Mersun GLE plugari alkaa olemaan jo erinomainen rangeltaan ja lataukseltaan.
Kopio jostain:
"Nyt tuli sitten GLE hybridistäkin lisää tietoja. Malli on GLE 350de dieselhybridi, jossa on 194 hp dieselmoottori ja 136 hp sähkömoottori, ja kohtuulliset 700 Nm vääntöä. Mielenkiintoisin seikka on 31.2 kWh akku, jolla tosiaan pääsee 99 km kilometriä (WLTP). Autossa on myös DC laturi, jolla akku latautuu 20 minuutissa 10 - 80 %, tai 30 min 10 - 100%. Vaihtovirtalaturi on 7,4 kW. "
Uusi BMW X5 G05
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuossa on kyllä X5:lle kova kilpailija, jos ajaa paljon pitkää matkaa. Kuulostaa tosi hyvältä. Toisaalta jos X5:llä pääsee 80 km, niin sekin alkaa itselle riittämään normiajoihin.gestapo kirjoitti: ↑17 Syys 2019, 10:39 Mersun GLE plugari alkaa olemaan jo erinomainen rangeltaan ja lataukseltaan.
Kopio jostain:
"Nyt tuli sitten GLE hybridistäkin lisää tietoja. Malli on GLE 350de dieselhybridi, jossa on 194 hp dieselmoottori ja 136 hp sähkömoottori, ja kohtuulliset 700 Nm vääntöä. Mielenkiintoisin seikka on 31.2 kWh akku, jolla tosiaan pääsee 99 km kilometriä (WLTP). Autossa on myös DC laturi, jolla akku latautuu 20 minuutissa 10 - 80 %, tai 30 min 10 - 100%. Vaihtovirtalaturi on 7,4 kW. "
X5 range kyllä kelpaa hyvin, mutta tuo nopeampi lataus olisi tervetullut lisä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Pitää paikkaansa. Toisaalta itse mietin sen niin, että nopeampaa latausta en kuitenkaan käyttäisi normipäivänä, kun kotilataukset pääsääntöisesti riittää. Epäilen, että matkan aikanakaan en käyttäisi pikalatausta muuten kuin satunnaisesti, kun en halua käyttää aikaa latauksiin ja haluan valita taukopaikat muuten kuin auton ehdoilla. Tuon takiahan plugari on hyvä, kun bensalla/dieselilläkin pääsee. Eihän tuosta pikalatauksesta mitään haittaa ole ja mieluummin tuollainen kuin ilman, mutta ilmankin pystyy elämään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi
Näitä dieselhybrideitä harkittaessa kannattaa muistaa että niistä joutuu maksamaan vuosittaisen käyttövoimaveron, joka ainakin minusta vesittää koko idean edullisemmasta ajamisesta.
Näitä dieselhybrideitä harkittaessa kannattaa muistaa että niistä joutuu maksamaan vuosittaisen käyttövoimaveron, joka ainakin minusta vesittää koko idean edullisemmasta ajamisesta.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Tuo on totta tämän painoisessa autossa, toisaalta verohyöty ostettaessa on kai se juttu. Tuskin kukaan tosissaan ostaa 100keur auto säästääkseen käyttökuluissa. Eiköhän näistä haidu rahaa joka kuukausi arvonalennuksena ajoi tai ei sen verran, että tuo käyttövoimavero marginaalissa. Toki myös toisin päin, hieman suurempi polttoainekulu bensahybridin tapauksessa ei ole merkityksellistä.
Minusta Mersun huoinoin puoli on puuttuvat sylinterit moottorista. Tämän lisäksi viileällä/kylmällä ilmalla aikamoinen rasitus satunnainen moottorin käyttö. Luulisin, että dieselkone on tukossa alta aika yksikön, kun nuo tuppaavat likaantumaan jo normikäytössäkin. Harvemmin kaupunkiajossa polttomoottori saavuttaa normilämmön, toki 45e:n isomalla akulla tuskin edes jatkossa käynnistyy. Tosin viimeisessä huollossa tehtiin softapäivitys, ja nyt polttomoottri herää mukaan huomattavasti herkemmin, vaikka ajomoodi olisi pakotettu sähköajoon
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Onko kukaan löytänyt vielä yhtään koeajoraporttia tuosta X5 Xdrive45e:stä? Youtubessa ei ole, enkä löydä miltään sivultakaan. Pieniä kokemuksia löytyy vain preproduction ajokeista.
