Ei mitään korjausta ole vielä edes olemassa.
Joudutaan odottelemaan ihan kiltisti ja Helmikuu on ehkä ihan hyvä arvio
Havaitut puutteet/viat 45e
Noin maallikkona - jos vika on akussa niin eikös sen vaihto ole se korjaus?
Toki voi tietty olla, että niitä akkuja ei ole olemassa millä niitä viallisia korvattaisiin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Akun vaihto on tosiaan aavistuksen työläs näissä. Piti tarkistaa mitä se vaatii, mutta näköjään ei sen kummempaa kuin jäähdytysnesteet tyhjäksi ja sen jälkeen osia pois kunnes irtoaa. Mukaan lukien koko pakoputkisto ja kardaani.
Samaan aikaan Belgiassa on lataukseen liittyvästä ongelmasta tiedotettu osaa kuluttajia:
- autoja aletaan toimittamaan Zeebruggeniin MAHDOLLISESTI marraskuun lopulla
- ensin kuljetetaan ne mitä ei ole luovutettu ja mitkä sijaitsevat jälleenmyyjillä tai maahantuojan varastoissa
- korvaus viikossa bensakortin muodossa 70€, 500€ jaettu jo aikaisemmin
- 50 tuntia testilatauksia ja palautus jos ok
Oman diilerin mukaan Suomesta ei ole kutsuttu yhtään autoa vielä Hankoon. Ensiviikolla voi pieni toive olla, että alkaisi jotain suunnitelmia olla pöydällä.
Saas nährä miten Suomessa tilanne etenee.
- autoja aletaan toimittamaan Zeebruggeniin MAHDOLLISESTI marraskuun lopulla
- ensin kuljetetaan ne mitä ei ole luovutettu ja mitkä sijaitsevat jälleenmyyjillä tai maahantuojan varastoissa
- korvaus viikossa bensakortin muodossa 70€, 500€ jaettu jo aikaisemmin
- 50 tuntia testilatauksia ja palautus jos ok
Oman diilerin mukaan Suomesta ei ole kutsuttu yhtään autoa vielä Hankoon. Ensiviikolla voi pieni toive olla, että alkaisi jotain suunnitelmia olla pöydällä.
Saas nährä miten Suomessa tilanne etenee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
- Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S - Paikkakunta: Uusimaa
Minulle ilmoitettiin myös, että tällä viikolla alkaa kutsut Hankoon.TOP kirjoitti: ↑11 Marras 2020, 12:03 Samaan aikaan Belgiassa on lataukseen liittyvästä ongelmasta tiedotettu osaa kuluttajia:
- autoja aletaan toimittamaan Zeebruggeniin MAHDOLLISESTI marraskuun lopulla
- ensin kuljetetaan ne mitä ei ole luovutettu ja mitkä sijaitsevat jälleenmyyjillä tai maahantuojan varastoissa
- korvaus viikossa bensakortin muodossa 70€, 500€ jaettu jo aikaisemmin
- 50 tuntia testilatauksia ja palautus jos ok
Oman diilerin mukaan Suomesta ei ole kutsuttu yhtään autoa vielä Hankoon. Ensiviikolla voi pieni toive olla, että alkaisi jotain suunnitelmia olla pöydällä.
Saas nährä miten Suomessa tilanne etenee.
Samankaltaista tietoa myös itsellä. Käsittääkseni asiakkaille toimitetut autot eivät ole ensimmäisessä ryhmässä vaan testaavat ensiksi myyntivaraston esittelyautoilla prosessia, mikä on toisaalta ihan fiksua. Toivottavasti tämä show olisi ohi tämän vuoden puolella
Onko kukaan noutanut vielä luvattuja bensakortteja?
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Menee palautus ensivuoteen. Ihme jos joku saa autonsa ylipäänsä tämän vuoden puolella kohti Hankoa (jo liikenteessä olevat).
Ensiviikolla pitäisi tulla tiedote autoon ja Connected sovellukseen, mutta se ei ole mikään buukkaus vielä. Ensin tosiaan listalla autot, joita ei ole luovutettu.
Autot palautuu 4-6 viikon päästä siitä, kun ne on toimitettu hankoon.
Sijaisautot tulee käyttöön.
Ensiviikolla pitäisi tulla tiedote autoon ja Connected sovellukseen, mutta se ei ole mikään buukkaus vielä. Ensin tosiaan listalla autot, joita ei ole luovutettu.
Autot palautuu 4-6 viikon päästä siitä, kun ne on toimitettu hankoon.
Sijaisautot tulee käyttöön.
Käväisin tänään huollossa kysymässä bensakortin perään ja vähän oli homma hakusessa. Bensakortista oli ilmeisesti jotain sen tapaista ohjetta että saavat laittaa sen tilaukseen kun autolle on varattu huoltoaika tätä hommaa varten. Ilmeisesti olivat juuri saaneet nuo ohjeet, kuten täälläkin oli siitä viitteitä.
Ilmeisesti olin juuri oikeaan aikaan liikkeellä ja varattiin itselle tuo aika jo ensi viikolle, eli oma auto lähtee silloin Hankoa kohti. Sijaisauto tosiaan siksi aikaa, joka ilmeisesti omalla kohdalla (X3, G01) on G30.
Pieni varaus on ilmeisesti vielä, että lähteekö ensi viikolla matkaan, mutta voin tänne päivittää tilannetta ja että minkälaisen auton saan odotteluajaksi. Veikkaan että jouluksi ei palaudu omaan käyttöön.
