Pääsin kokeilemaan peräkkäin G05:n comfort-penkkejä hieronnalla ja ilman. Kumpikin ilman tuuletusta. Kovuudessa/pehmeydessä en huomannut eroa. Hierontatoiminto vaikutti hyvältä ja menisi kyllä omalle listalle.tiko kirjoitti: ↑15 Maalis 2020, 19:39No enpä tiennyt tästä. Merkittävää en ole huomannut, E70:ssä hierona oli, F15:ssä ei, ja nyt taas on. Kaikissa on ollut comfort-penkit. Tuuletuksesta ei ole kokemusta. Pitkällä istumisella paikat puutuu ja siihen tuo hieronta on oiva apu. E70:n positiivisten kokemusten perusteella tähän uuteenkin ne valitsin.lnaukkar kirjoitti: ↑03 Maalis 2020, 08:52Olen kans lukenut maailmalta vitossarjan foorumeilla vastaavasta. Harmi kun Suomessa ei ole kauhean triviaalia käydä istumassa comfort penkkejä ilman ja kera tuuletus+hieronta peräjälkeen. Comfort- ja sport-penkkien pintapehmeydessä on ainakin selkeä ero. Ja varmaan valittu verhoilu vaikuttaa tähän myös.ElMaco kirjoitti: ↑01 Maalis 2020, 22:10 Mitä olette mieltä tämän mallin hierovista penkeistä? Periaatteessa ne voisi ruksia ihan mielenkiinnosta, mutta joillakin foorumeilla on peloteltu penkin silloin olevan normaalia kovempi, tosin tuuletuksellakin saattaa olla tekemistä asian kanssa. itse en ole tuuletusta valitsemassa, koska en halua rei'itettyä penkkiä.
Uusi BMW X5 G05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 143
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
- Auto: F10 520da xDrive LCI
Joo nyt vasta olen oppinut tämän homman. Eli ratista täytyy pitää kevyesti kiinni, mutta kääntää ei saa yhtään kaistanvaihdossa. Aikaisemmin pidin kädet polvien päällä niin silloin ei vaihda vilkulla.Steve kirjoitti: ↑01 Maalis 2020, 15:02Itse olen käyttänyt tuota lähinnä motarilla. Eli kun laitat vilkun päälle, tulee pieni viive ja vähän ajan päästä tulee vihreä viiva sen vihreän ratin viereen. Sitten auto siirtyy itsestään viereiselle kaistalle. Jos yrität itse kääntää, niin automattiohjaus menee pois päältä. Vilkkuhan pysyy niin kauan päällä, että olet viereisellä kaistalla. Homma toimii, mutta vaatii hyvät kaistaviivat.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Onko kokemusta voiko elää ilman akustiikkalaseja (siis sivulasit)? Kävin koeajolla tuossa autolla jossa ne oli, ihan ok hiljainen 21” rf-renkailla, muttei mitenkään erikoisen hiljainen. Mitenkähän olisi sitten ollut ilman laseja...
Jos kenelläkään on autoa ilman tuota lisävarustetta, kuulisin mielellänne kommentteja!
Jos kenelläkään on autoa ilman tuota lisävarustetta, kuulisin mielellänne kommentteja!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Mulla on ilman. Olisin varmaan ruksinut akustiikkalasit jos ne olisi saanut ilman noita 'pakettiauton' takalaseja, jotka on itselle inhokkilistalla lähes ykkönenjusape kirjoitti: ↑06 Marras 2020, 16:25 Onko kokemusta voiko elää ilman akustiikkalaseja (siis sivulasit)? Kävin koeajolla tuossa autolla jossa ne oli, ihan ok hiljainen 21” rf-renkailla, muttei mitenkään erikoisen hiljainen. Mitenkähän olisi sitten ollut ilman laseja...
Jos kenelläkään on autoa ilman tuota lisävarustetta, kuulisin mielellänne kommentteja!

Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Jep ei juuri moittavaa ole löytynyt, softassa on nuo muutamat ärsyttävät bugit. Ne joilla auto kävi Hnagossa saivat uuden softan, itse olen odotellut koska softa tulee saaville.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
- Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One
Saranat ovat olleet 2020 kovilla luovutushalleissa diilereillä, G05 oli 3.myydyin Bemarin malli. Ja tähän päälle noin 110 kpl 'käytettynä' tuotua 45e mallia ('19/20), aika kunnioitettava määrä tämäkin. Uuden mallisia käytettyinä tuotuja dieseleitä en jakasanut tilastoista kaivella, niitäkin on varmaan muutama. Valtava on ollut mallin suosio hybridin tultua tarjolle, vaikka korona on sulkenut tehtaan hetkeksi ja akkujupakka katkaisi luovutukset.
Saa nähdä, miten X5 myy jatkossa ja miten käytettyjen tuonti kehittyy. Uusi iX napannee osan myynnistä myöhemmin 2021, hinta (?) ja kokoluokka on aika sama.