Eli kysymys oikeastaan on, että onkohan kukaan vielä maailmalla saanut autoaan?
Eli kysymys oikeastaan on, että onkohan kukaan vielä maailmalla saanut autoaan?
On noita muutamia maailmalla toimitettu. Olen seuraillut motor-talk.de foorumia (täällä saadusta vinkistä), mutta ilmeisesti vain yksi foorumilainen oli saanut jo auton. Tämä sveitsiläinen oli eiliseen mennessä ajanut 1100 km autollaan, josta 687 km sähköllä: 31.2 kWh/100km ja 4,4 l/100 km, joista 1/3 nopeudella 130 - 150 km/h, 1/3 pienemmäillä teillä ja 1/3 kaupungissa. Range kuulemma 70 km.
Erikoista on, samaa mieltä.
Samalla sivustolla kerrottiin, että hotelli Hyatt Munich hotellissa oli 17.10 päivän kestävä koeajotilaisuus autolehdille. Ihmeellistä vain, että mitään ei ole vieläkään tullut autolehdiltä julkisuuteen
Samalla sivustolla kerrottiin, että hotelli Hyatt Munich hotellissa oli 17.10 päivän kestävä koeajotilaisuus autolehdille. Ihmeellistä vain, että mitään ei ole vieläkään tullut autolehdiltä julkisuuteen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Monikaan ei ole vielä saanut autoa, ensimmäiset ovat menneet Sveitsiin ja Belgiaan.
Ymmärsin, että Saksassa ei ole vielä esittelyautoja ja toimitusajat uusille tilauksille ovat todella pitkiä - lähes 12 kk. Toisaalta joillekin auto näyttää järjestyvän sitten 'hyvinkin nopeasti' Olisko sitten, että noita esittelyautoja käännetään 'tärkeille' asiakkaille.
Tehdas on kovassa paineessa, koska mallin kysyntä on kovaa kaikkialla. G05.bimmerpost.com forumilla on raportoitu toimitetuista autoissa laatuongelmia - puuttuu tilattuja varusteita, kattoverhoilun väri on poikennut tilauksesta, auto jäänyt jumiin muutamaksi viikoksi tehtaalle lopputarkastukseen ja 'kesto-ongelmana' on nahkaverhoilun rypyt ja pussit takaistuimen selkänojan verhoilussa. Kun katsoo noita nettiautossa olevia G05 autoja, niin joidenkin selkänojan verhoilu on kyllä aika karmean näköinen räpellys, muutama taasen ~ok, X7:ssa kurtut on paljon vähäisempiä tai niitä ei ole ja mallisuoritus löytyy nettiauton 745Le:stä. Mobilesta kurkkimalla uusimmissa autoissa tämän ongelma on vähäisempi, mutta Belgiaan toimitettu 45e näyttää aika pahalta https://g05.bimmerpost.com/forums/showt ... 10&page=31, ja korjauksen jälkeen ihan ok. Saas nähdä millainen sieltä tulee omalle kohdalle. Vastaanottotarkastukseen pitää varata kyllä kunnolla aikaa, sen verran hajontaa näyttää olevan.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,tiko kirjoitti: ↑27 Loka 2019, 18:15 Ymmärsin, että Saksassa ei ole vielä esittelyautoja ja toimitusajat uusille tilauksille ovat todella pitkiä - lähes 12 kk. Toisaalta joillekin auto näyttää järjestyvän sitten 'hyvinkin nopeasti' Olisko sitten, että noita esittelyautoja käännetään 'tärkeille' asiakkaille.
kysymys on varmasti siitä että jälleenmyyjät ovat voineet tehdä oman tuotantoslottivarauksen vaikka asiakas ei olisikaan autoa tilannut, varmistaakseen saatavuuden.