Ilmeisesti olin juuri oikeaan aikaan liikkeellä ja varattiin itselle tuo aika jo ensi viikolle, eli oma auto lähtee silloin Hankoa kohti. Sijaisauto tosiaan siksi aikaa, joka ilmeisesti omalla kohdalla (X3, G01) on G30.
Pieni varaus on ilmeisesti vielä, että lähteekö ensi viikolla matkaan, mutta voin tänne päivittää tilannetta ja että minkälaisen auton saan odotteluajaksi. Veikkaan että jouluksi ei palaudu omaan käyttöön.
Kyllähähän ne ehti perua tuon minun ajan vielä ennen viikonloppua. Kuulemma ohjeistukset vielä hieman epäselviä, niin siirrettiin lähtöä varmuudeksi pari viikkoa eteenpäin. Toivottavasti silloin lähtisi edes eteenpäin, että saa tämän hoidettua pois alta.
Leasing-firmalle jo koitin reklamoida että ei innosta maksaa autosta, joka ei ole käytössä. Nekin kyllä ohjasi reklamoimaan liikkeelle tai suoraan maahantuojalle. Kunhan nyt se auto lähtee hoidettavaksi ja näkee miten homma muuten etenee, niin sitten pitää katsoa minkälaisen reklamaation saan aikaiseksi.
Leasing-firmalle jo koitin reklamoida että ei innosta maksaa autosta, joka ei ole käytössä. Nekin kyllä ohjasi reklamoimaan liikkeelle tai suoraan maahantuojalle. Kunhan nyt se auto lähtee hoidettavaksi ja näkee miten homma muuten etenee, niin sitten pitää katsoa minkälaisen reklamaation saan aikaiseksi.
Soittelin myyjän kanssa eilen ja oli semmoiset terveiset, että odottaa vaan pitää.
Onhan tässä jo kaksi kk jo odotettu ja veikkaan, että tässä vielä kestää ja pitkään
Miettinyt itsekin reklamaation tekemistä, mutta tuskin siihen vastinetta saa kunnes auto on palautunut. Onko muut tehneet reklamaatiota?
BMW:n viestintä on ollut kyllä tooodella ala-arvoista tässä casessa, luulisi "premium" brändillä olevan nämäkin perusasiat vuonna 2020 jo kunnossa.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Eiköhän tuo hoidu loppujen lopuksi aika rivakkaan kun saavat homman käyntiin.
Testit ovat alkaneet ainakin Saksassa viime viikolla. Tuolla https://www.motor-talk.de/forum/auslief ... ml?page=81 on selitystä ja kuvia miten tuo testaus tapahtuu. Yhden tkirjoittajan mukaan testissä akkua ladataan normaalisti ja puretaan (auton lämmittimellä) kolme sykliä ja kerran ladataan "yli", samalla tarkkaillaan kuinka akku reagoi. Joku väittää, että testiin tarvitaan 60 tuntia toinen puhuu 90 tunnista. Tiedä sitten mikä on totuus, vaihtelu syntynee akkujen erilaisesta koosta.
Testi pyörii kuitenkin 24h joten ei tuossa nyt kuukausikaupalla vierähdä. Itse testausjärjestelyt näyttävät puhuttavan porukkaa, kun ovat luulleet
, että se tapahtuu jossakin "laboratoriossa", mutta todellisuudessa autot ovat parkkipaikalla (mm Munchenin lentokentällä) latauslaitteessa ja datapiuhat lähtee konepellin alta "testikeskukseen" = työmaakontti . (Veikkaanpa että tuolla testikeskuksessa ei juuri tietokonetta enempää tarvita.) No joku Pelle Peloton ja tai "Karl Kärsimätön" on sitten päätellyt, että voi yhtä hyvin tehdä ko. lataustestin kotonaan. Ja päätellä, että jos auto ei pala, kaikki on ok. No ihan noin helppoa tuo päättely ei taida olla kuin äärimmäisessä tapauksessa, että auto oikeasti palaa. Eiköhän tuolla testisoftalla kerätä aika paljon tietoa ( esim viallisesta kennosta) ja softa mahdollistaa myös lataamisen yli normaalien turvarajojen (ylilataus), mikä on myös oiva testi.
Sellaisen yksityiskohdan luin, että Saksassa ohjeistus olisi niin, että jos autoa on jo ladattu ongelmitta 50 kertaa, sille tätä ei testiä tehdä.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Uusia havaintoja:
1. Nopeusrajoituksen tunnistaminen ei toimi talvirajoituksilla aina oikein. Tarjoaa tuohon kuutositelle 80km/h, vaikka taulussa 100km/h. Eli ei lue nopeutta kameralla vaan nopeus tulee jostakin bittien syövereistä.
2. Latausluukku on alkanut takeltelamaan, avaaminen on silloin tällöin hankalaa. Aukeaa kun luukkua ensin painelee sarana puolelta ja sitten vasta tuosta lukon puolelta.
1. Nopeusrajoituksen tunnistaminen ei toimi talvirajoituksilla aina oikein. Tarjoaa tuohon kuutositelle 80km/h, vaikka taulussa 100km/h. Eli ei lue nopeutta kameralla vaan nopeus tulee jostakin bittien syövereistä.
2. Latausluukku on alkanut takeltelamaan, avaaminen on silloin tällöin hankalaa. Aukeaa kun luukkua ensin painelee sarana puolelta ja sitten vasta tuosta lukon puolelta.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Minä osallistuin USA poikien joukkokanteeseen
Tuleekohan sieltä viesti, että only for USA
https://www.hbsslaw.com/cases/bmw-mini- ... -fire-risk
Tuleekohan sieltä viesti, että only for USA
https://www.hbsslaw.com/cases/bmw-mini- ... -fire-risk