Kertokaa uudelle BMW-omistajalle, mistä tiedän, että onko autossani minkäänlaista moottorinlämmitys järjestelmää/systeemiä?
Vastikään olen auton ostanut, enkä ostaessa huomannut/älynnyt tarkistaa moista hommaa.
Keulassa ei ainakaan löydy lämmittimelle paikkaa, enkä tiedä onko autossa webastoa/muuta järjestelmää.
Jos näitä ei ole, niin osaako joku kertoa, paljonko esim. letkulämmittimen asennus maksaa? Vaihtoehtoisesti Webaston asennus, paljonko maksaa noin suurinpiirtein?
Nyt on auto pakkaskeleillä alkanut ilmoittelee, et akku on tyhjä. Löytyiskö asiaan minkälaisia ratkaisua?
Kiitos jo etukäteen.
X3 2012 moottorilämmitys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Lataa akku akkulaturilla. Onko tietoa kuinka vanha akku ?Teme1 kirjoitti: ↑12 Tammi 2021, 19:00 Kertokaa uudelle BMW-omistajalle, mistä tiedän, että onko autossani minkäänlaista moottorinlämmitys järjestelmää/systeemiä?
Vastikään olen auton ostanut, enkä ostaessa huomannut/älynnyt tarkistaa moista hommaa.
Keulassa ei ainakaan löydy lämmittimelle paikkaa, enkä tiedä onko autossa webastoa/muuta järjestelmää.
Jos näitä ei ole, niin osaako joku kertoa, paljonko esim. letkulämmittimen asennus maksaa? Vaihtoehtoisesti Webaston asennus, paljonko maksaa noin suurinpiirtein?
Nyt on auto pakkaskeleillä alkanut ilmoittelee, et akku on tyhjä. Löytyiskö asiaan minkälaisia ratkaisua?
Kiitos jo etukäteen.
Ei ole tietoa. Minkälainen laturi tällaiseen autoon ylipäätään käy? Muutenkin tietämys autoista on todella huonoabemul13 kirjoitti: ↑12 Tammi 2021, 19:51Lataa akku akkulaturilla. Onko tietoa kuinka vanha akku ?Teme1 kirjoitti: ↑12 Tammi 2021, 19:00 Kertokaa uudelle BMW-omistajalle, mistä tiedän, että onko autossani minkäänlaista moottorinlämmitys järjestelmää/systeemiä?
Vastikään olen auton ostanut, enkä ostaessa huomannut/älynnyt tarkistaa moista hommaa.
Keulassa ei ainakaan löydy lämmittimelle paikkaa, enkä tiedä onko autossa webastoa/muuta järjestelmää.
Jos näitä ei ole, niin osaako joku kertoa, paljonko esim. letkulämmittimen asennus maksaa? Vaihtoehtoisesti Webaston asennus, paljonko maksaa noin suurinpiirtein?
Nyt on auto pakkaskeleillä alkanut ilmoittelee, et akku on tyhjä. Löytyiskö asiaan minkälaisia ratkaisua?
Kiitos jo etukäteen.
Esimerkiksi joku tämän tyyppinen on hyvä https://www.motonet.fi/fi/tuote/455589/ ... S-50-12V5A
Huomaa että näissä autoissa laturia tai apukäynnistyskaapeleita ei koskaan kytketä suoraan akun napoihin, vaan moottoritilan apukäynnistyspisteeseen. Muuten latauksenhallinta menee sekaisin kun auton äly ei tiedä että akkuun on tullut/mennyt virtaa.
Akun voi toki ladata ajamallakin, tai tyhjäkäyttämällä puolituntia tai tunnin. Pakkasessa akku ottaa virtaa vastaan huomattavasti hitaammin.
Huomaa että näissä autoissa laturia tai apukäynnistyskaapeleita ei koskaan kytketä suoraan akun napoihin, vaan moottoritilan apukäynnistyspisteeseen. Muuten latauksenhallinta menee sekaisin kun auton äly ei tiedä että akkuun on tullut/mennyt virtaa.
Akun voi toki ladata ajamallakin, tai tyhjäkäyttämällä puolituntia tai tunnin. Pakkasessa akku ottaa virtaa vastaan huomattavasti hitaammin.
Tod. näk, akku sökö. Voi olla muutama kenno jäätynyt ja toimii osittain. Ehkä kannattais joko vaihtaa akku, tai mittauttaa se jossain huoltoliikkeessä ja huomata että vika on muualla. Ei ehkä ole...
Amatöörin kommentti, ja kerran pari näin käynyt, ei tarpeeksi virtaa akussa ja se jäätyy. Googlaas akun jäätyminen..
Amatöörin kommentti, ja kerran pari näin käynyt, ei tarpeeksi virtaa akussa ja se jäätyy. Googlaas akun jäätyminen..
Samanlainen ja saman ikäinen tuli hommattua. Auto ei käynnistynyt seuraavana aamuna, auto ilmoitti akun olevan latauksen tarpeessa. Akkun kävin vaihdattamassa, koodasivat myös. Akun navassa oli vuosiluku ja akku oli alkuperäinen. Auto ei lähtenyt edelleenkään helposti käyntiin. Viikonloppuna latasin akun täyteen (ostin Ctec Polar laturin) ja koodasin akun itse, sen jälkeen toiminut kunnolla. Poistin myös kaikki vikakoodit ennen akun koodausta, joita löytyi huoltodiagnoosilla.
En tiedä vaikuttiko vian jatkumiseen se ettei akku varmaankaan ollut täydessä latingissa akkuliikkeessä kun koodasivat.
En tiedä vaikuttiko vian jatkumiseen se ettei akku varmaankaan ollut täydessä latingissa akkuliikkeessä kun koodasivat.
Tuohon moottorin lämmitykseen paras ratkaisu on laittaa lohkolämmitin ja ylläpitolaturi. Vaikka autossa on esim, Webasto niin silloin akku on aina käyttökunnossa. Näihin löytyy Galix lohkoon asennettavaa lämmitintä, joka on helppo asentaa. Asennus tapahtuu alavesiletkun liittimeen lohkon kyljessä. On kahden vuoden kokemus ja hyvin pelaa.
Mutta toinen kysymys on, tietääkö kukaan saako bemariin nokkaan maski peittoa ?
Moottorin lämmöt nousevat harmillisen hitaasti näin pakkasilla. Itsellä vm -16 x 4
kiitos tiedosta
Mutta toinen kysymys on, tietääkö kukaan saako bemariin nokkaan maski peittoa ?
Moottorin lämmöt nousevat harmillisen hitaasti näin pakkasilla. Itsellä vm -16 x 4
kiitos tiedosta
Autossasi taitaa mittaristossa näkyä öljynlämpömittari, jonka kuuluukin nousta hitaammin. Jäähdytysnesteen lämpötilan näkee piilovalikosta.
Jos kyseessä on diiseli,niin lämpeneminen on muutenkin hitaampaa,kuin bensa koneisissa. Ainakin pakkasilla. Ja ilman Webastoa vielä hitaampaa. Löpölämmitinhän toimii ajon aikana nesteen lämmittäjänä moottorin ohella,kunnes asetuslämpötila on saavutettu.