Sakujen forumilla on myös spekuloitu siitä että valmistajat siirtävät mahdollisimman monta autoa vuodelle 2020 jotta saavat keskimääräisen CO2 luvun painettua alemmaksi että eivät saisi sakkoja. Siksi olisi loogista että yhtään koeajoautoa ei ole vielä tarjolla, ei Saksassa eikä muuallakaan. Amerikan foorumia en ole seurannut.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Samasta syystä lienee myös, että 530e euroopan xdrivestä ei ole koeajoa.wilho kirjoitti: ↑29 Loka 2019, 10:46Moi,tiko kirjoitti: ↑27 Loka 2019, 18:15 Ymmärsin, että Saksassa ei ole vielä esittelyautoja ja toimitusajat uusille tilauksille ovat todella pitkiä - lähes 12 kk. Toisaalta joillekin auto näyttää järjestyvän sitten 'hyvinkin nopeasti' Olisko sitten, että noita esittelyautoja käännetään 'tärkeille' asiakkaille.
kysymys on varmasti siitä että jälleenmyyjät ovat voineet tehdä oman tuotantoslottivarauksen vaikka asiakas ei olisikaan autoa tilannut, varmistaakseen saatavuuden.
Sakujen forumilla on myös spekuloitu siitä että valmistajat siirtävät mahdollisimman monta autoa vuodelle 2020 jotta saavat keskimääräisen CO2 luvun painettua alemmaksi että eivät saisi sakkoja. Siksi olisi loogista että yhtään koeajoautoa ei ole vielä tarjolla, ei Saksassa eikä muuallakaan. Amerikan foorumia en ole seurannut.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
tietääkö kukaan onko Suomessa tai Euroopassa mitään mahdollisuutta seurata missä laivassa tuleva auto on? En viitsisi jälleenmyyjää koko ajan vaivata. Tehty siis lokakuussa, toimitus pitäs olla joukukuussa.
Amerikassa on joku "where is my BMW?" palvelu missä voi seurata auton valmistusta ja toimitusta tilauksesta lähtien.
Minulla siis on jo VIN, mutta Connected Drive Appiin sitä ei saa lisättyä, ilman että autoon pääsee käsiksi.
tietääkö kukaan onko Suomessa tai Euroopassa mitään mahdollisuutta seurata missä laivassa tuleva auto on? En viitsisi jälleenmyyjää koko ajan vaivata. Tehty siis lokakuussa, toimitus pitäs olla joukukuussa.
Amerikassa on joku "where is my BMW?" palvelu missä voi seurata auton valmistusta ja toimitusta tilauksesta lähtien.
Minulla siis on jo VIN, mutta Connected Drive Appiin sitä ei saa lisättyä, ilman että autoon pääsee käsiksi.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Belgialaiset 45e:n odottajat ovat seuranneet autojensa laivamatkaa siten, että ovat jostain saamaansa valmistuksen päätöspäivään lisänneet pari kolme päivää maakuljetusta ja sitten arvanneet mihin laivaan olisi voinut ehtiä. Oletettavasti lähtösatama on Charleston, South Carolina ja ensimmäinen määräpää Bremerhaven, joskin jonkun auto oli kiertänyt Etelä-Afrikan kautta Eurooppaan.wilho kirjoitti: ↑30 Loka 2019, 04:39 Moi,
tietääkö kukaan onko Suomessa tai Euroopassa mitään mahdollisuutta seurata missä laivassa tuleva auto on? En viitsisi jälleenmyyjää koko ajan vaivata. Tehty siis lokakuussa, toimitus pitäs olla joukukuussa.
Amerikassa on joku "where is my BMW?" palvelu missä voi seurata auton valmistusta ja toimitusta tilauksesta lähtien.
Minulla siis on jo VIN, mutta Connected Drive Appiin sitä ei saa lisättyä, ilman että autoon pääsee käsiksi.
BMW:llä on käytössä kuulemma pääasiassa Wallenius Wilhelmsen -niminen kuljetusyhtiö, ja tuolta https://www.2wglobal.com/webapps?minHt= ... duleRWD%2F saa katsottua aikatauluja. K-Line ajaa myös PCC-aluksia tuolla reitillä, mutta jos tulkitsen aikataulua http://www.klineglobalroro.com/schedule ... hedule.pdf oikein niin ovat lähiaikoina vain purkamassa lastia Charlestonissa.
Aikatauluista saa selville laivan, esimerkiksi 1.11. lähtee WW:n Tosca, ja sitten tuolta https://www.vesselfinder.com/vessels/TO ... -566087000 voi seurata laivan liikkeitä (se 2013 valmistunut Tosca).
En osaa sanoa meneekö näin arvailemalla edes sinne päin oikein, mutta onpahan jotain puuhaa
Nopeasti se on myyty.Janne71 kirjoitti: ↑30 Loka 2019, 18:06 Sport Car centterissä on jo myynnissä kuvien kera.
https://www.nettiauto.com/bmw/x5/1089592
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6