X3 (F25) ja ohjauspyörän puhelin painike

jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Uudessa X3:ssa huomasin seuraavan pienen toimimattomuuden:
Tulevaan puhelun ei aina voi vastata painamalla ohjauspyörän puhelin painiketta, vaan on käytettävä iDrivea.
Minulla näin käy aina auton startin jälkeen ekalle tulevalle puhelulle, mutta seuraaviin (jos niitä nyt samalle reissulle sattuu useampia) voi jo vastata ohjauspyörän nappulalla. Puhelimeni on Nokia N8 ja muuten yhteistyö X3:n ja N8:n välillä on pelannut ihan Ok.

Asiasta on "raportoitu" myös amerikan ja saksan foorumeilla ja ainoaksi parannuskeinoksi väitetään auton SW päivitystä (ilmeisesti koskien multimedia ja bluetooth osuuksia).

Onko täällä kellään kokemuksia, miten ja kuinka halukkaasti Suomessa BMW huolto päivittää autoon uuden SW version? ...noilla em. foorumeilla väitetään operaation kestävän tuntikausia ja olevan myös aika työläs operaatio.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Sama auto ja sama puhelin N8 myös minulla. Ja samoja ongelmia. Mutta en ole välittänyt siitä.
Homma toimii hyvin keskikonsolinkin kautta sillä monitoimisäätimellä. Muutenkin auton
ja puhelimen väiinen yhteistyö on pelannut hyvin.

Taannoin valittelin kojetaulunkin sirinää, mutta siihenkin olen jo tottunut. Taitaa olla itse
asiassa diesel-koneen ominaisääni, mikä sieltä taulun takaa kuuluu. Iät ajat bensa-autolla ajaneena
pitää vaan tottua nyt uuteen äänimaailmaan.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itsellä on iPhone4 ja F25 on pelannut sen kanssa ilman mitään ongelmia. Yksi omituisuus liittyy sadetunnistimeen - laitoin siitä erillisen viestin.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Kuten erillisessä, uudessa threadissä totesin, BMW:n SW Update sivustolle (http://www.bmw.com/update" onclick="window.open(this.href);return false;) ilmestynyt uusi USB, Bluetooth & Telephone päivitys UPD01004 korjasi ainakin minun kohdalla tuon ohjauspyörän puhelin -nappula ongleman.

X3:ssani päivitys uudisti multimedia "osiot" seuraavasti:
MX-003-004.031 => MX-3.5.4
TX-003.004.031 => TX-3.5.4
Avatar
X-driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 25 Helmi 2011, 22:53
Auto: X3 (F25) 2.0dA '11

Piti hakea tuo päivitys, mutta jenkkisivu väitti ettei ole päivitystä saatavana. Suomen sivuilla (http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/navigati ... pdate.html) näyttää olevan vain vanhempi päivitys UPD01000.

Itse käytän Nokian N900 ja se on toiminut X3:n kanssa hyvin. Ainoastaan pari kertaa on käynyt ettei vastaus onnistunut, mutta tuolloin Bluetooth yhteys oli mennyt kiville. Puhelimesta kun sammutti Bluetooth yhteyden ja käynnisti uudelleen, niin yhteysongelma poistui. N900 kylläkin vaati pari softamodulin asennusta ennen kuin Bluetooth yhteys lähti pelittämään kunnolla X3:n kanssa.
Vastaa Viestiin