Käytettynäkin on G05 on jo nettiautossa noin 50 yksilön verran eli tuokin puoli alkaa pikku hiljaa kehittyä, toki pyyntihinnat on vielä lähellä uusia, mitkä lie sitten myyntihintoja. Esim tämä Wetterillä oleva auto https://www.nettiauto.com/bmw/x5/11687985 on omani kanssa lähes identtinen: värit sisällä ja ulkoa + varusteet. Vanteet, listat ulkopuolella ja sisällä sekä sisäkaton väri poikkeavat. Mielenkiintoista, että tämä yksilö on vuosimalli 2019 ainakin ilmoituksen tietojen mukaan. Itse sain omani vasta helmikuussa, mutta rekkarissa vain kaksi viimeistä numeroa poikkeaa (ja ei nekään paljoa).
Saa nähdä, miten X5 myy jatkossa ja miten käytettyjen tuonti kehittyy. Uusi iX napannee osan myynnistä myöhemmin 2021, hinta (?) ja kokoluokka on aika sama.
Käytettynäkin on G05 on jo nettiautossa noin 50 yksilön verran eli tuokin puoli alkaa pikku hiljaa kehittyä, toki pyyntihinnat on vielä lähellä uusia, mitkä lie sitten myyntihintoja. Esim tämä Wetterillä oleva auto https://www.nettiauto.com/bmw/x5/11687985 on omani kanssa lähes identtinen: värit sisällä ja ulkoa + varusteet. Vanteet, listat ulkopuolella ja sisällä sekä sisäkaton väri poikkeavat. Mielenkiintoista, että tämä yksilö on vuosimalli 2019 ainakin ilmoituksen tietojen mukaan. Itse sain omani vasta helmikuussa, mutta rekkarissa vain kaksi viimeistä numeroa poikkeaa (ja ei nekään paljoa).
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Joo, kyllä myös F15:seen verrattuna auto on hiljaisempi, kiitos kuuluu varmaan myös noille laseille

G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Kotona wallboksilla latailijoille: noudattaako auto iDrivestä asetettua latausvirtarajaa boksilla samalla tavalla kuin matkalaturilla? Ulkomaan foorumilla oli sellaista signaalia, että menis (julkisella laturilla tosin) aina 16 A jos tarjolla.
Ainakin omani noudattaa. En tiedä pitäisikö niin olla, sillä jälleenmyyjä oli kovasti sitä mieltä että virranrajoituksen pitäisi päteä vain matkalaturin kanssa.
Omassani on ollut alusta saakka bugi, joka tiputtaa asetetun latausvirran itsestään silloin tällöin minimiin (6A). Foorumien perusteella yleinen ongelma, mutta en ole siitä jaksanut stressata sillä pidän latausvirtaa valtaosan ajasta muutenkin minimissä.
Onko kellään tietoa, onko ns. tuontiautoissa (vaikka Saksasta) eroja vs. uutena Suomeen (tai muuhun kylmän ilmaston maahan) tilattuna? Muistelen kuulleeni, että "kylmissä versioissa" esim. lataus lämmittää tarvittaessa myös "hybridiakkua", ja tätä ominaisuutta ei välttämättä ole kaikissa?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 13 Loka 2021, 00:13
Mietin vaihtoa MB GLC 300e:stä Bemarin X5:een ja mietin, kun teoriatasolla luvataan mukavia kilometrejä sähköiseen kantamaan, että mikä mahtaa olla todellisuus. En lukenut kaikkia 14 sivua, mutta kysyisin, paljonko kaupungissa tuo range sähköllä oikeasti on?
No nyt on LCI/FL ulkona. En ole oikein vakuuttunut tuosta kaarevasta näytöstä, joka on sama kaikissa uusissa malleissa pienin muutoksin. Aika yllätyksettömäksi on menossa sisustat eri mallien suhteen. Käytettävyys otti samalla taka-askelia kun kutakuinkin kaikki fyysiset napit on poistettu. No i-kiekko sentään säilyi. Laservalot taisivat poistua kokonaan valikoimasta, eikö ne sitten niin hyvät olleetkaan...?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Lopulta haaviin tarttui vähän ajettu X5 45e kutakuinkin fully loaded. Mielenkiintoista nähdä miten pimeänäköavustin, laservalot ja vaikkapa nelipyöräohjaus toimii. Moitteetta palvellut X3 e30 menee nyt vähillä kilsoilla (27 tkm) vaihtoon, toivottavasti tuleva kapine toimii yhtä hyvin.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Kutakuinkin sama tilanne , kesäkuussa löytyi 20tkm ajettu pre LCI täysillä varusteilla. Nelipyöräohjaus ketteröittää autoa huomattavasti. Ilahduttavasti 19" pyörät mahtuu alle , vaikka on msport jarrut. Mukana tulleet 21" valssit lensi välittömästi mäkeen ja tilalle Saksan ebaysta 19 setti keskieuroopan kitkoilla. Siedettävän hiljainen noilla , vaikka RF. Kohta alle pohjoismaiset kitkat , niin kyydistä tulee varmasti entistä herraskaisempaa.
Ostettaessa ilmastoinnin kompura paskana , meni takuuseen ja samalla ostin jatkotakuun. Muita murheita ei toistaiseksi.
Ostettaessa ilmastoinnin kompura paskana , meni takuuseen ja samalla ostin jatkotakuun. Muita murheita ei toistaiseksi.
Kävi niin ikävästä ettei X5:n "kunto" ollut ihan mitä odotin, ja piti perua kaupat. Jatketaan siis entisellä.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.