ero. Ja varmaan valittu verhoilu vaikuttaa tähän myös.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

lnaukkar kirjoitti: 03 Maalis 2020, 08:52
ElMaco kirjoitti: 01 Maalis 2020, 22:10 Mitä olette mieltä tämän mallin hierovista penkeistä? Periaatteessa ne voisi ruksia ihan mielenkiinnosta, mutta joillakin foorumeilla on peloteltu penkin silloin olevan normaalia kovempi, tosin tuuletuksellakin saattaa olla tekemistä asian kanssa. itse en ole tuuletusta valitsemassa, koska en halua rei'itettyä penkkiä.
Olen kans lukenut maailmalta vitossarjan foorumeilla vastaavasta. Harmi kun Suomessa ei ole kauhean triviaalia käydä istumassa comfort penkkejä ilman ja kera tuuletus+hieronta peräjälkeen. Comfort- ja sport-penkkien pintapehmeydessä on ainakin selkeä ero. Ja varmaan valittu verhoilu vaikuttaa tähän myös.
No enpä tiennyt tästä. Merkittävää en ole huomannut, E70:ssä hierona oli, F15:ssä ei, ja nyt taas on. Kaikissa on ollut comfort-penkit. Tuuletuksesta ei ole kokemusta. Pitkällä istumisella paikat puutuu ja siihen tuo hieronta on oiva apu. E70:n positiivisten kokemusten perusteella tähän uuteenkin ne valitsin.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Vastaa Viestiin